דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זיווד אלקטרוני בתחום הפלסטיקה 

מאת    [ 21/08/2012 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 1521 פעמים ]

זיווד אלקטרוני הוא מונח בתחום הנדסת המכונות ובמילים אחרות ניתן לומר שזוהי אריזה למכשיר אלקטרוני. המילה זיווד הגיעה מהמילה מזוודה ועל כן משמשת לתיאור אריזות. כמו כן מונח זה מתייחס לעזרים שנדרשים לאלקטרונאי לשם עבודתו. זיווד אלקטרוני הינה הטכנולוגיה הטובה ביותר לייצור מוצרים מורכבים בתחום ההיי טק והאלקטרוניקה. כמו כן התמחותה המרכזית של שיטה זו הוא בייצור סדרות קטנות ובינוניות המאפשרת השתלה של אביזרים כמו אומים, ננעצים, ברגים ותותבים מרותכים. יתרונה של שיטה זו ניכר ביכולתה להגיע לרמת דיוק אופטימאלית של עשירית המילימטר ברמת גימור גבוהה מאד.

התחום של זיווד אלקטרוני מנסה להתאים את טכנולוגיות הייצור השונות לצרכים של פיתוח מוצר. קיימות חמש טכנולוגיות ייצור והן, עיבוד שבבי, עיבוד פח, מבלטנות, יציקת מתכות ויציקות פלסטיקה.

שלושה סוגים בתחום הפלסטיקה

בתחום הפלסטיקה נדרשת טכנולוגיה שמחייבת השקעה גבוהה ב-NRE (Non-recurring engineering). NRE מתייחס לעלות החד פעמית שנדרשת לשם פיתוח המוצר, המחקר והעיצוב. טכנולוגיה זו, באפשרותה להעניק פתרונות לדרישות של עיצוב מורכבות במיוחד ולא סטנדרטיות. קיימים שלושה סוגים בתחום הפלסטיקה. סוג ראשון הוא יציקה פלסטית בלחץ. שיטות יציקת לחץ מתקדמות, מאפשרות הספקי יציקה גבוהים ברמת דיוק מרבית. כמו כן שיטות יציקה בלחץ מסוגלות לייצר מוצרים דקי דופן, בעלי משקל נמוך וקשיחות גבוהה. כיום תעשיות רבות עושות שימוש בשיטה זו, מתעשיות הרכב השונות ועד לתעשיות הריהוט.

ואקום פורמינג- מה זה?

שיטה שונה נקראת ואקום פורמינג או בעברית, עיצוב בחום. זיווד אלקטרוני בתחום הפלסטיקה והייצור עיצוב בחום הינה שיטת עיבוד נפוצה ומקובלת. ניתן לייצר כל מוצר העולה בדעתו של הלקוח וכן להתאימו לצרכיו באמצעות שיטה זו. ואקום פורמינג יעיל במיוחד מכיוון שאת התבניות למוצר המבוקש של הלקוח, ניתן לייצר ממגוון רחב של חומרי גלם. כמו כן עיצוב בחום מאפשר להגיע לרמת גימור מרבית. על ידי חימום לוח פלסטיק ומשיכתו על גבי תבנית תלת ממדית ניתן לייצר מוצר שיעובד בדרכים שונות למוצר מוגמר.

הסוג האחרון בתחום הפלסטיקה מציע טכנולוגיה שמסוגלת לייצר מוצרים בעלי צורות גיאומטריות מורכבות. עיקר יתרונותיה באים לידי ביטוי בחוזק ובגמישות של המוצר המתקבל תוך כדי שמירה על משקל קל יחסית. שיטה זאת מיועדת בעיקר עבור מוצרים שנדרשים לעמוד בטמפרטורות גבוהות ובתנאי סביבה שוחקים. לרוב, עושים שימוש בטכנולוגיה זו בתעשייה הצבאית ובתחום התעופה. אף על פי כן חשוב לציין שהטכנולוגיה הזו איננה מתאימה לייצור של סדרות גדולות.

ELPD - mechanical design קיימת מזה 20 שנה ועוסקת בתחום המכאני והזיווד האלקטרוני, נותנת פתרונות בעיצוב, תכנון וייצור המוצר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב