דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מומחה תביעות סיעוד - מה בוחן עורך דין סיעוד ? 

מאת    [ 15/08/2012 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 2446 פעמים ]

מומחה תביעות סיעוד - מה בוחן עורך דין סיעוד ?

חברות הביטוח דוחות תביעות סיעוד בגין שלל סיבות ונימוקים, ובמרבית המקרים הדחייה מלווה בהתנהלות בירוקרטית מייגעת וסבוכה. מדובר בהתנהלות שאיננה נהירה למי שאינו עוסק בתחום באופן מקצועי, ובנוסף נאלץ להתמודד עם הקושי הבריאותי שפקד אותו. למותר לציין את עוגמת הנפש והכעס של המבוטחים, אשר במשך שנים ארוכות שילמו לחברת הביטוח ממיטב כספם, על מנת שכספים אלו יגנו עליהם בעת הצורך. כאשר מגיע רגע האמת וכספים אלו נדרשים למטרות סיעוד, אך חברת הביטוח מסרבת לספקם בתירוצים שונים, זהו הזמן להיעזר בעורך דין סיעוד. עורך הדין יוכל לסייע לתובעים לחצות את סבך החוזים והמונחים המקצועיים, להוכיח את זכאותם לעזרה סיעודית, ולזכות בפיצויים המגיעים להם.

נקודות בחינה מרכזיות בעת תביעה סיעודית

עורך דין סיעוד מנוסה ומקצועי, שהינו בעל היכרות מעמיקה עם עולם הביטוח בכלל והסיעוד בפרט, יבחן מספר נקודות עיקריות בעת הגשת תביעה כנגד חברת הביטוח:


    • · בדיקת סיבת דחיית התביעה -  עורך הדין יבין את סיבת הדחייה של תביעת הסיעוד, כדוגמת הטענה שמצב המבוטח איננו מוגדר כסיעודי, אי תשלום פרמיית ביטוח, הסתרת מידע רפואי מחברת הביטוח, או חוסר התאמה לדרישות הפוליסה.
    • · בחינת פוליסת המבוטח -  עורך הדין יסקור את פוליסת הביטוח של התובע על כל פרטיה הקטנים, ויבדוק בין היתר האם המבוטח היה מודע לכל הסעיפים שעליהם הוחתם. כמו כן, ייבדק האם קיבל המבוטח הסבר נאות על החריגים והנספחים שבחוזה מנציג חברת הביטוח, מה נשאל בעת חתימת החוזה אודות מצבו הבריאותי, האם פוליסת הביטוח הינה תקפה וחוקית, והאם מצורפת אליה הצהרה בריאותית של המבוטח.
    • · חוות דעת רפואית מטעם התביעה -  עורך הדין ידאג לבדיקת התובע על ידי רופא מומחה מטעמו. הרופא יבדוק באם מצבו של החולה הינו סיעודי, ויכתוב חוות דעת מקצועית כנגד חוות הדעת של נציג חברת הביטוח עבור בית המשפט.

דוגמא לפסק דין של תביעה סיעודית:

חברות ביטוח הינן גוף פיננסי לכל דבר, ובהיותן כאלו הן אינן ששות להעניק את למבוטחיהן את הפיצויים המגיעים להם. למעשה, החברות מנסות בדרכים עקלקלות וסבוכות לדחות או להוריד מחומרת מצבו של החולה הסיעודי. דוגמא לכך היא מקרה של תובעת סיעודית הסובלת מבעיות רפואיות קשות, שמגבילות ומונעות את יכולתה לתפקד לבד, כולל אי שליטה בסוגרים וצורך להשתמש בחיתולים. חברת הביטוח ביצעה במבוטחת בדיקה אורודינמית כואבת ופולשנית, בה מוחדר צנתר לשלפוחית השתן ונבדקת מידת הלחץ של הסוגרים. בעקבות הבדיקה טענה חברת הביטוח שהתובעת איננה סובלת מבעיית סוגרים, אלא רק מבעיית ניידות שמונעת ממנה להגיע לשירותים בזמן. בעזרת עורך הדין שטיפל בתביעה הוכח כי טענה זו חסרת שחר, מכיוון שכבר הוכח בעבר על ידי רופאי החולה כי היא סובלת מבעיית סוגרים, בנוסף על בעיית הניידות. בית המשפט הכיר בדרישת החולה לפיצויים סיעודיים מלאים מחברת הביטוח.

עורך דין סיעודי - לקבלת הפיצויים המגיעים לכם

במידה ותביעתכם לסיוע סיעודי נדחתה על ידי חברת הביטוח, אל תקבלו את הדחייה כמובנית מאליה. חשוב לפנות לעורך דין סיעוד המכיר את התחום על בוריו, שכן במקרים רבים יכול הסיוע המשפטי לזכות אתכם במלוא כספי הסיעוד המגיעים לכם כחוק. חשוב לציין שבמידה והייתם מנסים להשיג בעצמכם את הפיצויים, סיכויי הזכייה היו נמוכים מאוד עקב חוסר היכרות עם נבכי החוק. לדוגמא, עורך דין סיעוד ידאג לקבל את דחיית התביעה הסיעודית בכתב, עוד לפני תחילת המשפט. זאת מאחר וחברות הביטוח אינן רשאיות להוסיף השגות נוספות כאשר טענותיהן הראשונות נדחות,  ובית המשפט לא יקבלן.

משרד עורכי הדין אלמוג-שפירא, עוסק בייצוג והופעה בבתי המשפט בתחום הביטוח והנזיקין, לרבות רשלנות רפואית. כתובת המשרד: רח' התע"ש 3א' (מתחם הבורסה), ר"ג, 52512 פרטים ליצירת קשר: טל: 03-6916637  |  פקס: 03-6916635. הכתבה נועדה לספק אינפורמציה ראשונית בלבד ואינה מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי פרטני באמצעות עורך דין הבקיא בתחום הרלבנטי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב