דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור תאורה למטבח? 

מאת    [ 26/08/2012 ]

מילים במאמר: 562   [ נצפה 2168 פעמים ]

המטבח הוא ללא ספק אחד החדרים החשובים והמרכזיים ביותר בבית ועל כן הדגש בעיצובו גם הוא גדול מאוד. מעבר לבחירת ארונות מטבח נכונים, מיקום פריטי המטבח בצורה נוחה ופונקציונאלית שתקל על מלאכת הבישול ובחירה בחומרי גלם שעמידים לתנאי האקלים המיוחדים במטבח יש לקחת בחשבון גם את נושא התאורה במטבח. התאורה במטבח צריכה להיות גם פונקציונאלית ופרקטית שנוכל לעבוד בנוחות על חתיכת הירקות והכנת המזון ומצד שני גם תאורה נעימה שתאפשר לנו ליצור עיצוב מטבח מעניין ופינת אוכל נינוחה. איך עושים את זה? על כך במאמר הבא.

בחירת תאורה למטבח - הפן המשימתי פונקציונאלי

התפקיד של תאורה בראש ובראשונה הוא פונקציונאלי וכך גם בתאורת מטבח. תאורת מטבח צריכה להאיר היטב את המטבח בכדי לאפשר לנו לעבוד בביטחון. להלן הדגשים החשובים בבחירת גופי תאורה משימתיים למטבח:


    • בטיחות - תאורת מטבח מאפשרת לנו לעבוד בביטחון מלא שאנו רואים מול עינינו הכל כראוי ולא מסתכנים בלחתוך לעצמנו אצבע כשקוצצים את הבשר והירקות. משטחי העבודה במטבח צריכים להיות מוארים כראוי בלי צללים כדי ששף הבית יצליח לראות את עבודתו ולהימנע מפציעה.
    • צללים - הצללה היא משחק תאורה שעובד בחלקי הבית השונים אך דווקא במטבח ננסה למנוע הצללה ככל האפשר על ידי שימוש בגופי תאורה שמותקנים כראוי ומציפים את האזור באור. באזורים בהם התאורה לא מספקת נוכל להתקין גופי תאורה נוספים על תאורת התקרה השוטפת שיאירו וידגישו אזורי עבודה במטבח באור חזק וברור.
    • סוג הנורה - הבחירה במטבח תהיה לרוב בתאורת פלורסנט מסוג כזה או אחר שלא יוצרת צללים והיא מאוד בהירה וחזקה.
    • תכנון תאורה - חשוב לתכנן מראש את גופי התאורה במטבח מבחינה משימתית. מטבח קטן יכול להסתפק בגוף תאורה תלוי או צמוד תקרה ששוטף אור מעל המטבח כולו ולא יוצר צללים על משטח העבודה. מטבחים גדולים יותר יצטרכו תכנון וחשיבה מראש על כל אזור ואזור במטבח, על השימוש בו ואיזו תאורה תתאים לו.

עיצוב תאורה למטבח

מעבר לפן הפונקציונאלי של התאמת תאורה למטבח יש גם לחשוב על האמלנט העיצובי. אם בעבר היינו רוצים ליצור מטבח שסה"כ ימלא את דרישותיו הפונקציונאלית הרי שהיום העיצוב של המטבח הוא לא פחות חשוב, הוא זה שייתן לנו השראה ליצור מנות מעניינות ומיוחדות ולבשל כמה שיותר בתוך הבית. תאורה דקורטיבית היא תאורה משלימה שיוצרת אווירה במטבח ומדגישה קוים ואלמנטים שאנחנו מעוניינים להציג במטבח שלנו. הנה כמה המלצות לעיצוב תאורה מיוחדת במטבח:


    • אם יש לכם "אי" במטבח, דבר שהוא מאוד מודרני בימינו בעיצוב מטבח מודרני, כפרי וקלאסי כאחד, תצטרכו ליצור תאורה סביבו שתדגיש ותבליט אותו. תוכלו לתלות שנדליר מעניין מעל האי וליצור תחושה שאזור זה מופרד מהמטבח עצמו ויכול לשמש פינת ישיבה מצוינת לאוכל, באר שתייה ביתי או פינת עבודה נוספת.
    • אם המטבח שלכם כולל גם פינת אוכל ותרצו ליצור אווירה רומנטית תוכלו להתקין תאורה עם אופציה לעמעום. העמעום צריך להיות בנקודות מרכזיות במטבח ובשליטה ידנית כך שתוכלו להחליט מה היא כמות האור הרצויה.
    • לפני שקונים גוף דקורטיבי למטבח חשוב לקחת בחשבון איפה תמקמו אותו. לפעמים מה שנראה יפה בחנות לא מתאים למטבח. שימוש באהיל באזור במטבח בו מתבצע הבישול - מעל לכיריים למשל - יגרום לאהיל להתבלות במהרה בעקבות הלחות, שינוי טמפרטורה ועשן שיגיעו אליו. מעבר לכך, בחירה באהיל תיצור הצללות שהם שליליות עבורנו מעל משטח העבודה במטבח.
    • טרנד חם מאוד בעולם עיצוב המטבחים הוא שימוש בתאורה שקועה בצורת ספוטים על אזורים שאנו רוצים להדגיש במטבח. לא צריך להגזים בתאורה במטבח אבל לשלב כמה ספוטים על מדפים פתוחים למשל שמציגים פריטי נוי ואומנות במטבח או כלים ייחודיים יכול לתת אווירה מעניינת ודקורטיבית.

שיפוצים פלוס הוא פורטל שיפוצים ועיצוב פנים מקיף המציע מאמרים וטיפים, פורום מומחים, ערוץ וידאו בתחום השיפוצים ועוד מידע רב. באתר תוכלו למצוא בעלי מקצוע טובים ומומלצים - גם קבלני שיפוצים וגם מעצבי פנים ואדריכלים:www.shiplus.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב