דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שוק הנדלן באשקלון 

מאת    [ 20/08/2012 ]

מילים במאמר: 532   [ נצפה 1906 פעמים ]

בשנים האחרונות, ובמיוחד החל משנת 2009, זוכה אשקלון לביקורות חיוביות ביותר מפי אנשי נדל"ן ובכירים רבים בעולם הדירות. התעניינות רבה נרשמה בקרב הציבור הישראלי ומתווכים רבים מרכזים עבודתם בעיר החוף. דירות למכירה באשקלון נמכרות בקצב מהיר ואכן, כסף רב כבר הושקע מטעם הממשלה להאצת הבנייה באשקלון כמו גם לקידום מבנים ציבוריים ומתנ"סים. נראה כי העיר בעיצומו של תהליך התפתחות מואץ.

המצב היום

נכון לעכשיו, מוצעת דירת חמישה חדרים באשקלון בפחות ממיליון שקל. מומחים טוענים שאף צפויה ירידה במחיר. אבי גבריאלי, מנהל פרויקט בנייה באשקלון, מסביר כי ההחלטה להוריד מחירים הינה מחושבת ויסודית. לדעתו, הורדה במחירי הדירות תביא לעלייה באחוז הרכישות, כך שבסופו של דבר הסכם ישתלם לפרויקטים אותם הוא מנהל. "אין כל קשר בין הורדה במחיר לבין איכות הדירה. דירות למכירה באשקלון עודן דירות ברמה גבוהה מאוד", טוען אבי.

פוטנציאל העיר מבחינת בנייה

אשקלון היא עיר גדולה, הן בשטח גיאוגרפי (חמישים אלף דונם) והן במספר התושבים (מאה ושישה עשר אלף. כרבע מתושבי תל אביב). זאת ועוד, העיר מחזיקה בריכוז הגדול ביותר של בתים צמודי קרקע בתחום רשות מקומית – כ 25%. בעשור הקרוב, עתידה העיר להתחדש בכעוד 10,000 יחידות דיור אשר יפריחו את האיזורים השוממים של העיר ויבטיחו זמינות עצומה של דירות למכירה באשקלון.

חסרונותיו של שוק הנדל"ן באשקלון

עם זאת, מסביר מהנדס העיר, דוד ירון, על בעיותיה המרכזיות של העיר, אשר משפיעות על שוק הנדל"ן באיזור. "הבעיה המרכזית היא היצע גדול מדי. הדבר מוריד את מחיר הדירות בעיר ואף מרחיק את המשקיעים והיזמים. הבעיה נובעת מתיכנון בסיסי לקוי של העיר והשקעת מאמצים באיזורים רבים שכיום כבר אינם רלוונטים." ירון בונה את תקוותו על האצת הבנייה באשקלון ומאמין כי בניית מסעדות ובתי קפה על שפת הים, ביחד עם השלמת פיתוח באיזור, תעזור לשוק הנדל"ן. "דירות למכירה באשקלון יהיו מחוז חפצם של עשרות אלפי אנשים אשר מחפשים רוגע וים, ועם זאת עיר לכל דבר".

הנתונים מדברים בעד עצמם

על אף המשוכות הרבות, רשמו מחירי הדירות באשקלון את הזינוק הבולט ביותר בסקירת השמאי הממשלתי. כאשר התבקש ראש עיריית אשקלון, בני וקנין, להסביר תופעה זו, ובכלל לתת מענה להתעניינות הרבה של שוק הנדל"ן באשקלון, זקף את הזכות למחירי הדירות הזולים, לקרבה לים, וחשוב לא פחות, לחיבור קו הרכבת הצפוי מאשקלון לתל אביב, אשר משך הנסיעה בו תארוך קצת יותר מעשרים דקות. "זוגות צעירים רבים מעוניינים בתנאים אלו ובניגוד למרכז, הם יכולים להרשות זאת לעצמם".

בעיות תעסוקה שונות

עיריית אשקלון וכן אנשי מפתח בתהליך הפיתוח של העיר, מודעים לעובדה שאנשי היי-טק רבים נאלצים להעתיק את מגוריהם מאשקלון. מצב זה נוצר עקב חוסר תעסוקה טכנולוגית בעיר. מרכזי ההיי-טק הגדולים נשארו בתל אביב, פתח תקווה וראשון לציון. אולם, לדברי ד"ר אלן מרכוס, מנהל האגף לתכנון אסטרטגי בעיר, הפוטנציאל למרכז היי-טק הוא גדול מאין כמותו. בכניסה החדשה לעיר, עומדים להם 500 דונם אשר בעתיד הלא רחוק יהפכו לחלק מליבו של ההיי-טק הישראלי.

כך או כך, נמצאת העיר אשקלון בעיצומו של תהליך בנייה והתעניינות נדל"נית. נכון, העירייה טרם שלשלה לכיסה מליוני דולרים כתוצאה מהשקעות ויזמות, אך בהחלט יש לה את הפוטנציאל. דירות למכירה באשקלון עדיין מוצעות במחירים שמהווים חצי ואף פחות מאותן דירות במרכז. הקירבה לים ועם זאת הריחוק מן המרכז, המחירים הזולים ועם זאת הסכנה שבנפילת קסאמים. כל אלו מהווים את הגורמים הראשיים המשפיעים על תהליכי הבנייה ורכישת הדירות באיזור

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב