דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שערי מטבע חוץ: מורה נבוכים 

מאת    [ 15/08/2012 ]

מילים במאמר: 432   [ נצפה 3225 פעמים ]

מוסף הכלכלה בעיתון וכל מונחי שוק ההון נתפסים כשפה זרה ומסובכת בעבור כלל הציבור, משקיעים רבים הולכים בעיניים עצומות אחר יועצי ההשקעות של הבנקים ללא כל יכולת לבחון את הצעדים ולהבין את המשמעות מאחורי כל החלטה. עלויות וירידות של שערי מטח מדווחות באופן יומיומי במהדורות החדשות, מעקב אחר התנודות ושינויים במצב הכלכלי של מדינות העולם יהוו את הצעד הראשון לכניסה אל שוק ההון והיכרות עם התחום.

משקיעים שמבקשים לרכוש ידע בשוק ההון ולהבין את המשמעות שמתלווה אל כל שינוי של שערי מטח יוכלו להשתלב בקורסים ללימודי שוק ההון. הקורסים מתקיימים בכל חודשי השנה ובכל רחבי הארץ, עם סיום הקורס יוכלו הבוגרים להבין את המושגים הבסיסיים ולעשות צעדים ראשונים לזיהוי אפיקי השקעה מניבים או מסחר בבורסה.

שער רכישה מול שער מכירה

שערי מטבע חוץ פותחים בפני המשקיעים אפשרות לרווחים, משקיע שרוכש מטבע חוץ בתקופה בה שער הדולר נמוך ומוכר אותו מאוחר יותר בתקופה בה השער גבוה יותר יוכל להפיק רווחים ללא כל מאמץ. מסחר במטבע חוץ נפוץ בקרב משקיעים בכל רחבי העולם, פרט ליורו ולדולר אפשר לרכוש גם מטבעות זרים אחרים למטרת השקעה.

טרם התחלת הפעילות בתחום חשוב להכיר את המושגים הבסיסיים ולהבין את המשמעות שמסתתרת מאחורי שער חליפין, שער קנייה ושער מכירה. שער החליפין הוא השער בו ניתן לרכוש מטח, שער הקנייה הוא התעריף בו קונה הבנק את המטבע מהלקוח, שער המכירה הוא התעריף בו מוכר הבנק את המטח ללקוח. בהתאם לכך, שער היורו בו קונה ומוכר הבנק את המטבע אינו זהה.

בהמשך חשוב להבהיר כי ישנו הבדל בין שערי מטח שבא לידי ביטוי גם בפעולה אותה מבצע המשקיע, שער העברות והמחאות מייצג שערי מטבע להעברת כספים בין חשבונות, שער מזומן מתייחס אל פעולות מכירה וקניית שמתבצעות במזומן. בין כל שערי המטח הללו ניתן למצוא הבדלים קטנים בכל שלב, כשמדובר בסכומי כסף גדולים ההבדלים הקטנים באים לידי ביטוי בסכומי כסף משמעותיים.

רכישת מטבע חוץ

עליות ושינויים של שערי מטח נוגעים בחיי כלל האוכלוסייה, כל אדם שמבקש לנסוע לחו"ל נדרש ברכישת מטבע חוץ. הבנה בסיסית בתחום תשפר את יכולתו של האדם לנהל את כספו בצורה חכמה יותר, מסחר בבורסה אפשר לבצע גם ללא סכומי כסף גדולים ושכירת יועצי השקעות.

החובה לעקוב אחר שער הדולר ושער היורו מוטלת על כל אדם שמבקש לעקוב ברמה בסיסית אחר המצב הכלכלי בזירה הבינלאומית. שינויים בשערי מטבע עלולים לשבש את היציבות הכלכלית העולמית ברגע אחד, ירידה חדה של שער היורו או שער הדולר גוררת אחריה הפסדים של מיליונים, שינויי מחירים ותהפוכות.

כלכלנים בוחנים שערי מטח מספר פעמים בכל יום, תנודות במסחר בבורסה, משברים דיפלומטיים בין מדינות ואסונות טבע בלתי צפויים באים כולם לידי ביטוי בעלויות וירידות בשערי המטח. את שערי המטבע העדכניים ותעריפי המרה בין מטבעות אפשר למצוא בכל שעה ברשת האינטרנט.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי SEO ושיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב