מה לאכול לפני שרצים בבוקר?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מה לאכול לפני שרצים בבוקר? 

מאת    [ 12/08/2012 ]
מילים במאמר: 393   [ נצפה 2999 פעמים ]

 
 

אתם קמים בבוקר ורוצים לצאת לריצה. האם צריך לאכול לפני? האם לשתות כוס קפה? כמה זמן לפני הריצה לעשות את זה? על השאלות האלו ועוד אני אנסה לענות במאמר הקצר הבא.

אז קודם כל התשובה החד משמעית היא כן. כן, חובה לאכול ולשתות לפני הפעילות. על מנת לתת למזון ולשתיה לעשות את העבודה שווה לאכול ולשתות רבע שעה לפני הפעילות הגופנית.

למה חייבים לשתות ולאכול?

בשנת הלילה מאגרי האנרגיה מתרוקנים גם מהכבד(גליקוגן) וחשוב שנספק לגוף מזון איתו נוכל להתחיל את היום, לפני ריצה(של עד שעה) כדאי לאכול משהו קל לעיכול שמספק אנרגיה זמינה( פחממה ) וימנע את פירוק השריר במהלכה.

מזונות אפשריים: 2 תמרים + 4 אגוזים,  5-8 כפות גרנולה עם יוגורט, ברנפלקס עם כפית דבש וחלב, פרוסת לחם דגנים עם דבש/ריבה/חלווה, חטיף אנרגיה.

שתייה: כוס קפה שחור/ הפוך  כחצי שעה לפני יאיץ לפירוק שומנים יציאת לזרם הדם וכך הגוף ישתמש בהם לאנרגיה.

1-2 כוסות מים/ מיץ תפוחים מהול

כמה זמן לפני?

לאכול 15-30 דקות לפני ( זהו מזון שמתפרק בקלות), יספק לנו אנרגיה ולא יכביד על המערכת, כדאי לנסות אילו מהמזונותת טובים ומתאימים לכל אחד מאיתנו, ללמוד את הכמויות הנכונות לנו , לא להגזים וומצד שני לא לצאת עם בטן ריקה.

 

מה קורה אם אני לא אוכל ואשתה לפני?

קודם כל זה יפגום באימון עצמו, הריצה תיהיה פחות איכותית, לא תיהיה לך אנרגיייה לבצע אותה כהלכה ,במפורש האימון יהיה קצר יותר ואיכותי פחות, הגוף יפרק את השרירים ( מאגר קליקוגן נוסף) כדי לספק אנרגייה ותיהיה ירידה במסת השריר ופירוק במקום בנייה שלהם. כאשר לגוף אין אנרגיה זמינה הוא פשוט מפרק את עצמו ( שייסים עם הגליקוגן יעבור לחלבוני) מצב עם השלכות  רבות: פירוק שריר במקום בנייה, החלשות מערכת החיסון ועייפות מצטברת, עלייה בסטרס ולטווח הארוך יותר נזק מתועלת.

 

מה לעשות בסיום הריצה?

כאן נכנסת לתפקיד תזונת חלבונים, יש כשעה וחצי מתום האימון  "חלון הזדמניות" בו הגוף יבנה את עצמו, כן גם אחרי ריצה ( פעילות אירובית ) יש פירוק של שריר.

רצוי לאכול מנת חלבון( עד 30 ג') למשל קופסאת טונה עם סלט ירקות, חזה עוף / דג/ בשר רזה עם ירק מבושל/ טופו עם ירקות/ מג'דרה .

לגבי שתייה- רצוי להחזיר לגוף לפחות שתי כוסות מים מייד אחרי סיום הריצה (תלוי מאוד במזג האויר  והעצימות  של הפעילות)

לסיכום:

זוהי המלצה כללית מאד, רק ע"מ לתת מושג על חשיבות המזון והשתייה לפני הפעילות ומעט רעיונות קלים לאימוץ, כמובן שלכל אחד יש תפריט מאוזן שיותר יתאים לצרכיו ,לסגנוןן וזמן הפעילות שעושה.

 

 

לימור ביגון- נטורופתית מוסמכת. 054-7289373

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב