דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


7 טיפים חשובים לבניית אוהלים! 

מאת    [ 16/08/2012 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 3789 פעמים ]

רכישה נכונה של אוהל איכותי ומתאם ספציפית לתנאי אקלים וסביבה הוא בהחלט קריטריון חשוב בהבטחת שינה ערבה וטובה בתנאי שטח. עם זאת, על מנת ליהנות משינה אופטימאלית ומושלמת יש לבנות את האוהל בצורה יעילה וחכמה, תוך התחשבות במספר פרמטרים מרכזיים.

איך תבנו אוהלים באופן אופטימאלי ויעיל? את כל המידע בנושא תוכלו למצוא בכתבה זו.


    • קניתם אוהל ? תתחדשו! עכשיו, כל שנותר לכם הוא לדעת איך להרכיבו, ומאוד רצוי להבין את אופן הרכבתו עוד בטרם הגעתכם למקום. בקשו מהמוכר עזרה מפורטת באשר לדרך שיש להרכיב את האוהל, ורק לאחר שהבנתם את השלבים היטב, חזרו הביתה. ידיעה מראש באשר לאופן בניית אוהל חוסכת הרבה כאב ראש ומאמץ מוחי ופיזי מיותר בעת ההגעה לשטח, והרכבת אוהל איננה תמיד פשוטה כפי שהיא אולי נראית, במיוחד בחושך.
    • בחרו במשטח ישר ככל הניתן. כל מי שישן בשטח באופן תכוף בחייו, וודאי יצא לו לישון באוהל שהיה ממוקם במשטח מעט תלול. בלשון המעטה, זהו לא המצב האופטימאלי לישון בו- גם לא נוח וגם לא בטיחותי במיוחד. לכן, יש לדאוג למקם את האוהל במשטח חלק ושטוח ככל הניתן, כדי ליהנות מחוויות שינה נוחה ונעימה. עניין נוסף בהקשר הזה טמון בבחירת מיקום לא מסולע וללא אבנים רבות שיפריעו לכם לשכב באוהל בנחת וללא כאבים מיותרים בזמן השינה. מזרן מתנפח הוא פיתרון נהדר לאופן בו ניתן להתגבר על שטח מסולע או מעושב ולישון בנוחות האופטימאלית- ממש כמו בבית.
    • אם אתם מתעדים לנסוע לטיול במזג אוויר חורפי או גשום, מומלץ למקם את האוהל באזור אשר מוגן במידת מה מנזקי מזג אוויר (גשם, רוחות חזקות וכו'). עדיף לבחור שטח ללא עצים כאשר יש סופה חזקה, משום שבמקרים לא מאוד קיצוניים בטבע, סופות שכאלו יכולות לשבור את אחד הענפים, היישר אל האוהל שלכם. צמצמו את הסיכוי לכך!
    • אם ישנו סיכוי, אפילו קטן, לגשם או טפטופים, אלל תתעצלו וחברו אל האוהל את כיסוי הגשם. אין דבר יותר מבאס מלהתעורר בלילה מטיפות גשם החודרות אל האוהל ומרטיבות אתכם...
    • כדאי לפרוש את שקי השינה בפנים האוהל עוד בטרם הכוונה ללכת לישון ורצוי לעשות זאת עוד לפני החשיכה. סעיף זה נכון במיוחד אם אתם מטיילים באזור קר משום שפתיחת שקי השינה ופריסתם לכל אורכם גורמת להתנפחות  סיבי השק"ש ליצירת בידוד מקסימאלי מקור.
    • כלל ברזל חשוב במיוחד הוא הימנעות מאש בכל צורה שהיא בתוך האוהל ובסביבתו הקרובה- לא לעשן, לא להדליק גפרורים, לא לבשל וכו'. הבדים המרכיבים אוהלים הינם דליקים מאוד וכל שביב קטן של אש יכול להסתיים בבית החולים. את המדורה יש להקים במרחק של כמה מטרים ספורים ממיקום האוהלים ולהתחשב גם, כמובן, בכיוון הרוח.
    • בוקר טוב! עכשיו הגיעה העת לפרק את האוהל. קודם כל, הוציאו את כל הציוד מהאוהל וודאו שלא שכתם כלום בתוכו. בשלב הבא יש לאחוז את האוהל מן המוטות בחלק העליון שלהם והפכו את האוהל תוך כדי ניעור, כך שרצפת האוהל מעלה והגג למעלה. פעולה זו מנקה את האוהל מכל הלכלוך שבטח חדר אליו במהלך הלילה. לאחר מכן, הוציאו את המוטות מן האוהל וקפלו אותו לתוך הכיסוי שלו. יש לוודא גם כי אוהל יבש לחלוטין, במקרה וישנתם באזור בו היה גשם במהלך הלילה

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב