דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קצת על אומנות שימושית 

מאת    [ 11/08/2012 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 3915 פעמים ]

קצת על אומנות שימושית

בתחום האומנות אנשים רבים ניתקלים במושג אומנות שימושית, אך לא כולם יודעים מהי משמעותו. ובכן את הרעיון והמושג אומנות שימושית הגה אדם בשם אפרים אילין במאה הקודמת שבנות השבעים, מתוך אמונה כי האומנות הינה צריכה להיות משולבת בחיי החברה ביומיום. כתוצאה מהמודעות שהלכה וגברה בנושא זה של אומנות שימושית זו השתדרגה עם השנים. אומנות שימושית היא למעשה אמנות שעוסקת במיומנויות וטכניקות של כל מיני נושאים הקשורים לאמנות שבה ניתן להשתמש.

 

האופציות השונות הקיימות ליצירה בתחום אומנות שימושית

בעקבות התפתחותה של האומנות השימושית גדל המגוון של היצירות בנושא זה כגון:

קיימת אופציה של אומנות בציור יחודי, במסגרת זו ניתן ללמוד ציור ריאליסטי על פי הג'אנרים השונים והטכניקות השונות מן הבסיס. טכניקות מדידה, סידור פלטה והכנת בדים, שימוש בפסטל, פחם וצבעי שמן, לימוד התבוננות נכונה תוך הבנת הדרמה שבאור וצל, הבנה מה כוחן של הצורות הגאומטריות הפשוטות בהעברת גופים תלת מימדיים לתוך הדף הדו מימדי ועשיית החלטה מוצלחת בבחירת המודל ובניית הקומפוזיציה והפרספקטיבה. 

אמנות הקיפול - הנקראת, גם אוריגמי היא דרך נפלאה להכנת יצירות שונות מנייר. כאשר ניתן להכין ברבור מקיפול נייר, פרחים, חולצות, חיות שונות ועוד.. ולאחר מכן לצבוע את אותן יצירות בצבעים שונים.

פימו- משמש כאומנות ליצירה של מאפרות, כתוביות לדלת הבית, ברכות, שלל דמויות, כדים ועוד חפצי אמנות שימושיים. כאשר לאחר שיוצרים בפימו מכניסים אותו לתנור על מנת שזה יתקשה, כמו כן ניתן להשיג פימו במגוון צבעים.

יצירה אומנותית בעיסת נייר- כאשר ניתן לפסל מגוון חפצים, דמיות ועוד... באמצעות עיסת נייר.

אומנות שימושית באביזרי תכשיטנות

אומנות שימושית - חוטים מכל הסוגים: דייג, סיליקון, נחושת, עור, חוטי חריזה מסוגים שונים, אבני קריסטל, אומנות בחרוז ניקל, פניני זכוכית, חרוזי זכוכית, אומנות בחרוזים שונים מגוון סוגרים, סיכות, תליוני עגילים ועוד. דבקים, מגוון דבקים: דבק רב שימושי, דבק שיבוץ, דבק דקליט, דבק מפיות, דבק מפיות נצנצים, אקדחי דבק, דבק מגה בונד לבדים, דבק חם ועוד... 

אומנות בחרוז - כאשר ניתן להכין תכשיטים רבים ומעניינים באמצעות חריזה. בשנים האחרונות, לאור הדרישה הרבה של אנשים, נפתחו חנויות רבות המציעות לקהל מגוון רחב לטובת אומנות בחרוזים במגוון צבעים, צורות וגדלים.

אומנות שימושית מתאימה לכל אחד

בשל המגוון הרחב של יצירה אומנותית שימושית ובשל שימוש בחומרים איכותיים זולים וזמינים, זו מתאימה למגוון קהלי היעד השונים ולכול הגילאים. כאשר ניתן יהיה לראות אומנות זו באה לידי ביטוי באמצעות מגוון חומרי יצירה כמו: מוצרי עץ לעיצוב, צמר, פימו, חוטי עור, חרוזי מיוקי יפנים, עיסת נייר, צבעים, ציבעי שמן, חרוזים אשר קונים לפי משקל, מוצרי פוליאסטר, אבנים טבעיות ועוד... כאשר ניתן לייצר באמצעות חומרים אלה מגוון יצירות כמו לדוגמא לפסל פסלים מעיסת נייר, מגוון קיפולי נייר שונים, יצירה של תכשיטים מסוגים שונים ושדרוג תכשיטים קיימים, ציורים שונים ויצירתיים, שטיחי קיר המגיעים כערכת יצירה ועוד... 

אופיר בן צור




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב