יכול לקרוא באנגלית אך לא יכול לדבר?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

יכול לקרוא באנגלית אך לא יכול לדבר? 

מאת    [ 16/08/2012 ]
מילים במאמר: 568   [ נצפה 2466 פעמים ]

 
 

הבנת הנקרא ודיבור שוטף באנגלית הן שתי מיומנויות שונות!

אדם יכול להיות בעל אוצר מילים נרחב באנגלית ולא להיות מסוגל לדבר בכלל. אדם יכול להיות מסוגל לקרוא מאמרים אקדמיים באנגלית ולדבר

באופן צולע ביותר, אם בכלל. למה?

כי הבנת הנקרא באנגלית ודיבור שוטף באנגלית הן בפירוש שתי מיומנויות שונות!

אדם יכול להשקיע שנים בהבנת הנקרא ולא להתקדם בתחום הדיבור באופן מספק. ניתן בקלות למצוא מלא דוגמאות לכך. לדוגמה, בביתי הספר בארץ תלמידים לומדים בעיקר הבנת הנקרא ודקדוק. כתוצאה מכך, רבים מהם יכולים להבין חומרים כתובים, אך מעט מאוד מסוגלים לדבר בחופשיות (ואני לא מדבר כרגע על התלמידים שקיבלו שיעורי עזר עם דגש על הדיבור, אני מדבר רק על אלה שלמדו בבית ספר נטו).

מצד השני, בואו ניקח ילד בן 6 שגר באמריקה. אוצר מילים שלו הינו מוגבל ביותר, (סביר להניח, פחות מאוצר המילים של תלמיד י"ב בארץ), אך הילד הזה מסוגל לדבר בשטף! במילים אחרות, הוא מסוגל לקחת את האוצר מילים המוגבל שלו ולבנות ממנו את המשפטים הנכונים -  ולעשות זאת במהירות! והילד הזה אפילו לא יודע לקרוא!

הדוגמאות הללו ממחישות את העובדה שהבנת הנקרא באנגלית והדיבור באנגלית הן שתי מיומנויות שונות, וכדי לפתח כל אחת מהן יש להשתמש בכלים שונים.

למען האמת, המיומנויות הללו הן לא לגמרי שונות, והן תומכות אחת בשניה, אך הן שונות מספיק כדי להשפיע על האופן שבו אדם צריך ללמוד כדי להשיג את המטרות שלו בתחום האנגלית.

אם אדם רוצה לשים דגש על שיפור הבנת הנקרא, עליו לקרוא טקסטים שעולים ברמה באופן הדרגתי, תוך כדי כך שהוא רושם ולומד מילים חדשות. לאחר שלמד מילים חדשות מהטקסט, הוא קורא את הטקסט מחדש ומוודא שהוא אכן מבין אותו לגמרי, ואז הוא עובר לטקסט הבא. זה יהיה הכיוון העיקרי של הפעולה עבור האדם שרוצה לשפר את הבנת הנקרא. מומלץ מאוד שהוא יעשה גם האזנות, אך ההתמקדות היא בקריאה.

לעומת זאת, אם אדם רוצה לשפר את היכולת שלו לדבר באנגלית, עליו תחילה לפתח את יכולת האזנה לרמה שהוא לא יצטרך לתרגם את מה שהוא שומע לעברית אלא יבין זאת ישירות מאנגלית.

האזנה קודמת לדיבור!

אותו ילד בן 6 שהזכרנו קודם, שגדל בסביבה דוברת אנגלית, מהרגע שהוא נולד, האזין האזין והאזין. ואז יום בהיר אחד הוא התחיל לדבר באופן טבעי. תחילה אלה היו מילים בודדות, לאחר מכן משפטים קצרים ובסופו של דבר משפטים מורכבים. אך מה קדם לדיבור שלו? שנה וחצי או שנתיים של האזנה וספיגה של השפה!

התהליך הזה אינו קשור לגיל! זה רק עניין של הכנסת כמות מספקת של החומר פנימה (האזנות וקריאה)- כדי לספק זרימה החוצה (דיבור שוטף).

לכן, אדם שרוצה לדבר באנגלית בשטף, צריך קודם כל להאזין והרבה, לצבור מאות שעות של האזנה לאנגלית מדוברת ע"י האנשים בעלי אנגלית שפת אם. זאת הפעילות שצריכה להיות במרכז הלימוד, ללא קשר למה שאדם עושה מעבר לכך. הפעולה העיקרית עבוד אדם כזה תהיה האזנה!

כשמדברים על האזנה, חשוב מאוד לשמור על שתי נקודות:

1. החומר של האזנה צריך להיות לא קשה מדי (מותאם לרמת האנגלית של האדם);

 
2. צריך להאזין לאותו חומר שוב ושוב ושוב, 50,30,20 או 100 פעם.

 זה נקרא "לימוד עמוק".

באתר שלי קיים חומר רב מאוד שיעזור לך להבין יותר איך לפתח אנגלית מדוברת ולהכניס את האזנות לאנגלית לחיים שלך.

בכל מקרה, ניתן לפנות אליי בנוגע לכל שאלה הקשורה לחומר הנ"ל – לימוד אנגלית זה נושא מעניין וחשוב מאוד שפותח פתח להשגת היכולת

כה חשובה - יכולת לבטא את עצמך באנגלית ולהבין את הצד השני.

 שיהיה לך המון בהצלחה בלימודיך!

 

 

 

אריק רוזני מאמן אישי ללימוד עצמי של אנגלית www.english-upgrade.com 050-8258755

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב