דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לעצב חדר ילדים 

מאת    [ 19/08/2012 ]

מילים במאמר: 361   [ נצפה 1925 פעמים ]

יותר ויותר הורים מבינים היום שעיצוב חדרי ילדים היא משימה הדורשת מחשבה ותכנון. החשיבות של חדר הילדים בחייו ובמהלך היום יום בל הילד היא גדולה ביותר הודות לתפקיד שחדר הילדים ממלא בשלבי ההתפתחות של הילד. חדרי ילדים מהווים המקום הפרטי של הילדים בהם הם מבלים את מרבית זמנם ועושים כל שעולה על רוחם ולכן חדר הילדים חייב להתאים לאורח חייו של הילד ולכלול אלמנטים שונים אשר יתמכו בפעולות היומיות  שהילד עושה.

עקרונות לעיצוב חדרי ילדים

בעת עיצוב חדרי ילדים יש להתייחס למספר עקרונות בסיסיים אשר יהפכו את מלאכת עיצוב חדר הילדים לנכונה ומתאימה לאורח חייו של הילד. אחד העקרונות החשובים בעיצוב חדרי ילדים הוא שיתוף של הילד בתכנון העיצוב הכללי של החדר. מאחר והילד הוא זה שיבלה את רוב זמנו בחדר, חשוב לשתף את הילד בבחירת הרהיטים ובתכנון הכללי של החדר. שיתוף של הילד בתהליך עיצוב החדר נושא יתרונות רבים ובהם הענקת תחושת שייכות לחדר, הענקת תחושת עצמאות ושיתוף לילד ובעיקר תחושת נוחות בחדר שנבחר על ידו.

עקרון חשוב נוסף בעת תכנון של חדרי ילדים הוא התאמת החדר לגילו ולצרכיו של הילד. ילדים מתפתחים מהר ובעקבות זאת גם הצרכים שלהם משתנים במהרה, חדר ילדים צריך להיות מתאים ופרקטי לכל הפעולות שהילד יבצע בו ולכן צריך לכלול שטח למשחקים, פינת יצירה ושולחן כתיבה לגילאי בית ספר. התאמת החדר לאורך חייו של הילד יהפוך את חלל החדר לפרקטי במיוחד עבורו ויעניק לו תחושת ביטחון והגנה.

עיקרון חשוב נוסף בעת תכנון חדרי ילדים הוא הפרקטיות של הרהיטים והעיצוב הכללי. הודות לגדילה המהירה של הילדים, רהיטים שילוו את הילד בכל שלבי ההתפתחות יכולים להיות מאוד פרקטיים כמו מיטת ילדים שהופכת להיות מיטת נוער, שולחן טלוויזיה שהוא גם שולחן כתיבה, פינת יצירה שהופכת להיות פינת ישיבה לילדים גדולים יותר וכדומה. בנוסף, חשוב לכלול רהיטי אחסון שיסייעו לשמור על הסדר והארגון כמו ארונות גדולים, רהיטים או קופסאות לאחסון צעצועים וכדומה.

עיצוב נושאי

נכון להיום ניתן לראות יותר ויותר שימוש בעיצוב חדרי ילדים נושאיים. המשמעות של עיצוב נושאי היא שכל האלמנטים העיצוביים הנכללים בחדר הילדים מעוצבים בסימן נושא מסוים מעולם התוכן של הילדים כמו חדרי ילדים בסימן נסיכות, חדרי ילדים לבנים בסימן רובוטריקים או מכוניות וכדומה. בעיצוב הנושאי ייעשה שימוש ברהיטים המעוצבים לפי הנושא הנבחר. 

אודות כותב המאמר:  חדרי ילדים - רהיטי ילדים דרים לנד יבואנית המותג cilekטלפון: 03-6026090




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב