דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הלוואות חוץ בנקאיות 

מאת    [ 13/08/2012 ]

מילים במאמר: 376   [ נצפה 1671 פעמים ]

מהי הלוואה?

הלוואה היא העברה של סכום כסף, בדרך כלל סכום גדול, מידי אדם או חברה שיש לה כסף זמין לידי אדם פרטי (או חברה) אשר זקוק לכסף באופן מיידי, אך הכסף כולו אינו ברשותו. כאשר אדם מקבל הלוואה, הוא חותם על טפסים שמוכיחים את קבלת ההלוואה ומסדירים את תנאי ההחזרים, והוא מקבל את סכום הכסף הדרוש לו באופן מיידי. לאחר מכן הוא מחזיר את סכום ההלוואה לגוף שממנו קבל אותה, בפריסת תשלומים לטווח מסוים, כך שהוא יכול לעמוד בתשלום ההחזר.

מי נותן הלוואות?

גופים רבים נותנים הלוואות . הגדול שבהם הוא, כמובן, הבנק. כל הבנקים נותנים שירות של קבלת הלוואות, ובנקים אף יכולים להרשות לעצמם להעניק הלוואות בסכומים גדולים במיוחד למי שזקוק להם. כאשר מקבלים הלוואה מהבנק, ברוב המקרים יש להביא ערבים אשר יערבו ללווה, וישמשו לבנק כביטחון שהכסף אכן יושב. בנוסף, לבנקים ישנם תנאים מחמירים בנוגע למתן ההלוואות, מכיוון שהם רוצים לוודא שהכסף אכן יוחזר, ולכן התנאים לקבלת הלוואות מסוגים שונים הם תנאים מחמירים מאד. הבנק גם משית ריבית על תשלום החזרי ההלוואה, כמעין תשלום על השירות של מתן ההלוואה.

הלוואות חוץ בנקאיות

מלבד הבנקים, גם גופים אחרים מעניקים הלוואות ליחידים ולחברות, ואלו נקראות הלוואות חוץ בנקאיות. להלוואות חוץ בנקאיות ישנם יתרונות גדולים על פני הלוואות בנקאיות, אך גם חסרונות לא מעטים, ולכן כל אדם שזקוק להלוואה צריך לשקול את החלופות השונות, ולבחור בגוף המתאים ביותר שיספק לו הלוואה על פי תנאים שהוא זקוק להם.

השוואה בין הלוואות חוץ בנקאיות להלוואות בנקאיות

תנאי קבלת ההלוואה. בבנקים ישנם תנאים מחמירים לגבי קבלת הלוואות. חלק מההלוואות דורשות רמת הכנסה מסוימת, מצב חשבון הבנק מהווה מדד לזכות לקבל הלוואה מהבנק ועוד. לעומת זאת הלוואות חוץ בנקאיות אינן קשורות כלל למצב החשבון או למצב כלכלי, והתנאים לקבלת הלוואות חוץ בנקאיות פשוטים במיוחד.

תהליך קבלת ההלוואה. בבנק, תהליך קבלת הלוואה הוא ארוך, מייגע ומלא בטפסים וביורוקרטיה. ריבוי הטפסים והדרישות הבנקאיות גורם להלוואה להתעכב, כך שמי שזקוק לכסף במהירות, מומלץ לו לעזוב את הבנק ולגשת לקבלת הלוואות חוץ בנקאיות. אלה מתקבלות במהירות, בתוך מספר ימים בלבד, ומתאימות למי שזקוק לכסף בדחיפות.

ריבית. כמעט כל הגופים משיתים ריבית על ההחזרים, אך הלוואות חוץ בנקאיות דורשות לרוב ריבית גבוהה יותר על ההחזרים, כמשקל נגד לדרישות המועטות שלהן בתחומים אחרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב