דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה מאזן רבעוני 

מאת    [ 13/08/2012 ]

מילים במאמר: 464   [ נצפה 1875 פעמים ]

 

תוצאות הרבעון השני של החברות הגדולות במשק מדרדרות את מצב המשק הישראלי והגרעון בהכנסות המדינה.

נכון, חברות הענק לא משלמות מס הכנסה כמו שאר החברות או העסקים במשק, אבל עד לפני שנה שנה וחצי הם היו המסחטה של תשלומי המיסים למדינה. הדוחות הרבעוניים והשנתיים של השנה וחצי האחרונה רק מדרדרים את המצב מטה.

אנחנו מדברים על אפריקה ישראל שהפסידה 800 מיליון שקל ברבעון השני, הוט שהפסידה 39 מיליון שקל ברבעון, בזן שהפסידה 100 מיליון דולר דלק רכב שהפסידה 60 מיליון  ברבעון, לעומת זאת צופים כי הבנקים יציגו רווח יציב של 1.8 מיליארד שקל. (איך לא כול המדינה מקטן ועד גדול שייכים לבנקים) אבל לנו חשוב מאד שהבנקים ישמרו על הלימות ההון שלהם ויהיו חזקים דיים בשביל לא להצטרך גם כן עזרה ממשלתית..

איך שלא יהיה ולאן שלא נסתכל המיתון כבר כאן ועכשיו. המשק כולו בנסיגה, וכול ההכרזות וההכנות שאנו נחשפים בתקשורת בנושא כן מלחמה לא מלחמה אם אירן לא מוסיפה כלל וכלל ליציבות הכלכלית שלנו ולחוסן השוק. ניקח גם את המצב הביטחוני מול סוריה, חיזבאללה ומצריים הלא יציבה ונשקף תמונה גרועה עבור היציבות הכלכלית הישראלית.

בכלל, אם מדברים על כלכלה, אז כלכלה זה לא רק החברות הגדולות עם ההפסדים האדירים שיש מהיכן לשלם אותם, אלה מדובר על מאות אלפי בעלי עסקים שמתמודדים יום יום עם מציאות קשה ובלתי מתפשרת על קיומם והישרדותם.

כ-יועץ עסקי אני לא רואה כתובת על הקיר שיש להפנות אליה את התסכול הנוראי שעוברים בעלי העסקים והחברות  בישראל שאין להם כיסים עמוקים בכדי לכסות הפסדים,  השאלה הנשאלת האם יכולנו ללכת נגד הזרם של הכלכלה החופשית, הקפיטליסטית? מה? היינו נשארים בכלכלה סוציאליסטית?, הרי אנחנו מדינה נהורה, שהתפתחה התפתחות מרשימה ב- שנות קיומה ובטח לא היינו רוצים להיות מפגרים אחרי העולם, ההפך המטרה הייתה להוביל ביחד עם כולם. רק שהשפע, הריבוי, ופתיחת השווקים היצרניים החדשים שקודם גידלו אורז למחייתם ועכשיו הם מוכרים את תוצרתם בכול תחום לכול העולם. זה מה שהביא את הכלכלה העולמית למיצוי. עם הגידול הטבעי במדינות המערב מגיע לעד 3% אזי במדינות המזרח הוא בדיוק כפול ואף יותר. צריך להודות המזרח ריסק את כלכלות העולם. ועדיין לא דיברנו על התפתחות המזרח, ויאטנם למשל, עוד מדינה שהולכת לכבוש את שווקי העולם ולהציף במוצרים.

כמי שנותן -יעוץ עסקי  אני די חושש ממה שקורה היום בישראל, אני לא רוצה לדבר על העולם, כי אף מדינה לא נמצאת בסיטואציה שכול גבולותיה אויבים לה, ואין לה אלה לסחור עם שאר ארצות העולם כאשר המחירים אינם אטרקטיביים כתוצאה ממרחק, תחרות, ושפע הנובע כולו מהמזרח.

יועץ אסטרטגי די שובר את הראש היום כאשר הוא בא לחברה כזאת או אחרת בכדי להנפיש בה חיים ולהוביל אותה במסלול של הישרדות כלכלית, עם מוטיבציה והליכה בין טיפות הגשם גם להרים את הראש. אך הדבר הולך ונהייה יותר ויותר קשה. לא שזה בלתי אפשרי כי חפצי חיים אנחנו. אבל המשימה היא אדירה.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב