דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי שרוצה שילדיו יצליחו בחיים חייב לחזק את החוזקות שלהם מגיל צעיר 

מאת    [ 15/08/2012 ]

מילים במאמר: 545   [ נצפה 3941 פעמים ]

מי שרוצה שילדיו יצליחו בחיים חייב לחזק את החוזקות שלהם מגיל צעיר 

 

 

הנטייה של אנשים היא לחזק את החולשות של הילדים שלהם

 

בניגוד להיגיון הבריא, מרבית האנשים שמזהים חולשות מסויימות אצל הילדים שלהם ינסו לחזק את אותן חולשות, ישקיעו בהן זמן ומאמץ ויעשו הכל כדי "לכסות" ולהסתיר את החולשות הללו במטרה שהילדים לא יהיו "חריגים" ולא יסבלו מהחולשות שאיתן הם נולדו.

 

אבל, המציאות מוכיחה שברוב המקרים - המאמץ הזה אינו משתלם, בלשון המעטה. ילדים בעלי נטיות מסויימות לא ישנו את הנטיות הללו, גם לא אחרי טיפולים רבים, קורסים, חוגים ופעילות העשרה. לכל היותר, הם ישתפרו "מעט" בתחומים שממילא הם חלשים בהם ומפגרים בהם יחסית לאחרים.

 

 

 

חיזוק החולשות פוגע בין היתר גם בביטחון העצמי של הילד

 

כשלוקחים ילד שגרוע למשל בהתעמלות, ומנסים בכוח לשפר את ביצועיו בתחום זה פוגעים קודם כל בדימוי העצמי שלו, ברמת הביטחון שלו ויוצרים עליו לחץ בלתי אפשרי להשיג הישגים ולהוכיח את עצמו דווקא בתחום שהוא ממילא חלש בו.

 

לילד מוצמד תג של "גרוע" ו"טעון שיפור" והוא מוצא את עצמו מתמודד עם ילדים אחרים שלא רק שהם טובים ממנו בהרבה אלא שהם גם ימשיכו להיות טובים ממנו כי הם נהנים מיתרון שלו אין.    

 

 

 

חיזוק החוזקות בונה ביטחון עצמי, מוביל להישגים מהירים ומשפר יחסים בין הורים לילדים

 

לעומת זאת, זיהוי החוזקות של הילד והשקעה במקומות שבהם הילד נהנה מיתרון אישי היא פעולה המחזקת מאוד את ביטחונו העצמי של הילד, את התחושה שהוא מיוחד וחזק, את הדימוי שלו כילד "מוצלח" ובעל "יכולות מיוחדות" או מצטיינות.

 

חיזוק החוזקות משפר גם את היחסים שבין הילד להוריו, משום שהילד מרגיש שהוריו מקבלים אותו כפי שהוא והם אינם מכריחים אותו להיות משהו שהוא לא. לעובדה זו יש השלכה חיובית מאוד על עתיד היחסים בין הילד להוריו לכל החיים.

   

 

 

כיצד לחזק את החוזקות של הילד - 3 העקרונות

 

העיקרון הראשון בחיזוק החוזקות של ילד היא להימנע מלנסות לקדם ילד בתחומים שהוא אינו אוהב ואינו מתחבר אליהם. אם צריך להכריח את הילד ללכת לחוג מסויים, אם צריך להיאבק בו שוב ושוב, אם צריך להסביר לו במשך שנים כמה זה טוב בשבילו - כנראה שאתם שוב מנסים לחזק את החולשות שלו ולא את החוזקות שלו.

 

העיקרון השני הוא לזהות מה הילד באמת אוהב, למה הוא מתחבר, במה הוא מגלה נטייה למצויינות, היכן יש לו מוטיבציה פנימית ובאילו מקרים אינכם צריכים בכלל לדחוף אותו כי הוא מגלה סקרנות טבעית מעצמו, היכן יש לו יתרון יחסית לשאר הילדים ומהי הנטייה הבסיסית שלו.

 

העיקרון השלישי הוא להתמקד באותן התנהגויות של הילד הנתפסות בעיניכם כ"חיסרון" שיש להסתירו או לכסות עליו ולנסות להשקיע דווקא בחסרונות אלה ולתת להם מקום, משום שמה שבא לילד בטבעיות (גם אם הוא חיסרון בעיני אחרים) הוא במקרים רבים דווקא היתרון היחסי של הילד שלכם.  

 

 

וטיפ לסיום: חיזוק החוזקות של הילד מקפל בתוכו כמה יתרונות חשובים - הוא מאפשר לילד להשיג יתרון יחסי בעולם התחרותי בו אנו חיים כבר מגיל מוקדם, הוא גורם לילד להרגיש "מיוחד", "מצטיין" ובעל דימוי עצמי חיובי בעיני עצמו ובעיני הוריו, הוא מחזק את הקשר בין הילד לבין הוריו והוא מבוסס כל כולו על קבלה אמיתית של הילד מצד הוריו ולא על ביקורת ואכזבה ממנו.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב