דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מסע אופנועים לאסיה 2012 חלק ב' 

מאת    [ 16/08/2012 ]

מילים במאמר: 1125   [ נצפה 3593 פעמים ]

כך זה התחיל ..

 

 

הדרך לאסיה 2012

 צליל חיוג בהמתנה ומעבר לקו עונה הלגה בגרמנית, ואני באנגלית מצוחצחת אומר בקול סמכותי: "אני רוצה בבקשה להזמין מפות לארבע עשרה מדינות…", מניסיוני זו חברת המפות הטובה בעולם ששרתה אותי בנאמנות ממסעות קודמים …

 

 

כמה ימים לפני …

 התלבטויות בתכנון המסע היו כבר בעיצומן, אני עם עצמי בשיחה מעמיקה "לאן..?".  אז הרעיון הבסיסי היה סקוטלנד-אירלנד, רכיבה מהנה לבד, זיכוך עצמי טהור למילוי מטענים וחידוד רעיונות והגשמתם בבוא העת. ברכיבה ברחובות ת"א עם קטנוע ג'וראיד 200 מפליג עדיין במחשבות לאן, אני לכיוון מוסך האלכסים, דוקטורים למנועי BMW, רופאי קופת חולים, לקול צליל תזוזה ומתג חשמל, קפה ושיתוף חווית המחשבות שבי. בעודי בלגימת הקפה נכנס בחור ובידו וודקה צלולה ומשובחת, כמה לגימות והכרות ראשונית, הצלבת חלומות טהורות מתוך גלגלי החיים, לחיצת יד, וכך נרקמת לה התחלת מסע ברעיון בסיסי שיתפתח במהירות והפיכתו למציאות …

 

עדין מטרידה אותי ההחלטה לאן…? רצף רעיונות בשיחה מעמיקה עם שותפי איל לנסיעות מרובות ברחבי הארץ וטיסות לילה נמוכות לעיר הקודש, בניסיון לחלוק את רעיון המסע ביחד, מחשבות ונוסחאות ייחודיות באותו ערב צצו להן, התגבשו ויצרו יריעת אמת לגבי הניתוק וקריעת חבל הטבור של רצף החיים אותו דורש המסע ותובע להיות, כל כולנו בהתמסרות לחלום אותו אנו רוצים להגשים.

 

 הפור נפל …

פגישה וכניסה לתוך נתיבים המסומנים במפה, הסברים בסיסיים להגשמת חלום עם אותו בחור שפגשתי לפני מספר ימים, עידו שמו, במוסך האלכסים, נראה שלהט הדברים ופתיחת המפות ויצירת קו של מסלול בתוך סבך רווי בקווי מתאר הצליח לרגש את יושבי השולחן העגול, לעוד רעיון ועוד התגבשות בהחלטה, שתי הצעות העלינו, האחת, רכיבה לכיוון איטליה ועלייה לנורמנדי-צרפת ומשם סקוטלנד-אירלנד. במחשבותיי דיי שבעתי מאירופה המצוחצחת, הנוחות המשכרת של כבישים תרבותיים, פינות חמד, כגלויות בתפזורת המונחות על שולחן העבודה, דיי הרדימו אותי, ואני בחלומי מתוך אלפי ק"מ של רכיבה בחלקים גדולים בעולם תמיד הקסימה אותי תרבותם הפשוטה של הכפריים ועובדי האדמה, אל תוך מדבריות-עד ונופים אוריינטליים, אורחות גמלים ושקיעות, שווקים של שטיחים אריגים, אודם ופטדה,  תבלינים בצבעים משכרים, שיירות של מסחר במיני סחר, נווה-מדבר, רצועות של עצי דקלים לתוך נחלים כאיים של חיים,  בתוך דיונות של חול בצבעים המתחלפים עם שקיעות כפסי כתום, ואופק שלא נגמר , אז… מה יותר נכון הוא , בבחירת מסלול של דרך המשי  שעורר השראתם של אלפי כותבי שירה ופיוטים , שליטים נכבדים וכיבושים של עמים ומנהגים כיבדו את דרכים אלה במהלך ההיסטוריה, קסם זה נשאר עד היום וגלום בתוכו מסתורין , תחבולות , ורומנטיקה אל תוך הדרכים הזהובות של דרך המשי  .

 

 כמה ימים לקחה ההחלטה הסופית עד שיצאה לדרך , שיחות והעלאת רעיונות ,  פתיחת מפות , תאריכים , מזג האוויר , ויזות לכל מדינה. הנחישות של מבצע זה עלה שלב די גבוהה, עם מתיחת קו המתאר של מסע זה ברעיון, בחציית מדינה צבעונית זו , שהיא טורקמניסטן. עם כתיבת שורות אלה עדין נמצאים בתהליך של קבלת ויזה למדינה .

אנחנו ממשיכים …

 

 

 … יום חם והלחות מטפסת ללא רחם ברחובות רמת גן העמוסות פחים וארבעה גלגלים, השתחלויות במעברי צד קטנים עם קטנוע מופלא וסיבובי בזק למקרה של  תרחישי היתקלות מביאים אותי לרחוב שבוא ממוקמת שגרירת אוזבקיסטן. פרצופים חביבים ונשות אוזבקיות בהמתנה לתור של ויזות , אני בשיחה קולחת עם פקיד אחראי לוויזות, מיכאל ( לא פקיד הקבלה החבר מיכאל מסנט פטרסבורג, הידוע בנאמנותו לחבר סטלין  , מאחת הכתבות הבאות עוד תגיעו אליו …, ) נאורות ועצות חדות וידע מופלא ואני תולש מידע, פותח מפות ודבריו מספקים  לי מקור מידע נח ואמין , מיכאל אשר במקצועו מהנדס מכרות ,  מספר לי את נפלאות "הקומוניזם", צילומים אחדים וגזירת סרט לאות פתיחתו הרשמית של מסע לדרכי המשי הזהובות 2012 יוצא לדרך .

 

זמני ההמתנה המהירים  , בפגישתי בלובה, פקידת סוכנות הנסיעות בבן יהודה בתל אביב, מסדרת לי ולעידו את הוויזות לקזחסטן עם תוספת מיוחדת של שתי כניסות לאורך שלושה חודשים, על כל מקרה שלא יבוא , דריכת ושיקושק מצלמות עתודה בניסיון אחרון  , הפעם חדות יתרה והדגשה באכויות הצילום של דרכים מופלאות אלה , מותירים אותי ללא ברירה וסיפוק על דרך החשיבה וההחלטה, ומשקיע במצלמה מקצועית שתכיל את עוצמות הטבע הבלתי נלאה בעוז ויתרת גבורה בין טלטולי האופנוע לבין אלפי הק"מ בנקודות באסיה, דרך כפרים, נתיבים, מדבריות, נמלי חלל רצועות של נוף ויראת כבוד בכדור המופלא של בריות ושאר נשמות … 

 

טפטופים של הכנות…

 ציוד קמפינג וביגוד לימים קרים וימים של שלל שרב שיפקדו אותנו ברכיבה למחוזות שונים בעולם, ועל זה יש לתת דעת ותשובה הולמת לרוב מכלול מסת המסע , דברי רפואה למניהם " כפתורים " תחבושות ומיני משחות ,  אני מגיע לרופא המשפחה לקחת מרשמים ואני נשאר דקות ארוכות בפליאתו של הדוקטור  בסיפורי המסע ובהתמדה הבלתי מתפשרת שנה אחר שנה , סידור שלל המצלמות הקטנה והגדולה וזאת של הקסדה, כוללים כרטיסים ושאר מטענים … , הורדת מפות איפוס נתיבים ונקודות ציון  ב GPS ממסעות בעולם ,  כמו מתחיל משהו חדש בוגר מקצועי ואינו ניתן לשינוי המתנהל כבר כדרך חיים .

 

פגישה של קור מקפיא או חום קיצוני ?

אחד הלבטים בתכנון המסע הוא מזג האוויר. היצמדות "לסיבוב כדור הארץ" והמסע "עם"  עונות השנה ומתי לצאת, היווה עבורי אתגר לא קטן. מוצמד לאתרי אינטרנט למזג האוויר, משקעים עונתיים וגרפים עולים ויורדים, קידמו אותי להחלטה של זמן יציאה , תוואי המסלול הכללי הוא שבאזור טורקיה נהיה  באמצע חודש אוגוסט , נכון חם מאוד , אבל הנסיעה לאורך הים השחור לכיוון גרוזיה והים הכספי נותנת משבי רוח מספקים, לפחות בהרגשתי , חציית  קזחסטן לכיוון צפון מערב רוסיה עם פתיחת חודש אוקטובר מספקת פיתרון די נוח , אומנם גשם וקור נפגוש ברכיבות ארוכות אבל הירידה מצפון רוסיה לעבר הים השחור רומניה יוון ,  תקדם נא את פנינו במשבי רוח וימים של עדנה עם חזרתנו למציאות הישראלית של סוף 2012  . די באיחור, או סטייה של לפחות שבועיים ביציאה, תוביל אותנו לרוסיה הקרה באמצע חודש אוקטובר עם גשמים וממוצעי טמפרטורות נמוכות , משקעים חדים , וימים אפורים של עייפות  , אבל .. תכנון מקדים ולמידה מונעת באופן יחסי מצב זה, זאת כמובן עם הוספה וכניעה מסורה לימים של תהפוכות במזג האוויר והשארת מקום  לאי ודאות מתונה .

הספירה לאחור ..

 

 שעון החול הקטן בגרגירו האחרון מונח על קצה המדף , המסלול הכולל וצבעי המפה מונחים בראשי כמו דקלום של חזרה גנרלית לפני מופע של שלל צבעים , הימים האחרונים לפני … אני רוכב בקטנוע ברצועת הטיילת של ת"א בשעת ערביים, מימיני הים התיכון ושקיעה גדולה וכתומה מונחת לצידי , במבט חטוף לים הגדול ומה נמצא מעבר , שתשוקת הגילוי הבלתי נפסקת אינה יודעת שובע, אזי לפרוץ גבולות ולתת דרור לכול שאיפתנו הם נכס נדיר שיש לחבקו .

חודשיים תמימים לערך לקח תכנון המסע , למדתי יותר על ארצות בעולם , ערים , ופלאי טבע ,דרכי עפר ודרכים סלולות , חוקי מדינות  , צבעי דגלים , נקודות גבול , למדתי שבריות  בעולם זה זקוקים לצרכים בסיסים של אוכל, קורת גג, אהבת משפחה ושמחת חיים, ללא הבדל בין דת לאום וגזע , ומה שמעבר במידה מסוימת גורע   .

אז … כל מה שנשאר עכשיו כעת חיה הוא הביצוע , שלב התיאוריה ניתק וליבת המסע המעשי מתחילה לפעום , אז עד הכתבה הבאה, שרוח דהירת האופנוע מתקדמת וגומעת עוד ק"מ בתוך מראות לא מאופקים של צד זה של העולם .

 בהצלחה

לעידו שותפי למסע ואנוכי קובי שמואל

 

קובי שמואל  מסעות בעולם על אופנוע - www.artmoto.co.il בלוג - אסופת מידע - http://artkobi.wordpress.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב