דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיפוץ דירה ישנה - מטבח חדש: איך עושים את זה? 

מאת    [ 17/08/2012 ]

מילים במאמר: 675   [ נצפה 2304 פעמים ]

במסגרת שיפוץ דירה ישנה בתל אביב, התקנו מטבח חדש.  אם אתם רוצים לראות איך נראתה הדירה לפני עבודות הבניה והשיפוצים, ואחריהן - הציצו בפוסט הזה על  שיפוץ דירה בתל אביב.

 הנה כמה עקרונות שהנחו אותנו בתכנון המטבח:

* הע ב ר ת    מ ט ב ח   ל ס ל ו ן : בדירות הישנות, נהוג היה שהמטבח נמצא בחלל נפרד, בדרך כלל קטן וצפוף למדי. היום מקובל לצרף את המטבח לחלל המגורים. כך נהגנו גם כאן, וכדי להרוויח עוד חדר לדירה הקטנה העברנו את המטבח, במסגרת עבודות הבניה והשיפוצים, לסלון.

 * י ע י ל ו ת :  המטבח לא גדול, ולכן חייב להיות יעיל מאוד. יעיל, במטבחים , פירושו: הרבה שטח איחסון, משטח עבודה הגיוני, עם מספיק מקום לעבודה וסידור נכון של שלושת מוקדי המטבח - המקרר. הכיור והכיריים - אחד כלפי השני. 

*מ ק ר ר   : שימו לב: המקרר קטן יחסית (רוחבו 60 ס"מ ועומקו 60 ס"מ). זה לא כל כך מקובל בארץ, אבל אני נשבעת לכם - למשפחות קטנות זה מספיק!

 * מ ש  ט ח   ה ע ב ו ד ה העיקרי בכל מטבח נמצא בין הכיריים לכיור. שם נעשית רוב עבודת הבישול, ולכן חשוב שמשטח זה יהיה גדול דיו. 

*כ י ו ר  ליד  החלון - הכי נעים והכי נכון, כי את רוב הזמן במטבח אנחנו מבלים באזור הכיור.

* ה ח ל ו  ן: פרופיל בלגי ברזל האהוב עלי. הוא הותקן בחלקו החיצוני של הקיר, כך שאדן החלון משמש כמשטח להנחת דברים. חלקו התחתון של החלון קבוע, כך שאפשר לפתוח את כנפי החלון בלי להזיז את מה שמונח על אדן החלון. החלון מחולק כך שהכנפיים הנפתחות לא בולטות לכיוון החדר כשהן פתוחות , אלא מקופלות על הכנפיים הקבועות.

 * חלק מ א ב י ז ר י   ה ב י ש  ו ל יכולים בהחלט להיות תלויים על הקיר, על מתקן מיוחד. זה חוסך מקום במגירות, זה תורם למראה חמים ונעים, וזה מאוד נוח.

*א ר ו ן    ע ל י ו ן : האופנה היום היא לוותר על ארונות עליונים. לא חבל? כאן בחרנו בקלפה עליונה בגמר פורמייקה כסופה, שנראית אוורירית ושקופה כמעט ואינה מכבידה.(קלפות הזכוכית קצת נמאסו , לא?)

* מ  ג י  ר ו ת , מגירות, ושוב מגירות - הכי יעיל, הכי חסכוני. כן, גם לכוסות, צלחות, סירים - לכל!   

* ב ח י ר ת   ה צ ב ע י ם   ו ה ח ו מ ר י ם במטבח היא שמעניקה לו את אופיו. כאן העזנו! הרצפה בדירה היא מקרמיקה בצבע חרדל, כמו של פעם, והחלטנו שהארונות יהיו מפורמיקה דמוית עץ, בעלת אופי ועם טקסטורה בולטת במיוחד. הפורמיקה כל כך מוצלחת שהיא נראית כמו פורניר עץ אמיתי, ולכן לא פחדנו להשתמש בה. (צריך להזהר  עם פורמיקות כאלו - לפעמים זה נראה נורא!). בחרנו להשתמש בפורמיקה לרוחב הארון  - פסים "שוכבים" - כדי לתת אשליה אופטית שהמטבח גדול ורחב יותר ממה שהוא באמת.

*למ ש ט ח   ה ע ב ו ד ה  בחרנו בשיש חברון. אולי לא הכי מושלם - יכולים להיות בו פגמים וכתמים - אבל אני אוהבת מאוד להשתמש בו, כי יש בו צבעים יפים וטקסטורה יפה ומשהו צנוע של פעם. גם אדן החלון - בעצם כל אדני החלון בדירה - הם משיש חברון.

*הק ל פ ה   ה ע ל י ו נ ה  , כאמור, מפורמיקה כסופה, וכן גם הצוקל (החלק התחתון, השקוע, של הארון התחתון). נגיעה מודרנית, קלה.

 * והכי יפה - אר י ח י   ה ק י ר.  שמחים, בולטים מאוד, צבעוניים. לא לפחד - לא , הם לא נמאסים , כי הם יפים ושמחים ונותנים אופי ונוכחות לכל המטבח . שימו לב - כדי להדגיש את החלון ולתת לו תחושה של עומק, נכנסנו עם אריחי הקרמיקה גם לתוך מישור הקיר, עד לקו החלון.

 * הח ל ו ן  , כמו שאר החלונות, נצבע בצבע חאקי-ירוק. ולא, גם זה לא נמאס!

 

 (הנה משהו על תכנון מטבח אחר - לשם השוואה....)

 

 

 

 

 

 

 אורלי ערן - אדריכלות ועיצוב פנים:


בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים בתל אביב. אנו עוסקים בתכנון ופיקוח על כל עבודות הבניה והשיפוצים, בתחומי האדריכלת ועיצוב הפנים , וגם קצת בתכנון גינות. יש לנו המון ניסיון, וגם המון התלהבות והאהבה לעבודה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב