דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פחד מכישלון ופחד מהצלחה - שני הפחדים הגדולים בעולם ומה עושים איתם? 

מאת    [ 26/08/2012 ]

מילים במאמר: 794   [ נצפה 3619 פעמים ]

אז איך תדע ממה אתה מפחד באמת?


פחד זה לא משהו שאפשר לראות או להחזיק ביד לכן חשוב לדעת איזה צורה יש לו וכיצד הוא מופיע בחיים שלנו כדי שנוכל לפעול מבלי לתת לו לעכב אותנו

יש אנשים שפוחדים מהצלחה ואנשים שפוחדים מכישלון ויש הפוחדים משניהם.

גם לאותם אנשים שפוחדים משניהם יש פחד אחד שהוא יותר דומיננטי ובולט ואם נדע איך הוא מופיע נוכל לדעת איך לגרום לו להופיע פחות או אפילו יותר מזה – נוכל להפוך את הפחד לגורם שמקדם אותנו בחיים במקום גורם שמעכב אותנו בחיים.
רוב האנשים יודעים פחות או יותר איך מופיע הפחד מכישלון אבל מה זה הפחד מלהצליח? איך זה נראה?

הפחד להצליח מתחיל לתת את אותותיו בשטח אחרי שאנחנו מתחילים לעשות משהו ולראות שיש תוצאות, בין אם זו זוגיות שהתחלנו והיא מתחילה להראות טוב, או בין אם זה עסק שהקמנו וזה מתחיל לעבוד לנו ואז מתוך הבהלה שמה שאנחנו מעורבים בו – כנראה יצליח - אנחנו הורסים לעצמנו את התהליך ומתחילים לחבל בהצלחה כי אנחנו מפחדים ממנה מסיבה זו או אחרת.
הצלחה עבור הרבה אנשים היא בתחום ה"לא ידוע" או "לא מוכר" או שהיא מקושרת לנו במח לסבל גדול כי אולי אנחנו מכירים אנשים מצליחים שסבלו או סובלים ואנחנו חושבים זה בגלל "הצלחה" או שאולי אנחנו הצלחנו בעבר וזה הביא לנו סבל גדול לחיים ככה שעדיף לנו עכשיו להיות באזור המוגן והבטוח, לא נכשלים יותר מדי ולא בולטים יותר מדי, איפשהו באמצע.
באזור הבטוח.

העניין הוא שאנשים המפחדים מהצלחה אינם מודעים לצורה בה הפחד הזה מופיע בחיים שלהם, הם יספרו לעצמם שהם רוצים להצליח אבל ככל שהם יחשבו יותר על הצלחה ככה הם יפחדו יותר ממנה ויהרסו לעצמם יותר ויותר כי "הצלחה" זו מילה שגורמת לאנשים חוסר נוחות מסויימת, המצב הזה של "הצלחה" מאיים על הרבה אנשים כי אולי הם גם רגילים להיכשל ואם הם יצליחו מה יהיה אז? אין ידיעה של מה יהיה אז ואנשים מפחדים מחוסר ידיעה.

פחד מכישלון ניתן לזהות בקלות, הוא מופיע בצורה של דחיינות, שיש לנו דברים שאנחנו רוצים לעשות אבל אנחנו מפחדים לעשות אותם כי אולי הם לא יצליחו לנו ואם זה לא יצליח אז איך אנשים יסתכלו עלינו ומה יגידו ומה יחשבו על ה"תדמית" שלנו וכולי, אז עדיף לדחות יותר ויותר למרות שבתוכנו אנחנו יודעים שאנחנו צריכים לעשות את זה.

פחד מהצלחה קשה יותר לזהות כי זה נראה לנו באמת ובתמים שאנחנו רוצים להצליח, זה לא נראה כאילו אנחנו תוקעים את עצמנו כי אנחנו "כאילו" זזים קדימה ועושים את כל מה שצריך לעשות ולומדים את הדברים הנכונים ומטפלים במה שצריך לטפל ולרפא בתוכנו אבל אנחנו לא באמת מרשים לעצמנו לפתור את המצב – אנחנו נהנים מהטיפולים ומעצם כך שאנחנו מטופלים אבל אנחנו לא באמת מרשים בתוך תוכנו לשחרר את המקום של המטופל ולעבור למקום של זה שפתר – זה שמצליח כבר עכשיו, זה שרוצה את זה ושלם עם ההצלחה.
כי זה מפחיד.

הפחד מהצלחה מופיע בצורות שונות של חבלה עצמית, כלומר כשאנחנו רואים שמשהו מתחיל להצליח לנו או רק נראה כאילו אולי יש סיכוי קל שבקלים שזה יצליח אנחנו מתחילים להרוס את מה שבנינו בעמל רב ופועלים בדרך שמחבלת לנו במה שהתחלנו להקים כדי להרוס את הסיכויים שזה יצליח, זה יכול להיות לפגוע באנשים או לאחר למקומות פתאום או לאכול בצורה מוגזמת או להפסיק לעשות דברים חשובים שיש לעשותם והחבלה העצמית הזאת נובעת מהפחד מהצלחה, פחד שקשה לראות או להרגיש.
מעטים האנשים שיכולים להרגיש אותו ולהודות בפחד הזה, אצל רוב השאר הוא פחד סמוי ולא מודע כי הם מספרים לעצמם שהם רוצים להצליח שנים על גבי שנים ולא מבינים למה הם עדיין תקועים באותו מקום.

כי הם לא מרשים לעצמם להתקדם, הם לא מרשים לעצמם להצליח.

מבחינתם זה מסוכן מדי.

אז אם אתה מרגיש שיש לך פחד מהצלחה, אתה לא צריך יותר מוטיבציה או עוד חשיבה חיובית, מה שאתה צריך זה לפרום את הקשר הפנימי שיש בך, לשחרר את הפלונטר שיושב בפנים שמצד אחד דוחף אותך לבנות ומצד שני דוחף אותך להרוס, כל עוד הפלונטר הזה קיים אתה תמשיך לבנות ולהרוס.
אתה גם לא צריך שיטה טובה יותר, כי אם אתה מחבל לעצמך בדרך ותקבל שיטה טובה אתה תחבל גם עם השיטה הטובה.

החדשות הטובות הם שאפשר לשחרר את הפלונטר הזה ורק לבנות ולבנות ולבנות, עד אינסוף.
אתה רק צריך להרשות לעצמך.

אני אשמח ללמד אותך איך לעשות את זה, בעברי הייתי אמן ההרס העצמי, הייתי כל כך טוב שאפילו חשבתי לכתוב על זה ספר, אבל היום אני אמן הבניה אז אני יודע בדיוק איך משחררים את זה.

הייתי שם והיום אני במקום אחר לגמרי, אני מכיר את הדרך משם לכאן ואשמח להראות לך אותה.

שלח לי את המייל שלך בהודעה ואזמין אותך לאחד מהשיעורים הפתוחים שאני עורך בקרוב ואם אתה ממש חסר סבלנות ובא לך לשחרר את הפלונטר הפנימי כבר עכשיו גם זה אפשרי.

סתם לחיות היום זה לא סתם, זאת אמנות.

אייל אברהם לוי

טיפול - אימון - תוצאות

אייל אברהם לוי, מטפל, מאמן אישי, אסטרטג וסופר. במהלך 15 השנים האחרונות חקרתי וחיפשתי תשובה לשאלה: "מהם הדברים שעושים את ההבדל באיכות חייהם של בני אדם?" הרצון העז להבין מהם הכוחות הבלתי נראים שמשפיעים על כל תהליכי קבלת ההחלטות שלנו הביא אותי ללמוד את שיטות הטיפול האפקטיביות ביותר בעולם, NLP, גשטאלט, פסיכולוגיה, קואצ'ינג ודימיון מודרך. לכל אדם יש את המקום שלו והמהות שלו בעולם, אם אתה סובל כנראה שאתה רחוק מהמהות שלך. הנך מוזמן לשאול אותי כל שאלה העולה בך, אין כזה דבר שאלה לא חשובה. וכמו כן להכנס לדף הפייסבוק שלי ולקבל יותר פרטים לגבי מה אני עושה ואיך זה יכול לקדם אותך לחיות את החיים שמגיע לך לחיות כאן. אני מאמין שבאנו לכאן כדי ליהנות - אם אתה סובל עליך לשנות את זה ואם אחד יכל לעשות את זה אז גם אתה יכול. זה קל ופשוט כשיודעים את הדרך הנכונה. לשאלות, פרטים נוספים ויצירת קשר יש ללחוץ כאן או במייל: eyal@LeviLife.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב