דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך למצוא זוגיות בעידן האינטרנט 

מאת    [ 17/08/2012 ]

מילים במאמר: 879   [ נצפה 4185 פעמים ]

"איפה אני כבר יכולה לפגוש מישהו? באתרי הכרויות? אני לא אוהבת את זה" - כך אמרה לי המתאמנת שלי, צעירה נאה ומשכילה. 

אז באמת, היכן אפשר לפגוש בני זוג פוטנציאליים?

ההזדמנות הגדולה ביותר לפגוש בני זוג פוטנציאליים היא בגילאים צעירים, בתקופת השירות הצבאי והלימודים באוניברסיטה, מסגרות בהן יש  מוביליות חברתית רבה. 

בשלב מאוחר יותר, במקומות עבודה, כמעט שאין תנועת אנשים, כתוצאה מכך האפשרות למצוא זוגיות, מצטמצמת. בהמשך המאמר אעלה מספר אפשרויות כמענה לכך.

למעשה, קשר זוגי יכול להירקם כתוצאה ממפגש מקרי, בסיטואציה שגרתית המתרחשת בכל מקום: באוטובוס, ברכבת, בסופרמרקט, בספריה ועוד.

חוה אלברשטיין שרה "כל יום כל יום אני מאבדת בחור יפה ברחוב" , ומביעה תחושה של החמצה. לא תמיד מזהים את ההזדמנות, לא מעזים ליזום, לא פועלים ברגע המתאים, תוצאה של חוסר נסיון, מבוכה, ואולי בשל חשש מדחיה. 

למצוא באינטרנט - בשנים האחרונות, האינטרנט שהוא חלק אינטגרלי מחיינו היום, הביא לפריחה של אתרי הכרויות שצצו כפטריות אחר הגשם. האינטרנט זמין  לכל, מקצר תהליכים, ומאפשר "לפגוש", באופן וירטואלי,  מיגוון רחב של אנשים בלי לצאת מהבית, ממקומות שונים על פני הגלובוס.

לחיפוש ברשת האינטרנט יש הרבה יתרונות, אבל גם מידה רבה של סיכון. באינטרנט קיימת קלות בלתי נסבלת של התחזות, דבר שמחייב מידה רבה של עירנות וזהירות, וצורך לסנן ולברור. הבחירה נעשית  על סמך התרשמות מהאופן שבו האדם מציג את עצמו  ומהתמונה שבחר  להציג. ניתן להתרשם גם מדברים שהאדם כותב ומספר על עצמו, ואם זה מתפתח לקשר טלפוני , לקול יש השפעה וכמובן גם לדרך ההתבטאות ולתוכן הדברים.

גם כשרשימת התכונות תואמת אחד לאחד, והאדם בתמונה מוצא חן בעינינו, אין בכך הבטחה להתאמה וליצירת זוגיות. יש עוד הרבה משתנים שלא ניתן לעמוד עליהם אלא במפגש פנים אל פנים, והיכרות ממשית. האם האדם שמאחורי השם הוירטואלי תואם את הדימוי שיצרנו בראשנו? הקשר הוירטואלי ניזון מהדמיון, ומייצר ריגושים אמיתיים. לדמיון יש תפקיד חשוב ברשת, ויש תהליך של אידיאליזציה של האחר.

האינטרנט הוא מקור פוטנציאלי לפגוש בני זוג, ומתאים למי שרוצה להימנע מחשיפה, ויחד עם זאת, יש לקחת בחשבון, שחלק מהמפגשים לא יניבו את התוצאה הרצויה. הציפיות הגבוהות עלולות להוביל לאכזבה. נוסף על כך, שפע האפשרויות עלול לגרום להתמכרות לחיפוש אינסופי, ולהימנעות מבחירה. 

גם הפייסבוק מעצם היותו רשת חברתית, מאפשר הכרויות והזדמנויות שלא ידענו כדוגמתם. לפייסבוק יש, לדעתי, יתרון על אתרי הכרויות מכיון שלרוב אפשר לראות בו את האדם בדמותו האמיתית וגם  את מערכת הקשרים והחברים שלו, ולקבל רושם אמיתי יותר על מי שהוא.

האינטרנט גרם למהפכה של ממש בתחום  ההיכרויות.פרופ' אהרון בן זאב קורא לכך "המרחב הרומנטי החדש" בספרו "אהבה ברשת".

איזה עוד אופציות יש להכיר בני זוג פוטנציאליים?

מפגשי פו"פ - דרך ותיקה ומקובלת להיכרויות הם מפגשי "פנויים פנויות". יש היום מפגשים יזומים לפו"פ. יש לכך חיסרון מסוים - מאוד ברור שהנוכחים בודקים ומודדים אחד את השני, דבר שעלול לגרום לאווירה לחוצה, ויש מי שלא יחושו בנוח להופיע במסגרת שמצהירה שהיא מפגש פו"פ. 

פעילות משותפת - אפשרות טובה ומומלצת למפגש ישיר היא היכרות תוך כדי פעילות משותפת, שאינה  מוגדרת כמפגש לצורך היכרות. במסגרת פעילות חברתית מהנה, אנשים, בדרך כלל, נינוחים  יותר ופועלים  באופן טבעי, יותר מאשר במפגש שמגמתו היכרות. עצם הפעילות המשותפת מוכיחה שיש משהו משותף, תחום ענין משותף. וזו כבר התחלה, על פי המשפט people like people , אנשים אוהבים את הדומה להם.

מסגרת כזו אינה  מלחיצה, והיא מאפשרת לראות כיצד האדם מתנהג ומתנהל בנסיבות חברתיות. היא מאפשרת להביא לידי ביטוי תכונות כמו: נכונות לעזור, חוש הומור, התחשבות, ערכים ועוד. היכרות תוך כדי פעילות מתמשכת מאפשרת להתייחס לאישיותו של האדם ופחות לסממנים חיצוניים,  שבמפגש מסוג בליינד דייט, מהווים גורם רב חשיבות לרושם ראשון.

במסגרת כזו יש מקום גם למי שלוקח לו זמן להפתח.

מהם  סוגי הפעילויות הקיימים ?

קורסים למיניהם:לימוד שפה, רפואה אלטרנטיבית,

חוג מטיילים, ערב שירה בצבור, משחק ברידג'  ועוד.

 חוגי ריקוד - ריקודי עם, ריקודי סלסה, ריקודים סלוניים.

 השתתפות בפעילויות שכאלו מאפשרת מפגש עם בני זוג פוטנציאליים, על אף שאין  אלה מסגרות מובהקות לפנויים.

אביא כדוגמא את ריקודי העם. מדי מספר חודשים נפתחים  חוגי מתחילים בהם לומדים  החל מהצעד הראשון. בניגוד למה שחושבים, כל אחד יכול, ואין הגבלת גיל. פגשתי אנשים שהתחילו לרקוד בגיל 40+ (!) ובכך רכשו לעצמם תחביב ומיומנות לכל החיים. אותם בני 40 פלוס "רוקדים, מאז, את החיים" להנאתם. השלב הבא לאחר חוג מתחילים הוא חוג המתקדמים, המשלב ריקודי מעגל וריקודי זוגות. מעבר להנאה שיש בכך, ריקודי עם מאפשרים היכרות לאורך זמן, ובמהלכם באים לידי ביטוי תכונות כמו יכולת הובלה, ויתור, ושליטה. ברחבי הארץ פרוסים חוגי ריקודי העם ואפשר לנדוד ביניהם ולהרחיב את מעגל האפשרויות. זו אולי דרך מיושנת, אבל עדין לא נס ליחה.

ריקודי עם בנוסף להיותם מקור להנאה ולהיכרות, תורמים לחיזוק הערך העצמי והביטחון העצמי.

המסע לחיפוש בן/ת זוג יכול לקחת זמן. הגדירו מראש מהם הדברים שאתם מצפים מזוגיות, מבן או בת הזוג, הצטיידו בסבלנות ותיהנו מהדרך.

סקרתי כאן אפשרויות רבות, הפתוחות בפני המחפשים זוגיות.

זה חשוב, זה מצביע על אפשרויות, וסביר שלפחות חלקן ידועות למי שמחפש זוגיות.

ובכל זאת, הוא או היא נשארים תקועים במצב חסר-הזוגיות. 

איך ניתן להבין זאת?

במקרים רבים התקיעות נובעת  מחוסר ביטחון, חוסר נסיון וחששות למיניהם, בעיקר חשש מכישלון.

יש שעושים נסיון אחד, שאינו מוצלח (ובדרך כלל נסיון חדש, בכל תחום, איננו נעשה בצורה מושלמת כבר מהתחלה) ואז  מרימים  ידיים.

לכן חשוב הליווי, השיתוף, הסקת המסקנות מכשלונות והשתפרות .

רבים לא ירצו ללכת לפסיכולוג ("אני לא פסיכי"), אבל כן יבואו לעבור תהליך בעזרת מאמן אישי, המתמחה במציאת זוגיות.

ורדה צדיק "שבילי בריאות" מאמנת אישית, מאסטר NLP ודמיון מודרך, חברת "לשכת המאמנים בישראל".   אימון לבריאות ולספורט, לזוגיות ולצמיחה אישית.  050-4051516      




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב