דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חדשות - כך תגן על עצמך מפני האיום האיראני 

מאת    [ 26/08/2012 ]

מילים במאמר: 927   [ נצפה 2410 פעמים ]

כל פעם שאני מדבר עם אדם שנמצא במצב נפשי של מתח וחרדה אני שואל אותו: "למה אתה רואה חדשות?" והוא עונה: "כדי להיות מעודכן. חשוב לדעת מה קורה בעולם".

 נכון, חשוב לדעת מה קורה בעולם אבל השאלה היא האם לדעת רק את הדברים הכי גרועים שקורים בעולם נקרא לדעת מה קורה בעולם?

האם להסתכל אך ורק על תכונות הכי רעות של אדם נקרא להכיר אותו?

לכל אדם יש הרבה צדדים.
בדיוק כמו שלעולם ולמדינה יש הרבה צדדים.

תאר לעצמך שאתה הולך למסיבה ויש לך מצלמה, אתה מפנה את המצלמה לפינה אחת ושם זוג אוהבים רוקד וצוחק ובצד חבורת אנשים יושבים יחד שמחים מספרים בדיחות ויש אנרגיה טובה וכולם רוקדים נהנים ומאושרים.

אתה חוזר הבית ואומר לעצמך: "בואנה איזה מסיבה כייפית איזה מדהים היה!" כשאתה חוזר הביתה אחרי מסיבה כזאת אתה מאושר, איזה בר מזל אתה שהזמינו אותך ואתה מברך את האדם שהזמין אותך.

עכשיו תאר לך שאתה בדיוק באותה מסיבה כמו מקודם אבל הפעם המצלמה שלך מופנית לפינה השנייה ובפינה השנייה יושבת חבורה של עבריינים שצועקים ומקללים אחד את השני ופתאום אחד מהם קם, שולף סכין ושולח אותה ישר אל בטן של אדם אחר שנופל לרצפה ומתחיל לדמם.
אתה חוזר הביתה בשוק, לא מאמין שראית את מה שראית עכשיו ואתה שונא את עצמך על הרגע שהסכמת ללכת למסיבה הזאת, כולך עצבים ואם הבנאדם שהזמין אותך יתקשר אליך עוד פעם אין מצב בעולם שאתה תענה לו אפילו.
אתה חושב לעצמך, "איזה אנשים מגעילים יש בעולם, איזה עולם נורא ומסוכן, חייבים להיזהר" וכתוצאה מהמחשבות האלה אתה מתמלא חרדה ופחד בכל מקום שאתה הולך, החרדות האלה הולכות איתך הרבה אחרי אותו ערב.

המצלמה של החדשות מופנית ב95% מהזמן לפינה הזאת במסיבה – לפינה של האלימות.

שמת לב שמהדורת חדשות נפתחת ב"ערב טוב" ואז לאורך כל המהדורה מספרים לך למה זה לא באמת ככה?

 הדבר הבא ישאיר אותך בשוק מוחלט !

 ממפגשים שלי לאורך השנים עם אנשים שנמצאים בכל קצוות החברה, מהאלפיון העליון לאלפיון התחתון, שמתי לב לדבר אחד משותף לכל קבוצה שהיה בלתי אפשרי להתעלם ממנו.

בקבוצה של האנשים המצליחים – הם לא קראו עיתונים ולא שמעו "חדשות" בכלל!! אבל בכלל.

 לעומת זאת מהקבוצה השניה, אלו שטיפלתי בהם, אנשים שהיו במצבים של חוסר מוטיבציה, דיכאון, חרדה מוגברת עד כדי טיפולים בכדורים פסיכיאטריים, לא הסתדרו עם העולם או עם עצמם והיו קטני אמונה לגבי כל דבר – הקבוצה הזאת של האנשים, לא רק שראו חדשות הם ראו חדשות כל היום!!

 כשאתה רואה חדשות אתה חושב שאתה "מתעדכן" במה שקורה בעולם אבל אתה רואה תמונה חלקית ביותר על מה שקורה בעולם, אתה רואה רק ובעיקר את הדברים הרעים שקורים בעולם, את האסונות, הגניבות, המעילות, הפרשיות המגעילות, המוות, הרוע, האונסים, הרציחות האלימות - אתה מכניס לעצמך מזון גרוע והרסני לגוף ולנשמה שלך.

 אם חדשות זה דבר כל כך נורא למה מראים לנו את זה?

אנחנו כבני אדם אוהבים סרטים, אנחנו אוהבים להיסחף אחרי סרט טוב שמכניס אותנו לבועה והסרט הטוב ביותר זה סרט שאנחנו חיים בו. 

בשורה התחתונה החדשות כאן כדי לעשות עליך כסף נקודה.

הקטע של החדשות זה להיות מותחן אימה סוחף, המטרה היא לתפוס סיפור שימשך לתקופה ארוכה וישאיר אותך מרותק לטלויזיה לרדיו ולעיתונים כמה שיותר זמן כדי שתרצה להתעדכן במה שקורה, אפילו אם אין שום דבר חדש, הם מומחים בלגרום לך לפתוח את הרדיו כל שעה, ואת הטלויזיה כל יום כדי שתשמע דברים שכבר שמעת אתמול או בשבוע שעבר ואם אין שום דבר חדש הם שוב יספרו לך על האסונות הישנים משבוע שעבר או מאתמול.

חדשות עובדות בדיוק על אותו עיקרון שעובדת סידרת מתח, זאת דרמה בהמשכים שכל עיקרה זה לגרום לך להתמכר ולחכות לפרק הבא בחוסר סבלנות.

 הדבר הגרוע מכל הוא שהסיפורים שמספרים לנו אפילו לא קורים באמת!!

הם רק אולי יקרו – אבל ברוב המוחלט של המקרים הם אפילו לא קורים לכן החדשות בחלק גדול - לא אמיתי!! מדברים על דברים נוראיים שיקרו בעתיד והעתיד זאת לא המציאות – מציאות זה מה שקורה עכשיו!! והעניין הוא שזה אפילו לא קורה בסופו של דבר אלא רק הפחידו אותך סתם במשך שבועות ולפעמים חודשים.

 ניקח לדוגמא את ה"איום האיראני" (כל סיפור בחדשות מקבל "שם" כמו סרט או פרק בסדרת טלויזיה, כדי שתדע מיד על מה מדובר ותרוץ להתעדכן), החליטו שיש "איום איראני" והופכים את זה לנושא חם ולמשך כמה שבועות אתה מעודכן בדברים שלא קרו בכלל!! אתה מעודכן בכלום!! כי בסופו של דבר לא היה שום דבר עם איראן.

 אם העולם היה נחרב כבר היית יודע מזה ושום חדשות לא היו יכולות להציל אותך.

 אתה קונה את הסיפור התורן בחדשות ואתה מתמלא חרדות, נכנס לפחדים מפה עד להודעה חדשה ובסוף אומרים לך "זה הסתדר" ועוברים לסיפור הבא.

אם המטרה של החדשות הייתה לספר לך מה באמת קורה בעולם אז היו מספרים לפחות חצי מהזמן על דברים טובים, כי לא יכול להיות שקורים רק דברים רעים, אבל הם מספרים לך רק על מה שיכול להביא להם רייטינג וכסף, כדי שתיסחף ותעקוב ותתעדכן בלי סוף וזה נובע ממניעים אינטרסנטים של חברות הטלויזיה והתקשורת – הן חושבות רק על עצמן ועל איך לעשות כמה שיותר כסף לעצמן על חשבונך.

 דוגמא נוספת, הסיפור עם אולמרט, חודשים שלמים אנשים בטוחים שהוא אדם נורא ומושחת והמדינה מושחתת והנה עוד פוליטיקאי מזוהם ובסוף כלום, כל הדרמה וכל המתח לשווא, בסוף הוא יצא זכאי ואתה – סתם עשו לך שטיפת מח.

 אני לא רואה חדשות אבל שים לב שאני מעודכן כי מה שבאמת חשוב אתה שומע, הדברים החשובים באמת כבר מגיעים אליך. 

 יש כאן כל כך הרבה טוב, העולם הוא מקום מדהים אבל אם תמשיך לראות חדשות אתה לא תדע כי אנחנו במסיבה עם המון פינות וכל עוד אתה מסתכל בחדשות - המצלמה שלך מכוונת לפינה עם האלימות והמכות והקללות, זה מה שאתה רואה וזה רק מה שאתה חושב שקיים, אבל זה שקר, העולם הוא הרבה יותר גדול ושופע מהתמונה החלקית שמציגים לך.

סתם לחיות היום זה לא סתם, זאת אמנות.

אייל אברהם לוי.

אייל אברהם לוי, מטפל, מאמן אישי, אסטרטג וסופר. במהלך 15 השנים האחרונות חקרתי וחיפשתי תשובה לשאלה: "מהם הדברים שעושים את ההבדל באיכות חייהם של בני אדם?" הרצון העז להבין מהם הכוחות הבלתי נראים שמשפיעים על כל תהליכי קבלת ההחלטות שלנו הביא אותי ללמוד את שיטות הטיפול האפקטיביות ביותר בעולם, NLP, גשטאלט, פסיכולוגיה, קואצ'ינג ודימיון מודרך. לכל אדם יש את המקום שלו והמהות שלו בעולם, אם אתה סובל כנראה שאתה רחוק מהמהות שלך. הנך מוזמן לשאול אותי כל שאלה העולה בך, אין כזה דבר שאלה לא חשובה. וכמו כן להכנס לדף הפייסבוק שלי ולקבל יותר פרטים לגבי מה אני עושה ואיך זה יכול לקדם אותך לחיות את החיים שמגיע לך לחיות כאן. אני מאמין שבאנו לכאן כדי ליהנות - אם אתה סובל עליך לשנות את זה ואם אחד יכל לעשות את זה אז גם אתה יכול. זה קל ופשוט כשיודעים את הדרך הנכונה. לשאלות, פרטים נוספים ויצירת קשר יש ללחוץ כאן או במייל: eyal@LeviLife.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב