דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך לפנסיה - מה עדיף - יועץ פנסיוני או סוכן ביטוח? 

מאת    [ 15/08/2012 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 2764 פעמים ]

אנחנו מעדיפים להדחיק את הטיפול בפנסיה; אנחנו חיים את היומיום - רובנו מתגלגלים מחודש לחודש, סוג של שורדים, חלקנו מצליחים להגיע לרווחה כלכלית, ומנגד, חלק גם לא מסתדר, לא מתגלגל ונעזר במשפחה וחברים. אבל, המרוץ השוטף הזה, לפעמים גורם לנו לשכוח את העתיד – אנחנו חייבים להתכונן לפנסיה. נכון, לא נעים לחשוב על זה; עכשיו הכל בסדר ומי רוצה לחשוב על  גיל פרישה, על תקופה שעלולה להיות, במילים עדינות,  לא נעימה כלכלית ולפעמים גם מעבר לכך.

אלא שזו טעות – חייבים פשוט חייבים להיערך לפנסיה בזמן, אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם עם בעיות כלכליות קשות. מי שלא חוסך היום לפנסיה (והרבה) פשוט יישאר בלי הכנסה והון אחרי גיל הפרישה. אחת השאלות הקשות, שממנה צריך להתחיל היא דרך מי להתייעץ בקשר לעולם הפנסיה, עולם מורכב  שמשיק  לתחומים נוספים כמו עולם המיסים ועולם ההשקעות.

ובכן קיימים שני בעלי תפקידים – יועץ פנסיוני ומשווק פנסיוני.יועץ פנסיוני עוסק בייעוץ  לפרטים (לציבור) בנושאי החיסכון לפנסיה וביחס למוצרים שאין לו זיקה ותלות אליהם. כלומר הוא לא מייצג גוף שלו יש את המוצרים; הוא לא מקבל עמלה מגוף אינטרסנטי; הוא אובייקטיבי לחלוטין ואין חשש לניגוד עניינים בעת הייעוץ, במילים אחרות, הוא אמור לשרת אתכם באופן המקצועי והאובייקטיבי ביותר.

מנגד, סוכן פנסיוני (משווק פנסיוני; סוכן ביטוח פנסיוני) עוסק בייעוץ לפרטים (לציבור)  בנושאי חיסכון לפנסיה ובשיווק של מוצרים שיש לו זיקה אליהם – לדוגמה (נפוצה) הוא מועסק בסוכנות ביטוח שעובדת עם חברת הביטוח ומציעה את מוצריה משיקולים כלכליים. מכאן, שסוכן פנסיוני לא אובייקטיבי, ועשוי להיות מוטה בעת מתן הייעוץ.

היועץ הפנסיוני מקבל בפועל את אותה העמלה על שיווק המוצר הפנסיוני (קרנות פנסיה, ביטוחי חיים, קופות גמל) בעוד שהסוכן הפנסיוני מקבל תמריצים גבוהים מחברות מסוימות ולכן הוא מוטה.

ובהינתן חוסר האובייקטיביות המובנה של הסוכן הפיננסי היינו מצפים לראות שהציבור פונה יותר ליועצים. אבל בפועל המצב הוא שיש יועצים עצמאיים מעטים (עשרות בודדות) בעוד שיש מאות רבות של סוכנים פנסיונים שעובדים תחת סוכנויות ביטוח. היועצים הפנסיונים נמצאים גם בבנקים, אבל התחום הזה עדיין לא התרומם, הציבור "מסרב" בשלב זה להיעזר בבנקים, והוא "נאמן" לסוכנים. 

היועץ הפנסיוני והסוכן הפנסיוני לומדים ונבחנים בפועל על אותו החומר (רגע לפני השלב התעסוקתי הם קובעים באיזה תפקיד הם בוחרים); התפקיד שלהם זהה (הבעיה כאמור בהטיה של הסוכן למוצרים מסוימים) – לייעץ ללקוחות בבחירת מוצרים פנסיונים. הם צריכים לפרט ללקוח כמה לחסוך לפנסיה? כמה הוא יקבל בפנסיה ביחס להכנסה הנוכחית? איזו קצבה תספיק לקיום שאיריו? מה הכיסוי הביטוחי המתאים במקרה של אבדן כושר עבודה? באיזה מוצר פנסיוני עדיף לחסוך, ואצל איזה גוף מנהל? ועוד.

היועץ הפנסיוני/ משווק פנסיוני יכולים לעשות את הטיפול השוטף מעבר לייעוץ -  החתמה על טפסי הצטרפות, טופסי העברת כספים , טפסי הוראת קבע ועוד.

למדריכים וכתבות נוספות בנושאי חיסכון פנסיוני בפרט וצרכנות פיננסית בכלל -  www.hon.co.il

 

מערכת מהון להון, צרכנות פיננסית - www.hon.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב