דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניה ושיפוצים: חלונות - ליופי, לאוויר, ולנשמה 

מאת    [ 15/08/2012 ]

מילים במאמר: 664   [ נצפה 2175 פעמים ]

 

החלונות מספקים לנו אור, אוויר, וקשר עם החוץ, אך מעבר לצרכים הפונקציונלים האלו, משמעותם לחללי הבית היא עצומה.  מיקום החלונות, צורתם, גודלם ואופיים יקבעו במידה רבה לא רק צורת השימוש בחדר, אלא גם את התחושות שלנו בו.  בשורות הבאות ננסה לראות באיזה אופן זה קורה, ונדבר על כמה "פטנטים" שיעזרו לנו להשתמש בחלונות  כדי להעשיר וליפות את הבית.

ח ל ו נ ו ת   ל ש נ י   כ י ו ו נ י ם : הכלל החשוב ביותר : חדר עם חלונות לשני כיוונים לעולם יהיה יפה יותר מאשר חדר עם חלון לכיוון אחד. הסתכלו על הסלון במאמר הזה  . תארו לכם אותו  ללא החלון שבשמאלו. כך הוא היה במקור. הוויטרינה לגינה היתה קיימת , ובכל זאת לא היתה תחושה של קשר אמיתי בין הבית לגינה, ולכן  השאירו דיירי הבית את התריס סגור רוב הזמן. במהלך  עבודות הבניה והשיפוצים בבית פתחנו את החלון הנוסף, ופתאום נוצרה תחושה שהגינה והסלון הם יחידה אחת.  

החלון שיצרנו הוא מיוחד – חלון "אקווריום". זהו חלון מפרופיל בלגי ברזל, הבולט החוצה ממישור הקיר, ומאפשר ע"י כך גם מבטים הצידה ולמעלה , לצמרות העצים ולשמים.  החלל הפנימי והחיצוני מתערבבים זה בזה, ונוצרת הרגשה  של חוץ גם בתוך החדר. אדן החלון הרחב  גורם  לחדר להראות גדול ומרווח יותר, ומאפשר להניח עליו חפצי נוי.

 ה ד ג ש ת   ה א ד ר כ י ל ו ת   ו ע י צ ו ב   ה פ נ י ם בעזרת חלונות : בבתים מודרניים, מקובל ליצור חלל גדול, בו נמצאים המטבח, פינת האוכל ולפעמים גם הסלון, ללא מחיצות ביניהם.  כך נוצרת תחושה של מרחב גדול ומרווח.   הבעיה – פעמים רבות נוצר חלל גדול מדי, שחלקיו השונים אינם מוגדרים היטב. תכנון  נכון של החלונות יכול לעזור לנו: בעזרת החלונות, ביכולתינו להדגיש פינות בתוך החלל הזה, ולתת לכל פינה את האופי המיוחד לה , גם ללא קירות או מחיצות.  

 עוד דוגמא:  בית באווירה כפרית,  ובו מטבח גדול עם שולחן אוכל, המשמש את בני המשפחה.  כדי להגדיר ולהדגיש את  פינת האוכל, ולהבדיל בינה ובין אזור הכניסה והמטבח, יצרנו בה במהלך עבודות הבניה והשיפוצים שני חלונות גדולים, הנפתחים לחצר הבית.   המטבח נמצא בצד שמאל, ופינת האוכל בצידו הימני, מודגשת בעזרת שני חלונות גדולים

כ מ ו ת     ה ח ל ו נ ו ת   : כולנו רוצים הרבה אור ואוויר, ונוטים לפזר בבית חלונות  רבים. לעיתים קרובות – רבים מדי. מי לא עמד בפני הבעיה הידועה, שמרוב חלונות לא נשארו קירות בבית? לא נשאר מקום לתמונות, לארונות,  לספריה? לכן, אנא הזהרו. כאן בדיוק בא קו התפר בין אדריכלות ועיצוב פנים! הרבה חלונות, אבל לא בהגזמה.  הם חשובים, אבל חשובים לא פחות הם הקירות שביניהם.  

 הנה דוגמא -  בתמונות  אנו רואים חלל גדול, בו נמצאים הכניסה לבית מצד שמאל, ומטבח עם אי מרכזי בצד ימין. מהמטבח נפתח  חלון פינתי ענק , המחבר את הבית לגינה הקדמית ומהווה חלק חשוב מאוד מהחלל. כל הקיר הימני של המטבח מעל לשיש  סגור, ומשמש לארון מטבח עליון, למעט חלון אחד קטן מעל לכיורים. מחלון זה רואים עץ יפהפה הצומח בחצר השכנים, והוא נראה כמו תמונה קטנה ויפה.  חלל הכניסה , המתמשך על שתי קומות, מואר בעזרת חלון גבוה, כך שבכניסה נשאר מקום למתלה מעילים ולתמונה. המקצב הזה : קיר- חלון פינתי ענק – קיר – חלון "תמונה"  - יוצר עניין ויחוד בחדר, הרבה יותר מאשר חדר עם חלונות רבים מדי.            

 ע י צ ו ב : לא רק מיקום החלון, אלא גם צורתו והפרופורציות שלו, משפיעים על האפקט שהוא יוצר. האפשרוית כאן הן בלתי מוגבלות: חלון יכול להיות גבוה וצר, מרובע, נמוך ורחב. צורת החלון יכולה להיות הד לחלל, להשלים אותו או ליצור לו ניגוד – הכל בהתאם לרצוננו. כדי לתת לחלון את הכבוד הראוי לו,  ולהדגיש את יופיו וחשיבותו, אפשר להקיף אותו בנישות. כך אנו מקבלים כבונוס גם מקום נוסף לאיחסון ולתצוגה, ובמקרים מסוימים גם הצללה נוספת של החדר.   

ו פ ט נ ט  ל ס י  ו  ם:   כשאין אפשרות לחלון אמיתי, אפשר לפעמים לרמות קצת. בעזרת יצירת נישות בעומק הקיר ובעזרת תאורה מתאימה, אפשר ליצור תחושה של חלון!

 

 

  

 

 


 אורלי ערן - אדריכלות ועיצוב פנים:


בעלת משרד לאדריכלות ועיצוב פנים בתל אביב. אנו עוסקים בתכנון ופיקוח על כל עבודות הבניה והשיפוצים, בתחומי האדריכלת ועיצוב הפנים , וגם קצת בתכנון גינות. יש לנו המון ניסיון, וגם המון התלהבות והאהבה לעבודה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב