דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרכיבים שנדרשים עבור חדרים נקיים 

מאת    [ 19/08/2012 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 3058 פעמים ]

אם יש לכם עסק בתחום המזון, בתחום תעשיית התרופות, הפיתוח המדעי, רפואה, ביוטכנולוגיה, וכן תחומים ונוספים, סביר להניח שהגעתם לכאן, משום שאתם צריכים פתרונות שונים, בכדי לשמור על סביבה נקייה וסטרילית. שוב להבין, שלא מדובר על דברים בעלמא.

לא מדובר על דיבורים סתמיים שבמסגרתם אתם פשוט צריכים לשמרו על סביבת עבודה נקייה. קיים כיום תקן מחמיר במיוחד, לשמירה על חדר נקי, ואסור בתכלית האיסור לחרוג ממנו, כל עוד אתם רוצים לשמור על התקן שלכם בידכם. מידי שנה, מגיע מכון התקנים, לברר האם העסקים השונים שקיבלו את תקן ISO לחדר נקי, אכן עושים שימשו ברכיבים שהם עצמם בעלי התקן המתאם, והאם סביבת העבודה עצמה היא סטרילית בהתאם לתקן הנדרש. עסק שלא עומד בדרישות - התקן שלו נשלל ממנו, או שהוא איננו מחודש לתקן העדכני יותר. לכן, כדאי מראש להצטייד ברכיבים המתאימים, שעוזרים לשמור על החדר נקי וסטרילי לפי התקן.

על אילו רכיבים מדובר? יש היום שורה ארוכה מאד של רכיבים שמסייעים לכם לעשות זאת. כלומר - אלו הם רכיבים שמבט ראשון הם רגילים, אך בעצם העובדה שהם מיוצרים לפי התקן לשמירה על חדר נקי, הם מסייעים לכם בשמירה על הסטריליות ברמה הגבוהה הרצויה. הרכיבים הללו יכולים להיות שסתומים ובוכנות עבור מכונות. במצב רגיל - אלו הם רכיבים שיכולים לצבור לא מעט זיהום, אך אם הם בעלי התקן המתאים - הם שומרים על סטריליות ואינם צוברים לכלוך וזיהום. גם המחברים אשר עוזרים בחיבור בין הבוכנות, השסתומים והצנרת - צריכים לעמוד בסטנדרט הרצוי. ויש גם חלקים נוספים אשר צריכים לעמוד בתקן כמו משאבות הוואקום, גריפרים ואפילו מנועים.

לעשות שימשו בגרמושקות

אחד מהרכיבים שממש עוזרים לכם באופן אקטיבי לשמור על חדרים נקיים, ולא רק עומדים בתקן הרצוי של ISO לחדר נקי, אלו הם הרכיבים שנקראים גרמושקות. הגרמושקה קיבלה את שמה פשוט בגלל הצורה שלה. גרמושקה היא המילה הרוסית לאקורדיון - ובתחום התעשייה, הגרמושקה היא אכן בעלת צורה מתקפלת כשל אקורדיון מלא ב"כפלים". אבל מה הקשר בין גרמושקות לבין חדרים נקיים?

כאמור, חדרים נקיים אמורים לשמור על סטריליות ברמה הגבוהה ביותר, ולמנוע הצטברות של לכלוך בתוך החדר. אבל מה קורה כאשר יש בכל זאת סכנה שלכלוך וזיהום יצטברו על גבי הרכיבים השונים בתוך החדר? מה קורה כאשר שולחנות העבודה השונים יכולים לצבור לכלוך? במצב כזה, אתם זקוקים לכיסויים מתאימים אשר יוכלו לצבור עליהם את הלכלוך - מבלי שהדבר יפגע במכונות עצמם, והלכלוך לא יחדור פנימה, כאשר במידת הצורך יהיה אפשר לאורך התקופה גם להחליף את הרכיבים שצברו את הלכלוך - כשהמכונות והמשטחים נשארים בכל מקרה נקיים. זה בדיוק השימוש של גרמושקה עבור חדרים נקיים.

הגרמושקות מגיעות היום במגוון רחב מאד של צורות. יש גרמושקות שמגיעות בצורה של גלילים חלולים שניתן להרכיב על צינורות, בוכנות ושסתומים. יש גרמושקות שהן הרבה יותר רחבות, וניתן לפרוס אותן על גבי משטחי עבודה. הנקודה היא שבכל מקרה כזה, אתם מניחים את הגרמושקה, היא זו שצוברת את הלכלוך במקום הרכיבים הסטריליים - ואחרי זמן מה, אפשר להחליף אותה, ולהציב גרמושקה חדשה לחלוטין.

איך אפשר לרכוש את זה?

בשביל לרכוש גרמושקה ולשמור על חדרים נקיים, אתם צריכים לפנות לחברה אשר עוסקת בשיווק ויבוא של רכיבים לתעשייה. שימו לב שכדאי לפנות בחברה שיש לה ניסיון בשיווק מוצרים שעומדים בתקן של חדרים נקיים, כך שבכל מקרה תקן הISO שלכם יישמר. שימו לב בכל מקרה שגם הרכיבים האחרים שאתם רוכשים, עומדים תמיד בתקן ISO, וכך אתם תמיד שומרים על חדרים נקיים - דרך הרכיבים ודרך הגרמושקה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב