דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה להירשם אל לימודי לוגיסטיקה וסיעוד? 

מאת    [ 19/08/2012 ]

מילים במאמר: 504   [ נצפה 1838 פעמים ]

יש תחומי לימוד שכולם שמעו עליהם. הם נחשבים ליוקרתיים ומפורסמים מאד, וגם רף הקבלה אליהם איננו נמוך. אלו יכולים להיות תחומים כמו רפואה, משפטים, הנדסת תעשייה וניהול, מדעי המחשב, ותחומים נוספים שאין ספק ששמעתם עליהם. לעומת התחומים הללו, יש תחומי לימוד שהם לא פחות חשובים, לא פחות יוקרתיים, אך קצת יותר נחבאים אל העין. חשוב להבין שגם בהם לא כל אחד יכול להצליח, ונדרשת השקעה רבה. אולם בסיום התואר - תוכלו למצוא עבודה משתלמת במיוחד בתחומים שלמדתם. הכוונה שלנו היא לשני תחומים שאמנם רחוקים אחד מן השני ברמה המקצועית, אך יכולים להתאים לאנשים רבים -התחום של הניהול הלוגיסטי, ותחום הסיעוד.

תחום הניהול הלוגיסטי, הפך להיות מבוקש מאד בקרב ארגונים רבים. חברות שעוסקות בייבוא וייצוא של מוצרים, חייבות מחלקה שלמה של ניהול לוגיסטי שיוכל לתאם את התהליך כולו. גם צה"ל נדרש היום הן לקציני לוגיסטיקה והן לאזרחים מומחים שיבצעו עבורו תהליך חכם יותר של ניהול לוגיסטי. רשויות ציבוריות בישראל מעסיקות תמיד מומחים ויועצים לוגיסטיים בין אם בשורותיהן ובין אם כיועצים מן החוץ.

לעומת זאת, בוגרי תואר ראשון בסיעוד נדרשים מקומות אחרים. רבים מהם יכולים להשתלב כמובן בבתי החולים הציבוריים שם הם נותנים שירות סיעודי לחולים ולמטופלים. רבים מהבוגרים משתלבים גם במוסדות שנותנים שירותי סיעוד פרטיים. אתם תוכלו להשתלב כאחים ואחיות פרטיים שיתנו שירות מתמשך לאנשים בביתם שלהם. גם בתי אבות דורשים היום בוגרי תואר ראשון בסיעוד, וגם מוסדות שיקומיים שונים ברמה הציבורית או הפרטית. בקיצור - בתחומי הלוגיסטיקה והסיעוד תמיד יש עובדה, אבל קודם כל צריך גם להירשם ללימודים.

מה הלימודים כוללים?

לימודי לוגיסטיקה כוללים רשימה ארוכה מאד של תכנים מעניינים במיוחד, שיוכלו לסייע לכם בהמשך. צריך להבין שההכוונה של לימודי לוגיסטיקה הוא לרק רק לתת לכם מושג כללי על מהי לוגיסטיקה. לימודי לוגיסטיקה מכוונים מראש לתת לכם את הכלים להיות מנהלים לוגיסטיים, ולקפח ולנהל אחרי התהליך כולו מראשיתו ועד סופו. לכן במהלך לימודי לוגיסטיקה אתם תעברו קורסים שנוגעים לא רק לתחום הכרת עולם המשאבים. אתם גם תעברו קורסים בכלכלה וסטטיסטיקה, קורסים בתחומי המשפטים, המיסוי והביטוח. כמובן שהלימודים כוללים גם הכרה מעמיקה מאד עם תהליך הניהול הלוגיסטי: תהליכי ייבוא וייצוא, תהליכי שיווק של משאבים והפיכתם למוצרים, ניהול מלאי, תהליכי שינוע, עבודה עם מחסנים, התאמה בין ניהול לוגיסטי לבין מערכות ארגוניות, עבודה עם מערכות מידע, ועוד תכנים מרתקים מאד.

לעומת לימודי לוגיסטיקה, לימודי הסיעוד אמורים לתת לכם את הכלים להתמחות ברמה הגבוהה ביותר בתחום הטיפול הסיעודי. חשוב לציין שיש היום כמה מסלולים שונים של לימודי סיעוד. מדוע? משום שיש אנשים רבים שנרשמים אל לימודי סיעוד לתואר ראשון, כאשר יש להם כבר הסמכה ראשונית בתור אחים ואחיות מוסמכים. אם יש לכם הסמכה שכזו, תוכלו להירשם למסלול מקוצר יותר של לימודי סיעוד, אשר נמשך שנתיים בלבד. אם קודם לכם לא הייתה לכם הסמכה שכזו, הלימודים יימשכו כשלוש שנים לפחות, ובסיומם תצטרכו לעבור מבחני הסמכה מיוחדים.

המוסדות שמציעים לכם את הלימודים

ההבדל המרכזי בין לימודי לוגיסטיקה לבין לימודי הסיעוד הוא במוסדות. בעוד שלימודי הלוגיסטיקה הם לרוב במכללות השונות, הרי שלימודי הסיעוד מתבצעים לרוב דווקא באוניברסיטאות. לכן, החליטו מראש איזה תחום מעניין אתכם, וחפשו את מוסדות הלימוד הרלוונטיים. הקפידו לאסוף נתונים מכל המוסדות, ובהמשך תוכלו לבצע את ההחלטה שמתאימה לכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב