דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קברי צדיקים בצפת 

מאת    [ 14/08/2012 ]

מילים במאמר: 586   [ נצפה 2638 פעמים ]

זה לא קשה במיוחד ואפילו די קל לאמץ לעצמך גישה רוחנית בלב ליבה של אחת מארבע ערי הקודש בישראל בה נולדה התורה הקבלית. כשהגעתי לביקור השנתי שלי בצפת, המרתקת ביופיה הציורי והמלאה באווירת קדושה, טיילתי בתוך הסמטאות העתיקות, בין בתי הקשתות שלה הבנויים מאבן צפתית בינות עצים ירוקי עד ובין קברי הצדיקים הסמוכים אליה, הממוקמים בעמוקה ובביריה.

יופיה הציורי של צפת
יושביה של צפת אנשי רוח, אמנות ותיירות. צפת ממתיקה לנו סודות מהעבר אך לא מדובר רק באווירה הקדושה המיסטית בלבד שהופכת אותה לאטרקטיבית למטייל אלא גם האוויר הצח בעיר הגבוהה שמפיח חיים הופך אותה לעיר אטרקטיבית.נופי הגליל המונחים למרגלותיה שופעים בכתמי ירוק ותכול, וכיפת החרמון הצחורה מעטרת את קו הרקיע ביום חורף בהיר.

חגיגת מוזיקה נשמה יהודית - כליזמרים מנגנים בצפת בכל פינה
בהמשך, הסתנן לאוזניי צליל של נעימה צוענית כאשר פניתי לסמטה הבאה שמתי לב לנגן כלייזמר שהפליא בניגוניו על הקלרינט המשופשף שלו והגניב לי קריצה. צמד ילדים מנומשים ומגודלי פאות רצו מחצר סמוכה, סבבו אותו וצהלו תוך הנפות ידיים קצביות במופע מחול מאולתר לכבודי, ולאחר מספר רגעים הסתלקו כלעומת שבאו.

עוד תמונה טיפוסית לצהרי היום בצפת
הגירוי המוזיקלי כמו פתח בפני צוהר נסתר יחד עם המלמולים ביידיש של אברכים צעירים שליטפו את אוזניי הסקרניות. שמתי פעמי לתוך הרובע היהודי, בו הבחנתי במספר בתי כנסת עתיקים בעלי תקרה מוגבהת ומרשימה. ניתן היה ממש לחוש בעבר העשיר דרך מבט בצבעיהם הדהויים של הקישוטים המיוחדים ומספרי התורה העתיקים השמורים בין כותליהם.

לאחר ביקורי ברובע היהודי השמכתי לרובע הערבי, שם הוקמה קריית האמנים. בתוך הבתים המרהיבים ניתן היה להבחין גלריות מרשימות, וכן תמונות וחפצי חן אשר מילאו את חלונות הראווה. ביניהן, בחנויות הצרות, שקדו האמנים המקומיים על מלאכת ידם והציעו תפילין מעוטרים, כיפות רקומות וכלי כסף תוצרת יד לכל מבקר.

כשנכנסתי לאחת החנויות, מוכרת חרושת קמטים ומאירת עיניים טפחה על כתפי בחום ואמרה: לא חשוב המחיר חביבי, שלם כמה שיש - העיקר שייעשה שימוש באמנות שלה. למרות זאת חשוב לציין כי התחושה השלטת בצפת היא שכאן לא עובדים בשביל כסף, אלא בשביל מצווה.

מלונותיה של צפת שמרו על צביונה העתיק, ומי שמעוניין להגיע לביקור של יותר מיום אחד יכול לשהות במלון רימונים, הממוקם בלב מושבת האמנים. מלון רימונים נבנה על חאן טורקי ששוחזר, באיזור שבין חדר האוכל ובריכת המלון שוכן לו גן פסלים יפיפיה ומרשים שממרפסותיו נשקפים יערות צפת בהם קיברות צדיקים ומקובלים.

אפשר גם לסייר במוזיאונים המרתקים של צפת המספרים את קורותיה, במצודה הצלבנית הענקית ולטעום מהפסטיבלים הססגוניים המתקיימים בה, שהופכים אותה לחגיגה של צבעים מראות ואווירה.

נבקר בסמטאות צפת השופעות רוחניות וקדושה, נפגוש אנשי קבלה מעניינים, אומנות יהודית , נסייר בגלריה של דיוויד פרידמן לסדנת קבלה בראי האומנות, נמשיך בשיטוט בגלריות ברובע האמנים ונפגוש בדרכינו אנשים מעניינים.

אל קברי הצדיקים בצפת ובגליל

העיר צפת היא אחת מארבע ערי הקודש שלנו ובמהלך שנים רבות הייתה ועודנה מרכז רוחני לרבים. פזורים סביבה קבריהם של צדיקים רבים שחיו בה. אל קברי הצדיקים באיזור לא ניתן לגשת בהליכה רגלית אלא בנסיעה ברכב. לצדי הדרך תמצאו שלטים חומים עם כיתוב לבן המורים על ציוני הקברים. שמות אתרים בהם נבקר:

בצפת העיר נבקר בקבר הארי הקדוש (רבי יצחק לוריא) אשר נמצא בבית הקברות העתיק אשר בקצה העיר. במקום קבורים גם צדיקים נוספים: חנה ושבעת בניה אשר מברכת את המתפללים אליה בפוריות, קבר רבי יוסף קארו, מחבר הספר שולחן ערוך, ועוד.

בהר מירון נמצאים קברי צדיקים רבים: רבי יוחנן הסנדלר, רבי הלל ותלמידיו, רבי שמאי ותלמידיו ואחרים וגם כסא אליהו הנביא, אנו נבקר בקבר רבי שמעון בר יוחאי ונדליק נר לזכרו במקום בו ההילולה הגדולה כל לג בעומר.

קבר יונתן בן עוזיאל אשר נמצא בעמוקה אשר תפילה אליו תסייע ב הצלחה בפרנסה, בזוגיות ובפריון.

מני נחמן, טיולים ואגדות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב