דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ עסקי - אסטרטגיה חכמה 

מאת    [ 23/08/2012 ]

מילים במאמר: 380   [ נצפה 1900 פעמים ]

בניית תכנית עסקית מקצועית, חשיבה לטווח הארוך, זיהוי הזדמנויות וניצול נכון של משאבים הם המפתח להצלחה וכישלון בעולם העסקים. ייעוץ נכון בנקודת הזמן המתאימה יוכל להציל את החברה ולהעלות אותה אל הדרך הבטוחה להצלחה ושגשוג. ניהול עסק הוא מקצוע לכל דבר, רוב האנשים לא נולדים מנהלים ומומחים לאסטרטגיה עסקית, אין כל רע בפנייה לקבלת ייעוץ מקצועי ועזרה. סקרים שנערכו בתחום מראים כי כל חברה ועסק קטן יוכלו למצוא נקודות בהן ניתן יהיה לשפר את התפוקה ותהליכי העבודה.

גיבוש אסטרטגיה עסקית

השלב הראשון בכל פרויקט ייעוץ עסקי עוסק בגיבוש תכנית עבודה מסודרת והגדרת יעדים ומטרות. ללא מטרות ברורות לא ניתן יהיה לזהות הצלחות וכישלונות, בעלי עסקים רבים מנהלים את העסק בהווה ללא כל חשיבה לטווח הארוך או בחינת תפוקת העבודה בהווה לתפוקת העבר. החשיבה הנקודתית מאופיינת גם בשיטת ניהול של כיבוי שרפות ודריכה במקום, ללא הצבת יעדים וניווט החברה בכיוון הנכון קשה יהיה להתקדם ולהתפתח. אין אסטרטגיה עסקית נכונה אחת, בעבור כל יעד יש לגבש אסטרטגיה מתאימה בהתאם לתחרות בשוק, המצב הקיים והיעד המבוקש.   

התמודדות עם שוק תחרותי

כמעט בכל עסק קטן מסתתר פוטנציאל לפיתוח והרחבת הפעילות, בעלי עסקים מבוגרים נהנים מהיציבות הכלכלית שמספק להם העסק ללא נקיטת צעדים להרחבת הפעילות. הרעיון לקדם את העסק ולהפריח בו רוח חדשה מגיע לרוב עם כניסת שותפים חדשים או בני משפחה צעירים אל העסק.

יזמים רבים חוששים מכניסה אל שוק תחרותי, התגברות על החשש תגלה לבעל העסק כי ניתן לרתום את התחרותיות לטובת בית העסק. במקום בו ישנה תחרות כה רבה מסתתרים גם רווחים, תחום תחרותי בתחום השיווק משקף ברוב המקרים ביקוש גדול למוצר. הכניסה אל התחום תהיה אמנם הדרגתית וקשה אך בטווח הארוך ניתן יהיה להפיק רווחים רבים ולהגדיל את מחזור המכירות. פיתוח עסקי דורש בחינה מתמידה של אפשרויות לפיתוח העסק והרחבת הפעילות, ללא יוזמה וחדשנות ימצא את עצמו העסק במהרה מחוץ לזירה.

קבלת החלטות

הנחלת שינויים במבנה הארגוני ובתהליכי העבודה דורשת יכולת קבלת החלטות, במקרים רבים ממליצים היועצים על החלפת עובדים שמעכבים את תהליך העבודה, גיוס עובדים חדשים ושימוש בעזרים ומערכות מחשוב חדישות. לאחר שיפור תהליכי העבודה מופנים המאמצים אל מיתוג החברה, בניית תדמית ושיפור מערך השיווק. שילוב  של ייעוץ עסקי עם ייעוץ שיווקי יבטיח לבעל העסק את התוצאות הטובות ביותר, המאמצים בתהליך יופנו לתהליכים של שיפור בתוך החברה לצד צעדים לגיוס לקוחות חדשים והרחבת מערך השיווק.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב