דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גיוס משאבים לעמותות - 5 טיפים לתהליך אפקטיבי 

מאת    [ 10/08/2012 ]

מילים במאמר: 1104   [ נצפה 2826 פעמים ]

גיוס משאבים לעמותות – 5 טיפים לתהליך אפקטיבי

איך לבנות תהליך אפקטיבי לגיוס משאבים? במה חשוב להתמקד?

חמישה טיפים שיסיעו לכם בדרך.

ובסיום: שלושת מפתחות הקסם לאוצר.

 

הכותבת: סיגל רוה – מומחית בתחום חשיבה יצירתית לעסקים. פעילות התנדבותית למען עמותת נגישות ישראל למיזם "עצמאות לכולנו" שסייע לעמותה לגייס שניים וחצי מליון ש"ח ומייסדת וחלק מצוות הניהול של "קהילת יזמות חברתית". בצד העסקי - שותפה ב"טופ קריאטיב הפקות" המתמחה בין השאר ביצירת סרטוני תדמית לגיוס משאבים לארגונים חברתיים ועמותות. יועצת לשיווק, מיתוג ויצירת "באזז אינטרנטי".

טיפ מספר 1: גיבוש המסר

גם אם אתם עמותה ותיקה, וגיבשתם לכם בעבר מסר, מיתוג והגדרת מטרות. ברגע שהחלטתם כי אתם רוצים ליצור עליית מדרגה בגיוס משאבים הצעד הראשון שיש לעשות הוא להתחיל מהבסיס ולגבש את המסר שלכם מחדש.

ניתן לומר כי מיתוג – נובע מתוך ההבנה "מהי המתנה הייחודית שלנו לעולם", וההבנה הזו איננה דבר סטטי. קרו דברים בעולם, התרחשו דברים בעמותה שלכם. מצבי משבר יוצרים אתגרים חדשים והישגים שאליהם הגעתם גורמים לכם להבין טוב יותר כמה חשובה העשייה שלכם. יותר מכך: הישגי העבר וההווה הם "הר" שאליו טיפסתם. כאשר אתם מחליטים להקדיש את הזמן לגיבוש מחדש של המסר, המיתוג והחזון הרי שנפתח לפניכם קו אופק חדש המאפשר לכם לראות אפשרויות ומשאבים שיובילו להגדלה משמעותי של הפעילות שלכם.

 

טיפ מספר 2: גיבוש הפניה לתורמים

יכול להיות שאתם זקוקים לקמפיין מקורי לגיוס כספים, ויכול להיות שנכון יותר עבורכם דווקא לפנות לתורמים בדרכים מקובלות אך לעשות זאת בצורה שתהיה יותר אפקטיבית ומדויקת.

 

פעמים רבות פנייה לתורמים בארץ ובחו"ל צריכה לדבר בו זמנית הן אל השכל והן אל הלב.

לדוגמא סרטון שעשינו לעמותת "מעגלים". המטרה הייתה ליצור סרטון שיצליח לרגש ולפתוח את הלב ובמקביל יצליח להעביר מסרים ומידע על האפקטיביות הרבה של העמותה, חשיבות פעילותה והצגת הצלחותיה.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ToHpr8LKxuI

 

בעשיית סרט גיוס משאבים לעמותה, בנוסף לבחירה של חברה שיש לה את כל היכולות המקצועיות מומלץ לעבוד עם מי שיש לו את היכולת להעביר את הרוח של העשייה החברתית.

 

טיפ מספר 3: ענו לעצמכם על כל השאלות החשובות

לפני שאתם מתחילים את תהליך יצירת האתר, החומר השיווקי או הסרטון הכינו לעצמכם בריף פרסום. הבריף יעזור לכם להגדיר מטרות ולמקד את המסרים שלכם. מצורף כאן מסמך word  עם טבלה הכוללת את שאלות הבריף.

הבריף המצורף מיועד ליצירת סרטון לעמותה. באותה מידה הוא יכול לסייע לכם בגיבוש התכנים לאתר שלכם, או לגיבוש מסרים לערב לגיוס תרומות וכדומה. בטבלה מולאו באופן חלקי תשובות של עמותה שעבורה הכנו סרטון המיועד לגיוס משאבים.

כל האמצעים הללו: אתר, סרטון, דפי מידע וכו' נותנים לכם את הכלים לעריכת פרזנטציות, אירועים ומפגשים אפקטיביים עם תורמים.

 

תורמים מסתייגים ממתרימים ששכרם מחושב כעמלה מגיוס התרומות והם מעדיפים לראות מגייס משאבים שמגיע מטעם הארגון ועובד בו. כדי שהתהליך יתבצע בצורה מיטבית חשוב שהאדם האחראי לנושא גיוס המשאבים יצויד ב"ארגז כלים" שיאפשר לו לעשות עבודה טובה.

 

טיפ מספר 4: שמירת הקשר עם תורמים

שימור התורמים דורש מכם מאמץ קטן ומתמשך שנושא פרי בעלות נמוכה יחסית לעלות רכישת תורם נוסף.

יש חשיבות למסמכים שאתם מכינים הכוללים דיווח על פעילות העמותה, השימוש שנעשה בכספים וההישגים שאליהם הגעתם. יחד עם זאת חשוב לזכור כי התורם הממוצע לא יפתח ולא יעיין בחומר הרבה הזה.

למייל או לניוזלטר שאותו אתם שולחים לתורמים מומלץ לצרף משהו קצר שיזכיר לתורם כמה משמעותית התרומה שלו. זו יכולה למשל להיות תמונה מרגשת ועליה ציטוט קצר המציג את פעילותכם.

אפשרות נוספת שלעיתים מבקשים ממני היא הכנת מצגת "פאוור פוינט" או עדיף "מצגת פרזי" המראה בצורה קצרה, תמציתית ומרגשת הישגים של העמותה.

חשוב לזכור כי בהכנת מצגת כזו יש להתחיל ממסמך הבריף, לענות על כל השאלות ורק אז להגיע למסר קצר ותמציתי שאותו מציגים במצגת.

 

טיפ מספר 5: איך מגיעים לתורמים? איך מגיעים לתקשורת? איך מגיעים למודעות הציבור?

הבסיס להצלחה הוא ההבנה ש: "שינוי לא עושים לבד – שינוי עושים ביחד"

תנאי הצלחה לגיוס המשאבים מוצלח הוא צוות מוביל מחויב ובמקביל חשוב לבנות קבוצה גדולה של מתנדבים פעילים וליצור "פגישות סיעור מוחות". בפגישות אלו כל מי שהעמותה חשובה לו מעלה רעיונות וכיוונים וחושב על אנשי קשר אליהם ניתן לפנות. בפגישות "סיעור מוחות" שאותן הנחתי עבור עמותות מדהים היה לראות את אוצר הקשרים והרעיונות שהעלו המשתתפים.

הדגם הזה של תהליך "סיעור מוחות" מיושם בהצלחה ב"קהילת יזמות חברתית" אותה ייסדתי לפני ארבע וחצי שנים. פעילותי בקהילה ופעילות כל המנהלים בקהילה הינה התנדבותית. הקהילה עורכת מפגשים קבועים מידי כמה שבועות ובכל מפגש משתתפים כ 50 עד 90 איש. המפגשים הינם ללא תשלום ונערכים במקומות שונים בארץ. בכל מפגש מוצגים 3-4 מיזמים חברתיים. ונערך סיעור מוחות בקרב הנוכחים במטרה לסייע למיזמים הנ"ל.

כדוגמא לפעילויות להן הקהילה סייעה, להלן מכתב של מנכ"לית עמותת "עולים ביחד" -  מנהיגות ומצוינות בתעסוקה לאקדמאים יוצאי אתיופיה. יפעת עובדיה:

"אני מבקשת להודות מקרב לב על מה שנראה כבמה שגורמת לנו לשדרוג ומינוף בלתי נתפסים של פעילותנו. הבמה שקיבלה עולים ביחד במפגשי "קהילת יזמות חברתית"  הביאו לגל פניות אלינו. מדובר בגיוס מאות מתנדבים נוספים לכוחותינו, גיוס ארגונים חשובים ועזרה שאני לא בטוחה שאני עדיין יכולה לאמוד את היקפה ומשמעותה מלבד התפעמות ממה שקורה".  יפעת עובדיה, עו"ד, מנכ"ל  עולים ביחד - באנדליי וודליי - מנהיגות ומצוינות בתעסוקה לאקדמאים יוצאי אתיופיה (ע"ר)

 

האוצר: היכולת להשיג משאבים, לרתום מתנדבים ולממש מיזמים

שלושת מפתחות הקסם לאוצר:

מפתח הקסם הראשון:

להרשות לעצמנו להתרגש, להיות גאים ולשים לב כמה מה שאנו עושים הוא חשוב ומשמעותי.

מפתח הקסם השני:

לגבש צוות מחויב, ליצור שיתופי פעולה ולפעול יחד.

מפתח הקסם השלישי:

הניסיון והעדויות הרבות להן נחשפתי הביאו אותי להסכמה עם דבריהם של מרק ויקטור הנסן ורוברט ג' אלאן בספרם  "מיליונר ברגע – הדרך הנאורה אל העושר":

 "יושרה היא המפתח להתחברות לרשת האינסופית של שפע בלתי נדלה.למו חלומות בלתי אפשריים – באינטרנט הרוחני אלוהים הוא מחשב העל והיחידים הם המחשבים האישים המחוברים אליו. האינטרנט הרוחני פועל כאשר לצוות יש חלום גדול וכל אחד שומר על אופטימיות לגבי הגשמתו".

 

איך ממציאים רעיון יצירתי? איך מפתחים תוכן שיוצר רייטינג טלוויזיוני?איך יוצרים גימיק קריאטיבי שיביא לחשיפה אינטרנטית לפניות וללקוחות?לקבלת טיפים אתם מוזמנים אל:     www.top-creative.com סיגל רוה - 050-5702569        sigal@top-creative.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב