דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהירות מופרזת גורמת לתאונות דרכים? 

מאת    [ 22/08/2012 ]

מילים במאמר: 365   [ נצפה 3404 פעמים ]

שאלה זו מהווה כותרת מתאימה לוויכוח הניתש בין המסכימים לקביעה זו לבין המתנגדים אליה. על פי הנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מהירות מופרזת היא אינה הסיבה העיקרית לתאונות דרכים עם נפגעים. לטענתם, אי ציות לרמזור אדום הוא הגורם העיקרי לכך.  אחריה נמצאות סטיה מנתיב, אי מתן זכות קדימה להולך רגל, אי שמירה על מרחק, אי מתן זכות קדימה לרכב, אי ציות לתמרור עצור, אי ציות לתמרור זכות קדימה, ופנייה לא נכונה ואחרונה חביבה – מהירות מופרזת. עורך דין תעבורה ישמח לייעץ לכם בתחום. לטענתם תקציבים רבים מופנים לעבירה זו ומסיתים את תשומת הלב ממה שבאמת מתרחש בכביש. מהירות מופרזת היא עבירה שקל לזהות וקל לטפל בה מבחינת המשטרה והרשויות והתחושה בקרב המתנגדים לכך היא שזוהי הבחירה במסלול הקל והבטוח במקום טיפול השורש הנידרש.

מצד שני

ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים מאמינים כי כל אחת מהעבירות המפורטות הן תוצאה של נהיגה מסוכנת, תוצר ישיר של מהירות מופרזת. כך מאמינים גם באגף בתנועה במשטרה. אובדן שליטה, עקיפה לא בטוחה, אי ציות לתמרור כולם נובעים מאותה התייחסות חסרת אחריות להגבלות אותן קבע החוק. נקודת הנחה זו מצדיקה את האכיפה הנרחבת בנושא ואת היחס הנוקשה של מערכת המשפט, אכיפה נירחבת שהיא שנייה רק לסעיף "אי שימוש באביזרי בטיחות". התוספת "בנסיבות המיקרה" באה להכליל כל טעות של נהג כגון: הערכת מרחק לא נכונה, בטחון עצמי מופרז, שיקול דעת לקוי. המתנגדים לתפיסה זו טוענים לקיום גורמים סביבתיים האחראיים לטעויות כאלה, שאי אפשר להתעלם מהם, לדוגמא – סימוני כביש מחוקים או תמרור חסר של איזהירו את הנהג מבעוד מועד להוריד את הרגל הדוושה.

תשתיות הכביש

אספלט שלא חודש במשך שנים והופך לחלק, מאבד מיכולת האחיזה בצמיגי כלי הרכב, מה שעלול לגרום לאבדן שליטה ופגיעה. רבים רואים בתחזוקה לקויה של תשתיות הכביש הכשלה של הנהג תוך הסתמכות מוחלטת ולא הוגנת על שיקול דעתו, מעבר לאחריות הסבירה שלה ניתן לצפות מנהג מוצע. אין חלוקה הוגנת והגיונית של משאבים כלכלים, אין שימת לב מספקת לעניין התשתיות באזורים בולטים. המתנגדים לאכיפה המוגברת בתחום טוענים שאין פרופורציה בין מספר העבירות להיקף האכיפה. מצלמות מהירות יוקרתיות הוצבו אחר כבוד בכבישים מהירים במקום, לטענת המתנגדים, להציב אותן לצד רמזורים מה שהיה שם קץ לוויכוח הזה בהוכחה חותכת של העבירה הראשונה במעלה שעליה יש לתת את הדעת.

נהיגה בשכרות - מהירות מופרזת 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב