דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמא ! אבא ! משעמם לי!!! 

מאת    [ 21/08/2012 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 1587 פעמים ]


אמא ! אבא ! משעמם לי!!!

עוד מעט תסתיים חופשת הקיץ הארוכה ובאינטרנט ובעיתונים עדיין יש הצעות כיצד לשעשע ולהעסיק את הילדים, אחת האמהות במועדון ההורים האינטרנטי הקלות שבהורות סיפרה לי שתיכננה את החופשה לפרטי פרטים, כל יום תוכנן בקפידה עם מה לעשות ואיפה להיות, פארקים, גני חיות, סדנאות, טיולים והילדים חלק מהזמן חייכו אבל רוב הזמן היו עם פנים זעופים.

האם חופשה עמוסת פעילויות היא לא פספוס של המילה חופשה?

כשהייתי ילדה אהבתי את החופש מבית הספר, את הידיעה שהיום אני יכולה לעשות מה שאני רוצה, שיש לי עוד ימים כאלו לפני , שחרור מהעומס של הגן ובית הספר.

הןרים במועדון מספרים לי שהילדים משתעממים מהר, ומתלוננים שאין להם מה לעשות, ונראה שיש מחוייבות על ההורים להעסיק את ילדיהם בכל רגע פנוי מהפחד לשמוע את המילים משעמם לי! וכששומעים את זנ מייד מנסים למצוא משהו לעשות ואומרים "למה שלא...." במקום לאפשר לילדיהם למצוא פתרון משלהם.

כאשר אנו אומרים לילדים "למה שלא ...." אנו מערערים את המחשבה העצמאית של הילד, ואת התושיה והיכולת שלו למצוא פתרונות לבעיות שנקרות בדרכם. והאמת היא שהשעמום הוא אחד מקרשי הקפיצה הגדולים שקיימים כדי למצוא משהו שבאמת מעניין אותם. וזה לא משנה אם הילד מטפס על עץ, עושה עוגות בוץ, או סתם יושב וממציא לעצמו דברים, או שהוא גורר סדין ושמיכה ועושה אוהל בסלון.

במקום לומר לילד "למה שלא ...." תאמרו לילד " מה תוכל לעשות כדי שלא יהיה לך משעמם?  אני בטוחה שתמצא משהו מעניין לעשות"  ותראו מה הוא יעשה.

ואם גם זה לא עובד?

אז תחכו לפעם הבאה שהילד יאמר "משעמם לי", ובמקום לנסות למצוא רעיון אצלכם או לקחת אותו לאיזה סרט או פארק פשוט שבו איתו ועשו איתו רשימה של כל מה שכן יש לעשות.

הרשימה יכולה להיות ככה: לקפל כביסה, להשקות עציצים, להוציא את הכלב, לסדר את המיטה שלך, למיין צעצועים, וכו'... , זה בכלל לא משנה אם הם לא יעשו אפילו דבר אחד מתוך הרשימה, לרשימה יש מטרה והיא לתת להם אחריות וזה מעצים את תחושת הערך העצמי שלהם (במיוחד עם ילדים קטנים).

ואילו ילדים גדולים יותר, יכולים להחליט ולכנן מה הם רוצים לעשות, ההורים יאמרו את הסכום שהם מוכנים להוציא = תקציב ולתת לילדים לעשות את הבדיקות שלהם לאן הם רוצים ללכת כמה עולה והאם זה נמצא בתקציב שלהם, וכף הם לומדים להתמודד עם רגעי שעמום, מוצאים מה לעשות ולא מתלוננים.

לקבלת טיפים תובנות וכלים נוספים לחצו כאן ונתראה בפעילויות הבאות.


דבורה עידן

 דבורה עידן, מומחית בהדרכת הורים להיות המנהיגים במשפחתם מרצה ומנחה בכירה (מכון אדלר) מיסדת אתר ההורים "המדריך להורות כריזמטית" לקבלת קורס הורים און ליין   באופן מיידי ובחינם?  בקרו באתר http://dvoraidan.com/getgif/ מצאו אותי ביוטיוב- עם סרטוני הדרכה הצטרפו לדף האוהדים בפייסבוק &lt




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב