שווק ומכירות - מה ההבדל ביניהם ?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

שווק ומכירות - מה ההבדל ביניהם ? 

מאת    [ 12/08/2012 ]
מילים במאמר: 444   [ נצפה 1454 פעמים ]

 
 

שווק ומכירות – ההבדל בין השניים

פעמים רבות נפגשתי עם בעלי עסקים  שבטעות חשבו כי  שווק ומכירות אחת הם.

שווק – כל הפעולות שבעל עסק עושה  כדי להביא את הלקוחות אליו.הפעולות הן:
פליירים,רול אפ, תערוכות,תמחור, פרסום, רשתות חברתיות, נטוורקינג ועוד.

הפעולות האלה נועדו להזרים לקוחות לעסק.
מכירות – לאחר שהלקוח היגיע לעסק בין אם זו פעם ראשונה או חוזרת, נוצר
מה שנקרא מעמד המכירה.פנית הלקוח יכולה להעשות טלפונית או פרונטלית,

במעמד זה בעל העסק צריך לגרום לכך שהלקוח
ירצה לקנות את המוצר או השרות.נוצר מצב של תהליך מכירה ובסופו משא ומתן.
פעמים רבות נמצא בחברות קטנות או בינוניות ערבוב, או חוסר אבחנה, בין פעולות שיווק לבין פעולות מכירה. עם זאת, המציאות מצביעה על כך ששיווק ומכירות הם שני תחומים שונים, המאגדים בתוכם כל אחד מהם פעולות שונות, מגדירים הצלחה באופן שונה, ודורשים תכונות שונות מהמנהלים אותם.

זו הסיבה, שכאשר מקצים משאבים לניהול המכירות או השיווק בחברה, יש צורך לאפשר להם הדרכת מכירות או שיווק בנפרד, לנהל אותם, ולמדוד אותם בנפרד. במאמר זה נעמוד על ההבדל בין שיווק למכירות ונסביר מה כולל כל תחום, כיצד נמדדות הצלחות בכל תחום, ומי יכול לבצע פעולות מוצלחות בתחום השיווק או בתחום המכירות.

ייעוץ מיטבי לשיפור המכירות שיינתן לאנשי מכירות, והדרכת מכירות ייעודית לאנשי שיווק בנפרד, עשויים להוביל את התהליך העסקי להצלחה גבוהה משמעותית.
שיווק ומכירות הם שני שירותים שמשלימים זה את זה. בעוד השיווק עוסק בלזהות ולמשוך לקוחות פוטנציאליים ו"להביא אותם למעמד מכירה", מכירות הן ניהול המשא ומתן עם הלקוח לקראת מכירה וביצועה בפועל.

שיווק יעסוק בפרסום ונטוורקינג, קידום מכירות, תמחור, הפצת מידע שיווקי אודות המוצרים או השירותים המוצעים למכירה, יצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים ושיחות בנוגע למוצר או לשירות באופן שמסביר להם כיצד הם יכולים להרוויח משימוש במוצר/שירות שאנו מוכרים.
מערכת היחסים של אנשי השיווק עם הלקוח הפוטנציאלי הינה טרם מעמד המכירה,

מערכת היחסים היא הקפית ואינה אישית עם הלקוח. כאשר הלקוח מרגיש שנחשף למספיק מידע בנוגע לשירות או למוצר שאנו מציעים ומשוכנע בתועלתו, הוא יעבור לטיפול מחלקת המכירות.

מכירות יעסקו במשא ומתן עם הלקוח, כאשר הוא במרבית המקרים מגיע לאחר שקיבל מידע ממחלקת השיווק בדרך כזו או אחרת (באינטרנט, בערוצי פרסום, בשיחה עם נציג שיווקי, וכדומה), והגעה עימו להסכם שישרת באופן מיטבי את שני הצדדים ויקיים את ההבטחות שקיבל ממחלקת השיווק.

בשלב הזה מערכת היחסים היא אישית בין הלקוח לבין איש המכירות.הלקוח יקנה קודם

את איש המכירות ולאחר מכן את המוצר.העובדה שהלקוח מבקש לרכוש את המוצר אינה ערובה

לכך שאכן יקנה.

למעשה, הצלחה של מחלקת השיווק היא הבאה של לקוח פוטנציאלי, ואילו הצלחה של מחלקת המכירות היא סגירת עיסקה באופן שיבטיח תמורה מספקת וכן לקוח מרוצה שיש סיכוי טוב שישוב לבצע רכישות נוספות בעת הצורך.

http://www.shacham-nadlan.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב