דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חדשות טובות! גילו את סוד הערך העצמי החמקמק! 

מאת    [ 26/08/2012 ]

מילים במאמר: 1262   [ נצפה 3054 פעמים ]

אנחנו משתמשים במילים ולא תמיד מבינים מה הן אומרת.

אנחנו אומרים "יש לי ערך עצמי" או "אני נאמן לעצמי" או "בגדתי בעצמי".
אבל מה זה העצמי הזה שאנחנו מדברים עליו?
התשובה מובילה אותנו ישירות לסוד ההערכה העצמית.

מיליוני ספרים נכתבו על הערכה עצמית עם ים של מחקרים ודוגמאות מפוארות בעלות מילים מפוצצות של דוקטורים ופסיכואנליטים מתוחכמים.

שנים על גבי שנים סבלתי מערך עצמי נמוך ולא הבנתי מה זה בכלל אומר ואיך משנים את זה כי זה לא שיש מוסך לערך עצמי שאתה פשוט יכול להיכנס ולכוון את הערך העצמי שלך על הרמפה.
ערך עצמי זה דבר שאנחנו לא רואים ולא מרגישים במישוש אלא רק סובלים ממנו או נהנים ממנו.

שנים חיפשתי מישהו שיסביר לי מה זה לכל הרוחות הערך העצמי הזה שכולם מדברים עליו ואיך אני עושה עם זה משהו.

אחרי שנים של ניסוי, תהייה וחיפוש אני רוצה להסביר לכם בפשטות מהו ערך עצמי ואני יכול להשתמש במילים מפוצצות שיגרמו לכם לחשוב כמה אני יודע וכמה אני חכם ומה למדתי וכל זה אבל זה לא מעניין אותי להגיע לשכל שלכם מעניין אותי להיכנס ללב שלכם ולעזור לכם להבין ברמה מעשית איך אפשר לבנות ולפתח את הערך העצמי המסתורי הזה שסיבכו לו את הצורה.
חשוב לי שאנשים יבינו וידעו גם מה לעשות בתכלס ואיך לשנות את החיים שלהם.

חישבו על המשפט הבא: "אדם שמעריך את עצמו".

במשפט הזה יש את האדם ויש את עצמו שאלו הם שני דברים נכון?
אנחנו רגילים לחשוב שאנחנו אדם אחד אבל האמת היא שאנחנו שניים.
"אני מעריך את עצמי" יש כאן פעמיים אני!
יש אותי, שזאת המילה "אני" וגם את "עצמי" כלומר יש כאן שני אנשים.

ערך עצמי זה הערך שלי את עצמי, אז איך אני יכול להעריך את עצמי? או להיות נאמן לעצמי? או לבגוד בעצמי?
בואו נבין קודם כל מה זה ה"עצמי" הזה.

העצמי הזה זה הקול הפנימי שלך שיודע הכי טוב מה טוב לך, לא להורים שלך או לחברים שלך או למדינה שלך אלא לך, עכשיו זה או שאתה חי לפי מה שהוא אומר לך או שאתה לא חי לפי מה שהוא אומר לך אבל כך או כך הוא לא יעלם לא משנה כמה אתה מנסה להשתיק אותו. הוא בחיים לא יעלם, הוא נעלם רק כשמתים.

העצמי הזה זה הקול בתוכך שאומר לך את האמת לגבי מה אתה צריך לעשות, אם אתה צריך להישאר בתוך היחסים האלה או לא, האם אתה סומך על האדם הזה או לא, איזה מקצוע מתאים לנשמה שלך לעשות וכדומה.

העצמי שלנו אומר לנו את כל מה שאנחנו צריכים לדעת, הוא המקור לכל התשובות שלנו, הבעיה היא שאנשים כואבים סובלים היום והולכים לייעוצים ולטיפולים מפה ועד להודעה חדשה וזה כי הם איבדו את הקשר שלהם עם הקול הפנימי שלהם, של העצמי שלהם, הם נתנו יותר מדי זמן לאחרים להחליט עבורם מה טוב להם והקול הפנימי שלהם נפגע וכתוצאה מכך גם הערך שלהם לעצמם נפגע ורעשי הרקע מבחוץ הפכו להיות הרבה יותר חזקים מהקול שבפנים.
כשאני אומר "לתת לאחרים להחליט עבורך" זה יכול להיות אנשים ממשיים שמחליטים עבורך או שאתה חושב עליהם על מה הם היו רוצים שתעשה או שיש לך מן תמונה כזאת על העולם ועל איך נכון לחיות בעולם ואיך צריך לחיות – הכוונה היא שהתמונה שלך על העולם ואיך דברים צריכים להיות לא לקוחה מהעצמי שלך, מהנשמה שלך, מהמהות והמקור שאתה, אלא ממקומות אחרים.

כשאני עובד עם אנשים אני לא רוצה שיהיו תלויים בי או באף אדם אחר אני רוצה שיצאו לעצמאות וילמדו בתהליך עקבי והמשכי לסמוך על הקול הפנימי שלהם שיודע הכי טוב מה הם צריכים לעשות.

כשאדם לא פועל על סמך הקול של העצמי שלו – הוא לא מעריך את עצמו!

כלומר אין לו הערכה מעשית לעצמי שלו!
פעולה היא מילת המפתח! כי היום כולם יודעים מה נכון לעשות – כולם חכמים בתיאוריה אבל הם לא עושים.
בשביל העצמי שלנו – דיבורים לא משחקים תפקיד הוא רוצה לראות במעשים שאתה מקשיב למה שיש לו להגיד לך הוא רוצה לראות שאתה פועל לפי מה שהוא אומר לך ואם אתה הולך להיות רואה חשבון למשל ואתה יודע כל חייך שאתה צריך להיות זמר או שחקן – אתה תסבול כי גם אם תיהיה הרואה החשבון הכי מצליח בעולם וסיפקת את ההורים שלך והשבעת את הצורך "להסתדר" בחיים (מילה מגעילה כל כך) ועשית הכל כמו שציפו ממך אתה תיהיה בעל ערך עצמי נמוך ולא מאושר כי אתה עשית מה שכולם ציפו ממך אבל אתה לא עשית מה שאתה ציפית מעצמך, מה שהעצמי שלך ציפה ממך שתעשה, בגדת בעצמך ובאמת הפנימית שלך ובדרך כלל האנשים שבוגדים באמת שלהם תמיד יתקלו באנשים מבחוץ שבוגדים בהם כי הבגידות שבחוץ הן רק מראה לבגידות של האדם בפנים – שבוגד בעצמו ונשאר בעבודה שהוא יודע שהוא צריך לעזוב או נשאר בקשר שהוא יודע שהוא צריך ללכת משם או לשנות והוא דוחה ודוחה ודוחה.

לדחות זה סימן הכיר מובהק של ערך עצמי נמוך.

לדחות פעולות, לדחות את החדר כושר, לדחות שיחה חשובה עם מישהו אהוב, לדחות את הרגע שבו צריך להגיד את האמת כמו שהיא.

הערך העצמי שלך יהיה בריא ומאוזן אך ורק אם תפעל ותדבר ותתנהג לפי מה שאתה מרגיש בפנים גם אם זה יהיה לאכזב את האנשים היקרים לך שמצפים ממך לעשות אחרת וגם אם זה יהיה לפעול נגד כל העולם ואישתו וזה הדבר שהכי קשה לך לעשות, אתה תיהיה חייב לעשות את זה – אם אתה רוצה להיות מאושר בחיים האלה וללכת לישון שמח ולקום בבוקר שמח.

אתה לא הגעת לעולם הזה כדי לשעשע או לרצות רצונות וצרכים של אנשים סביבך אתה צריך לרצות את עצמך קודם כל ולהיות אמיתי ונאמן לעצמך וכשתעשה את זה כדרך חיים, יהיה לך ערך עצמי וכשיהיה לך ערך עצמי בריא ותפעל על פי הדברים שעולים מהעצמי שלך – כולם יעריכו אותך וכולם יהיו נאמנים אליך וכולם ירצו לספק את הצרכים שלך כי אתה נותן את זה לעצמך קודם כל – אתה צריך לתת את זה לעצמך קודם כל אבל אנשים שלא נאמנים ולא מעריכים את עצמם הולכים לחפש את זה בחוץ מאנשים אחרים והם לא מבינים למה אף אחד לא נותן להם את ההערכה הזאת שהם כל כך רוצים, האמת היא שאף אחד לא יכול לתת להם רק הם יכולים לתת לעצמם על ידי כך שיחיו את החיים שלהם לפי מה שהם רוצים.

הערכה עצמית היא גם היכולת לכבד את המילה של עצמך, היכולת להגיד משהו ולעמוד בו או להבטיח משהו ולעשות, אם אתה לא עומד במילה של עצמך אל תצפה שתיהיה לך הערכה לעצמך כי הדבר היחיד שיש לך בעולם הזה בתכלס זאת המילה שלך אז אם אתה אומר שתיהיה במקום מסויים אתה צריך להיות שם גם אם לא בא לך, כי נתת את המילה שלך שהיא הדבר הכי חשוב שיש לך.

המילה שלך היא גם משהו שיוצא מהעצמי שלך וברגע שאתה תכבד את המילה שלך זה אומר שאתה מכבד עוד דברים שיוצאים מהעצמי שלך.
אף הישג, כסף, מכונית, בית, אישה או גבר לא יתנו לך הרגשה של ערך עצמי שום דבר לא יכול לתת לך את זה רק אתה כי ערך עצמי זה איך שאתה מעריך את עצמך וזה מפתח משמעותי מאד בחיים של אושר.

נכון, בעבר טעית, בחרת בחירות לא נכונות, פגעת ונפגעת כתוצאה מהקשבה לעצמך אבל אז מה, היית חסר ניסיון וכלים וזה טבעי וכדי שתחדד את הערך העצמי שלך עליך לעשות את הטעויות שלך לבד וללמוד לתקן אותם כי לנסות למצוא את הדרך הנוחה מבלי לעשות טעויות – לא קיימת.

החיים האלה זמניים, זה סרט חד פעמי שאין לו פאנץ' לא קורה שום דבר מיוחד בסוף חוץ מזה שאנחנו הופכים ארוחה לתולעים, אז למה לבזבז את החוויה הזמנית הזאת על רצונות של מישהו אחר או איך שהחברה אומרת לך שנכון לחיות, אתה הרי יודע מה נכון והנכון שלך יכול להיות הפוך מכל העולם וזה בסדר אתה צריך לפתח את הביטחון והמשמעת לפעול על סמך העצמי שלך ועל סמך הקולות שעולים בתוכך, זה לוקח זמן וזה תהליך שמוביל אותך בדרך היחידה אל האושר.

סתם לחיות היום זה לא סתם, זאת אמנות.

אייל אברהם לוי.

אייל אברהם לוי, מטפל, מאמן אישי, אסטרטג וסופר. במהלך 15 השנים האחרונות חקרתי וחיפשתי תשובה לשאלה: "מהם הדברים שעושים את ההבדל באיכות חייהם של בני אדם?" הרצון העז להבין מהם הכוחות הבלתי נראים שמשפיעים על כל תהליכי קבלת ההחלטות שלנו הביא אותי ללמוד את שיטות הטיפול האפקטיביות ביותר בעולם, NLP, גשטאלט, פסיכולוגיה, קואצ'ינג ודימיון מודרך. לכל אדם יש את המקום שלו והמהות שלו בעולם, אם אתה סובל כנראה שאתה רחוק מהמהות שלך. הנך מוזמן לשאול אותי כל שאלה העולה בך, אין כזה דבר שאלה לא חשובה. וכמו כן להכנס לדף הפייסבוק שלי ולקבל יותר פרטים לגבי מה אני עושה ואיך זה יכול לקדם אותך לחיות את החיים שמגיע לך לחיות כאן. אני מאמין שבאנו לכאן כדי ליהנות - אם אתה סובל עליך לשנות את זה ואם אחד יכל לעשות את זה אז גם אתה יכול. זה קל ופשוט כשיודעים את הדרך הנכונה. לשאלות, פרטים נוספים ויצירת קשר יש ללחוץ כאן או במייל: eyal@LeviLife.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב