דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון למשפחות ועסקים קטנים ביתיים 

מאת    [ 20/01/2008 ]

מילים במאמר: 603   [ נצפה 3004 פעמים ]

ההתמחות שלי כמאמנת היא ללוות משפחות ועסקים קטנים בהתנהלות חברתית וכספית. עסקים קטנים שנמצאים בתוך הבית או מחוצה לו, ואחד או שני בני הזוג עובדים בו, משפיעה בצורה ישירה על חיי המשפחה.
האימון יכול לאזן את השילוב הזה, בין הבית לעסק, בכך שנדע לנהל זמן, התארגנות לתווך קצר וארוך, ממקודים במטרה ולדעת לפזר סמכויות ומטלות


אני מבקשת להציג לכם אפשרויות נוספות, דרכי חשיבה נוספות, בכלכלת הבית והעסק איך להיפתר מהיצור החמקמק הזה שניקרא מינוס.
האני מאמין שלי הוא, שברגע שמחליטים על הקמת משפחה, זו לקיחת אחריות לכל החיים.
עסק זה קצת אחרת, אפשר לסגור במידת הצורך, אבל גם כאן צריך לקחת אחריות ולעשות את זה בזמן.

אז מה זה איזון חברתי וכלכלי בבית ובעסק. כאשר יש שליטה על החיים, יודעים לעצור רגע ולחשוב, לעשות סדר עדיפויות, לבחור ולקבל את המחיר שהבחירה זו או אחרת עולה לנו, בשתי מילים, לקחת אחריות.

כאשר הדאגות מנהלות לנו את החיים, אנחנו מאבדים שליטה, ומגיעים למקומות שאנינו רוצים להיות שם. דאגות זה הרבה דברים, חלקם תלוי בנו, וחלקם לא ועל חלקם אין לנו מספיק כוח והשפעה. אסונות טבע, זו דוגמא לדאגה שאין לנו שליטה, מחלות ומלחמה, לא תמיד יש לנו את הידע ואת האמצעים לחמוק מהם, לעומת זאת, במצב הכלכלי וחברתי שלנו, בבית ובעסק, יש לנו את כל היכולת להשפיע ולהיות בשליטה ובעצם לקחת אחריות.

אז איך לוקחים אחריות? מחליטים מה אני עושה, החל ממחר בבוקר, לטובת האיזון הכלכלי והחברתי בבית.
אני אוסף/ת את בני הבית ומגייס/ת אותם לראיון שלי, להבין לאן ברחה לנו השליטה על החיים.
שליטה אומרת מידע, ומידע צריך לאסוף, מתחילים לאסוף מידע על ההכנסות וההוצאות שיש בבית ובעסק - להפריד אחד מהשני במידת האפשר,
לבדוק מדוע ההתנהלות החברתית בבית מתוחה ומה מביא לזה, חוסר שיתוף של הילדים, עד איזו רמה משתפים את הילדים, ומאיזה גיל, כמה אחריות הם מוכנים ורוצים לקחת כדי להצליח במשימה. על כל השאלות האלו יש לתת תשובה.
לאחר איסוף הנתונים, מכינים תוכנית עבודה. כולם לוקחים בה חלק. כל בני המשפחה צריכים לדעת שיש זכויות ויש חובות. וכדי להצליח, צריך לשלב כוחות.
תוכנית העבודה, צריכה, לפחות בשלב הראשון, להיות מפחידה, וגורמת לחששות גדולים אצלכם, כזאת שקשה לכם להאמין שתעמדו בה, אחרת היא לא שוברת את תקרת הזכוכית, תוכנית שאינה דרמתית, לא תעשה את השינוי הרצוי.
השנוי, לא יבוא ביום אחד. זכרו, לא תתעוררו בבוקר, והמינוס הקטן שבבנק ימחק, או להבדיל, תהיה אידיליה ושקט חברתי בבית,אין כאן מטה של קסמים, השינוי דורש אורך רוח עבודה קשה, התחייבות, סובלנות וסבלנות של שנה לפחות.
השינוי צריך להיות רשום בצורה ברורה, ומוסכמת על כולם, יש להגיעה לפשרה בכול נושא ונושא. את ההסכמה ניתן לבצע ע"י שיחות, כל אחד יביא את הטיעונים שלו, ומה הרווח וההפסד שלו לסעיף איתו הוא לא מסכים. איזו בחירה יש לו, ומה המחיר אותו הוא משלם.
מותר ורצוי להתפשר, התפשרות זה לא הפסד, פעם אני מתפשר בשביל אחד מבני הבית, ופעם מתפשרים בשבילי. רק מצב של מנצח, מצנח, יביא לתוצאות.
הדברים שכתובים פה, ישימים ויש בידי כול אחד ואחת מכם לעשות זאת. צריך אומץ להתחיל, זה אומר להודות שיש בעיה ולא להסתיר או להכחיש את קיומה, ואינטגריטי להמשיך, וזה אומר, הפעם אני הולך עם האמת והיושרה שלי עד לקבלת התוצאה אותה הצבתי לעצמי ומשפחתי.

אימון עוזר לאנשים שיש להם את האומץ אך קשה להם לעשות זאת לבד. בהשוואה לאימון ספורטיבי, אנשים רוצים להיות ספורטאים טובים במקצוע מסוים, אך חייבים את המאמן ואת תוכנית האימונים, כדי להשיג את המטרה, כי הם לא יודעים לאמן את כל השרירים שלהם מבידה שווה, ושלם כך הם זקוקים למאמן.

אשמח לעזור לכם בשלב האינטגריטי, השלב השני בתוכנית, לשלב הראשון, אתם צריכים להגיעה לבד, יש הרבה עבודה וחוסר נוחות בתוכניות העבודה,הרבה הרגלים יצטרכו לעבור שינוי, החשיבה תשתנה, ולכן רק מי שבאמת הגיעה להבנה שחייבים לעשות את השינוי, ומוכן לצאת מאזור הנוחות שלו, יצליח להביא לתוצאות הרצויות.

לוקחים אחריות
אביטל זברגר מאמנת משפחתית ועסקים קטנים.
avital42@zahav.net.il
http://www.emunavital.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב