דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כאבים בגב תחתון 

מאת    [ 21/08/2012 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 3975 פעמים ]

כאבי גב תחתון מאופיינים בסוגים שונים של רמת כאב, למשל: כאב חד, כאב קבוע כרוני או כאב של התכווצות שרירים. בהתאם לכך, משתנה גם משך הכאב. לעיתים רבות חוסר טיפול נאות בשורש הבעיה יוביל להתפתחות כאב כרוני. כאבים בגב תחתון מאוד נפוצים בקרב כל שכבות הגיל, גם לאלו שעובדים בעבודה פיזית קשה וגם לאלו שיושבים או עומדים במשך שעות רבות. יש לציין שכאבים אלו ניתנים לטיפול בדרכים שונות, החשוב מכל הוא לטפל בכאב בזמן על מנת להימנע מכאבים חדים או חלילה מניתוחים שלא לצורך.

ישנן סיבות רבות להתפתחות כאבי גב תחתון. הסיבה שבגינה רוב האוכלוסייה סובלת מכאבי גב היא חוסר זקיפות בזמן ההליכה והישיבה. הכתפיים הכפופות יוצרות חלוקת עומס לא שווה בין החוליות בגב כאשר זה מוביל לכאבי גב בחלק התחתון של הגב, אזור החוליות התחתונות של עמוד השדרה ואזור המותניים. סיבות נוספות נפוצות הנן מעמסה על הגב בעת הרמת משקל כבד או הטייה לא "נכונה" של השרירים באגן.
גורמים רבים משפיעים על אזור הגב התחתון, אף גורמי מזג האוויר. שינה עם מאוורר או מזגן שמכוון לאזור זה עשוי לגרום לכך שהשרירים באזור יתכווצו ויצרו כאב ומוגבלות בפעילות היום-יום.

בעת ביצוע פעילות גופנית חשוב לזכור לכסות את האזור כאשר מבצעים פעילות גופנית מאומצת.מומלץ לרוץ גם חולצה שמכסה את אזור המותניים וזאת כדי למנוע משבי רוח קרים לעבר הגב התחתון ולהיווצרות שרירים תפוסים. חשוב לזכור שאזור הגב התחתון חשוף למקרים אלו וזאת מאחר והוא נושא נטל רב ממשקל גופנו.

ישנם טיפולים רבים בכאבים בגב תחתון, החל ממשככי כאבים למיניהם שמעבירים את הכאב לכמה שעות ועד לטיפול בשורש הבעיה. מקרים רבים בהם הרופאים אינם יודעים כיצד לטפל במקור הבעיה ולא יודעים לאבחנה. עם זאת, כאבי הגב הם לרוב כאבים חולפים, שמפריעים בפעילות היום-יומית אך אינם נמשכים זמן רב. חשוב לשים לב גם לכאבי הגב מסוג זה, שכן כאשר לא מטפלים במקור הבעיה הכאב עלול להפוך כרוני.

ישנם אפשרויות שונות לטיפולים באופן עצמי וללא צורך בטיפול רפואי. בכל אופן, תמיד כדי לבדוק מול הרופא את מקור הכאב ושיטות הטיפול השונות. חשוב מאוד לשמור על הליכה וישיבה זקופה, להימנע מתנועות חדות, לכסות את אזור הגב התחתון והמותניים כדי למנוע התכווצות שרירים.
המשיכו בפעילות היום-יומית, אין צורך לשכב במיטה עד שהכאב יחלוף. עם זאת יש להימנע מהרמת משקל כבד או ליצור מעמסה על הגב התחתון עד חלוף הכאב.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב