דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיקון רכב חשמלי לאחר תאונה - האומנם ? 

מאת    [ 12/08/2012 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 6150 פעמים ]

בעשור האחרון נראה כי ישנם ארגונים ויצרני רכב אשר רוצים לשמור על  איכות חיינו ובצדק ולכן, ישבו אותם חכמים וייצרו רכבים בהנעה חשמלית אשר אינם פולטים מזהמים לסביבה. - תעשייה זו הולכת וגוברת משום שיותר ויותר אנשים מבינים כי העתיד עומד להשתנות, וכך נוצר הביקוש הרב לאור העובדה כי מחירי הדלק בארץ ובעולם כולו מרקיע שחקים. בסין למשל בשנת 2011 נמכרו יותר מ - 75,000 מכוניות חשמליות.    -      עד כה פותחו כבר סוגים רבים של כלי רכב חשמליים / סלולאריים , והם נועדו לשימושים שונים: החל מקלנועיות ועד למכוניות ממש רגילות וידידותיות לסביבה אשר אינם פולטים עשן. - ישנם כמה וכמה סוגי מכוניות חשמליות, הנפוצות שבהן הינם מכוניות הממונעות באמצעות מצבר ונטענות באמצעות מטענים שונים לדוגמא: תחנות עגינה, טעינה סלולארית ו/או טעינה ישירה ע"י חיבור מקור הטעינה לשקע החשמלי במתחם מגורינו.

איפה הבעיה, כאשר הרכב החשמלי חווה תאונה.  -  במהלך 2011 בוצע ניסוי ע"י ארגון הבטיחות האמריקאי NHTSA ברכבים חשמליים, במהלך הניסוי המדמה התנגשות נראו סימני עשן ועד לבערה של הרכב . - חלק מהסיבה להתלקחות הפתאומית זו הפגיעה במערכות חשמל וחיווט הנמצאים לכל אורכו ורוחבו של הרכב בשל היותו כרכב חשמלי. - בכל הרכבים החשמליים קיים מנגנון חירום שנועד להפסיק את הזרם מהמצברים במקרה של תאונה, אבל אף יצרן יכול להבטיח כי לאחר ניתוק המפסק לא תהיה התלקחות ממגע של חוטים או כבלי חשמל המונחים לאורכו ולרוחבו של הרכב.     -     בכל מקרה של פגיעה ברכב ו/או תאונה, נכון להיום משרד התחבורה עדיין לא הוציא הנחיות בכתב לכל השמאים, (אשר לדעתי היה נדרש ממשרד התחבורה להוציא מכתבים אישיים לכל השמאים בישראל תוך עריכת קורס ו/או השתלמויות בנושא) אלא הנחיות כלליות בלבד אשר אומרות כי התיקון מתחייב ע"י מומחים מטעם היצרנית בלבד. אבל, אנחנו הישראלים מנסים כל הזמן "להתחכם" ולחסוך בעלויות. בשל כך נמנעים לתקן את הרכב במוסכי היבואן ובפרט, כאשר יש תאונה ברכב נציגי השירות של חברת הביטוח יעשו ככל שביכולתם לשכנע את בעל הרכב לתקן ב"מוסך הסדר" מטעם חברת הביטוח. - - יישום הנחיית נציגי חברת הביטוח ע"י בעל הרכב ותיקון הרכב במוסך ההסדר מהווה סכנת התלקחות ו/או פגיעה במערכות חשמל ומחשבים של הרכב בזמן תיקון כאשר ינסו להשחיז או לנסר חלק מהרכב.    -   בעקבות כך, פרסם לאחרונה משרד התחבורה הודעה האוסרת על כל מוסך לטפל ברכב חשמלי או היברידי אם עובדיו לא עברו קורס מיוחד המסמיך אותם לטפל ברכב היברידי.

בנוסף לכך, אגף הרכב במשרד התחבורה, מחייב כיום כל אדם הנותן שירות לרכב חשמלי או היברידי להכיר בכללי הבטיחות והמגבלות הקיימות ברכב היברידי לפני מתן השירות. ומטיל אחריות על המנהל המקצועי של המוסך להבהיר את הכללים לכל עובדי המוסך. -  אז יש הנחיות ועשרות הוראות של משרד התחבורה שלא מיושמות ע"י המוסכים, כאשר בסופו של יום אני משוכנע ובטוח כי כל עוד לא נגרם אסון חלילה אזי אין טעם לטפל בתופעה, אבל כשקורה משהו, כולם משתמטים מאחריות וממציאים מיליוני סיבות למה זה קרה.

חיים שריקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב