דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנשים בעלי מוסר ומצפון גבוה מחבלים לעצמם בחיים ובהצלחה הרבה יותר מאחרים 

מאת    [ 26/08/2012 ]

מילים במאמר: 1103   [ נצפה 3244 פעמים ]

אחד השקרים הגדולים ביותר שאנשים למדו לספר הוא – שיש משהו מחוץ אליהם שעוצר אותם בדרך להשגת המטרות והגשמת החלומות שלהם.

אנשים לא חיים את החיים שהם רוצים כי הם לא מרשים לעצמם להיות מי שהם צריכים להיות בדרך לשם.

בני אדם הם יצורים מצפוניים ומוסריים והבעיה היא שהמטרות והחלומות שלנו נוגדים את תפיסת המוסר שמחלקת את העולם ל-2 דברים:
- אם אני עושה/מתנהג/מדבר ככה – אני בנאדם טוב.
- אם אני עושה/מתנהג/מדבר ככה – אני בנאדם רע.

בגיל מוקדם למדנו מהבית ומהחברה מה זה אומר להיות בנאדם טוב ומה זה אומר להיות בנאדם רע וככה אנחנו חיים עד היום.

לדוגמא אם אתה רוצה להיות עשיר ולמדת בגיל מוקדם שלהיות עשיר זה אומר לפגוע ולדרוס אנשים אחרים בדרך אז אתה בחיים לא תיהיה עשיר כי מצד אחד אתה רוצה את החופש שהכסף יכול לאפשר לך אבל מצד שני אתה אדם מוסרי ואתה לא רוצה לפגוע באנשים בשל התפיסה מוקדמת שלך על כסף שמעצבת את הפעולות והמעשים שלך ואומרת ש"כדי להשיג כסף אני צריך לפגוע באנשים".

אם מבחינתך ולפי ראיית העולם שלך אתה צריך לפגוע באנשים כדי להשיג כסף אתה בחיים לא תיהיה עשיר ולא כי להיות עשיר זה באמת אומר לפגוע באנשים אחרים אלא ככה זה נתפס בראש שלך בלבד – וכמובן בראש של אלו שלמדת את הרעיון הזה מהם.

בני אדם כיצורים מוסריים לעולם לא יעשו דברים שנגד המוסריות והמצפוניות שלהם ואם אדם שחושב שלהיות עשיר = לפגוע באנשים אחרים – והוא ינסה להתעשר מבלי לרתום קודם כל את כוחות המוסר לטובתו, מה שיקרה זה שהוא כל הזמן יחבל לעצמו בהצלחה ולא יבין למה הוא הורס לעצמו כל הזמן, כי מצד אחד הוא רוצה להיות עשיר אבל בתת מודע שלו הוא לא רוצה להיות אדם רע ומבחינתו להיות עשיר זה אומר להיות אדם רע.

הסיבה היחידה שאנשים לא משיגים את מה שהם רוצים זה כי הם לא מרשים לעצמם להיות מי שהם צריכים להיות בדרך להשגת המטרות שלהם.

זה לא אומר שצריך לפגוע במישהו אבל אם אתה תופס/חושב או מרגיש שמה שאתה עושה יכול לפגוע במישהו אז אתה תשלח פקודה למח שלך שתחסום את עצמך מלפעול בצורה יעילה ואתה תייצר בך חבלה עצמית שתהרוס את הסיכויים שלך להצליח וגם לא תבין למה אתה לא מצליח כי אתה הרי ממש רוצה את זה וכתוצאה מכך אתה תתחיל להמציא לעצמך בעיות וללכת לטיפולים ולפסיכולוגים ולחשוב שההורים שלך לא חיבקו אותך מספיק שהיית ילד אבל האמת היא שאתה פשוט לא מסכים לעצמך להיות מי שאתה צריך להיות אתה רואה את זה כדבר רע – במודע או בתת מודע.

רבות נכתב על המוסר והמצפוניות המוגברת כגורם המעכב מימוש של הפוטנציאל האנושי, בין אם זה ניטשה או אושו ועוד רבים, שהבינו כי המוסריות היא כלא שכולא את האדם ומציב מגבלות עצומות למימוש יכולותיו.

המצפון המוגבר מפחית את היכולת של האדם להגשים את עצמו כי הוא חושב שיש דרך אחת נכונה לחיות הוא חושב שצריך להיות נטול אגו ולא לשפוט אנשים ולקבל את כולם כל הזמן ולאהוב את כולם כל הזמן ולהיות הכי נחמד לכולם כל הזמן ואנשים ממציאים לעצמם חוקים כאלה בראש – במיוחד אנשים שמגיעים מעולם ההתפתחות האישית או אנשים שהיו בסדנאות כאלה ואחרות וקראו כמה ספרים על מודעות או בתחום העידן החדש – הם חושבים שהם צריכים להיות נאורים ומוארים ומלאי אור ואהבה 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע וכשהם לא כאלה ולפעמים הם כועסים או מתעצבנים או שלפעמים אם מרגישים שהם אגואיסטים או חושבים לרגע רק על עצמם – אז הם לא מקבלים את הצדדים האלה בתוכם כי הם לא עומדים בחוקים שהם הציבו לעצמם, החוקים שהם קראו בכל סיפרי המודעות והבינו אותם לא נכון.

הבעיה שלהם היא שהם לא חיים את החיים שלהם – הם חיים לפי ספר חוקים של מישהו אחר והם לא מבינים למה דברים לא עובדים להם, רק אם היו משחררים את המושכות ועושים מה שבראש שלהם מתוך ידיעה מוחלטת שהם באים מטוב עושים טוב ונותנים טוב לעולם יותר ויותר ככל שהם מתפתחים יותר ויותר – העולם שלנו היה מלא מימוש והגשמה אינסופית אך ככל שיהיו יותר אנשים ש"יחשבו" איך צריך להיות במקום פשוט להיות ולקבל את כל מה שיוצא מהם – הם יהיו תקועים לנצח ושום דבר לא יעזור להם, אולי הם ילכו לטיפולים ויחוו הקלה רגעית בלבד אבל הם לא יצליחו לפרוץ את הכלא שהם כלאו את עצמם עד אשר ירשו לעצמם להיות כל מה שהם צריכים להיות בדרך להגשמת החלומות שלהם.

היום כולם רוצים להיות כל כך נחמדים ודובוני איכפת לי כאלה ועושים את זה על חשבון ההגשמה והמימוש שלהם.
לא משנה כמה אתה טוב לב, תמיד יהיה מי שלא יסכים איתך ומי מי שלא יאהב אותך ומי שיחשוב שאתה חושב רק על עצמך, אפילו אם תעשה את הדבר הכי מתחשב ונכון בעולם תמיד יהיו את אלה שזה לא יבוא להם טוב, אין מה לעשות ככה העולם עובד ואנחנו אורחים בעולם הזה לכן יש לקבל את זה ולהמשיך הלאה לצעד הבא בהגשמת המטרה שלך.

הדבר היחיד שאתה צריך זה להחליט מה הערכים שלך, מה מוביל אותך ופשוט לעשות ולעשות ולעשות בניגוד לכל הקולות ורעשי הרקע של אנשים מסביב – רעשי רקע שלא יעלמו לעולם!

אתה חי את החיים שלך וכל עוד תמשיך להתעסק ברגשות של אחרים אתה תתקע את האושר שלך ולא תוכל לממש את עצמך למקסימום ומה שאתה עוד תעשה זה אתה תתחיל לייצר ולהמציא לעצמך בעיות כי אתה רוצה למצוא את הסיבה ללמה הדברים לא זורמים לך...אתה תחשוב שמשהו דפוק בך...משהו לא עובד ואתה רוצה למצוא למה...אז הדבר היחיד שלא עובד זה אתה! אתה לא עובד על הרעיונות שלך! זאת הבעיה היחידה! תתחיל להניע את עצמך לכיוון המטרה שלך ותלמד לקבל את עצמך שלב אחר שלב ולקבל את הרצונות והחשקים שלך ואת כל מה שעולה ממך, על הדרך, תוך כדי עשייה, תוך כדי תנועה.

אנשים חכמים ומלומדים שיודעים את הכל אבל לא עושים שום דבר – זאת הבעיה שלהם ב99% מהמקרים – הם יותר מדי מוסריים – הם מנסים לשחק תפקיד של בנאדם טוב לפי מה שהם "חושבים" שבנאדם טוב צריך להיות, הם כל כך מנסים להיות אנשים טובים שהם מונעים מעצמם לשרת את אלוהים וזאת הרי חובתם – לשרת את אלוהים קודם כל ולפני הכל, אותו אלוהים שנתן להם את הפוטנציאל, הרעיונות, הכישרונות ותחומי העניין שלהם, הם מונעים מעצמם לפתוח את המתנות שאלוהים נתן להם וזה הדבר היחיד שהם צריכים לעשות, בנאדם טוב הוא בנאדם שמפתח את כל היכולות שלו למקסימום – זה השירות שלו לאלוהים וזאת החובה היחידה שלו בעולם הזה.

אם אלוהים נתן לך רעיון – החובה היחידה שלך היא קודם כל מול אלוהים שבזכותו אתה כאן ועליך לשרת אותו ולפתח את הרעיון שהוא נתן לך לקצה גבול היכולת ולממש את הרעיון הזה.

החובה שלך היא קודם כל לאלוהים אחר כך לאנשים סביבך.

אתה מבין, אין שום דבר בחוץ שעוצר אותך, אתה הדבר היחיד שעוצר את עצמך והפיתרון כל כך פשוט, אתה צריך להסכים לעצמך להיות מה שאתה צריך להיות בדרך להגשמה שלך, זה הכל.

 סתם לחיות היום זה לא סתם, זאת אמנות

אייל אברהם לוי

אייל אברהם לוי, מטפל, מאמן אישי, אסטרטג וסופר. במהלך 15 השנים האחרונות חקרתי וחיפשתי תשובה לשאלה: "מהם הדברים שעושים את ההבדל באיכות חייהם של בני אדם?" הרצון העז להבין מהם הכוחות הבלתי נראים שמשפיעים על כל תהליכי קבלת ההחלטות שלנו הביא אותי ללמוד את שיטות הטיפול האפקטיביות ביותר בעולם, NLP, גשטאלט, פסיכולוגיה, קואצ'ינג ודימיון מודרך. לכל אדם יש את המקום שלו והמהות שלו בעולם, אם אתה סובל כנראה שאתה רחוק מהמהות שלך. הנך מוזמן לשאול אותי כל שאלה העולה בך, אין כזה דבר שאלה לא חשובה. וכמו כן להכנס לדף הפייסבוק שלי ולקבל יותר פרטים לגבי מה אני עושה ואיך זה יכול לקדם אותך לחיות את החיים שמגיע לך לחיות כאן. אני מאמין שבאנו לכאן כדי ליהנות - אם אתה סובל עליך לשנות את זה ואם אחד יכל לעשות את זה אז גם אתה יכול. זה קל ופשוט כשיודעים את הדרך הנכונה. לשאלות, פרטים נוספים ויצירת קשר יש ללחוץ כאן או במייל: eyal@LeviLife.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב