דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים מלאי עוצמה לכתיבה שיווקית נכונה - חלק שני 

מאת    [ 10/08/2012 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 1731 פעמים ]

במאמר הקודם סקרנו את חמשת הכללים הראשונים לכתיבה שיווקית נכונה. הדגשנו את חשיבותה של ההכנה לקראת כתיבה שיווקית, הסברנו את משמעותה של כותרת מרתקת, פרטנו את ראשי התיבות 'הפתע"א' שאמורים לשמש כל כותב מכתב שיווקי, וסיפרנו על חשיבותה הרבה של הפסקה הראשונה. להלן חמישה כללים נוספים שכדאי לשנן על מנת להפוך מילים לכלי נשק מכירתיים.

6) אנשים קונים תועלות - לא תכונות: הנושא הזה כל כך לא מובן למפרסמים בעידן הזה שזה מדהים. כמות הדואר, המיילים והאתרים שניתן למצוא, שמכילים פרטים על החברה, על כמה זמן היא עוסקת במה שהיא עוסקת ועל הצהרת הכוונות שלה, לא תאומן. האמינו לי – את אף אחד לא באמת מעניין מהי ההיסטוריה של החברה המשווקת. מה שמעניין את הלקוח הפוטנציאלי הוא רק מה המוצר או מה השירות יכול לעשות בשבילו. לכן, כאשר כותבים טקסט שיווקי חשוב לשים דגש על היתרונות של המוצר או של השירות, במקום על התכונות שלו ושל החברה שעומדת מאחוריו.

7) טקסט רגשי עדיף על טקסט אינטליגנטי: חוק - אנשים קונים מסיבות רגשיות ומצדיקים את קניותיהם עם תירוצים מעולם ההיגיון. נניח שאתם מוכרים זרעים לפרחים. עדיף שתכתבו: "עם הזרעים שלנו כולם יחשבו שאתם גננים מומחים" מאשר תכתבו: "מחקרים מוכיחים שזרעי השושנה שלנו הם הכי טובים במזרח התיכון".

8) זהו את חמשת ההתנגדויות הבסיסיות כנגד המוצר שלכם וטפלו בהן בטקסט המכירה: על פי רוב אלה ההתנגדויות הנפוצות ביותר: 1 - אני לא מאמין לך. 2 - אני לא צריך את זה. 3 - אין לי מספיק זמן בשביל זה. 4 - אין לי מספיק כסף כדי לקנות את זה. 5 - זה בטח לא יעבוד טוב כפי שמבטיחים לי.

9) וודאו שהטקסט השיווקי שלכם 'מאמין' בעצמו: אנחנו חיים בעולם מלא סקפטיות. אין לכם ברירה אלא למלא את הטקסט שלכם באנרגיה, באמונה ובאמינות. הציגו את המוצר או את השירות שלכם באופן הכי מרגש שאפשר. כי, בואו נודה באמת, אם אתם לא תתלהבו ממה שאתם מוכרים, איך אפשר לצפות מהקוראים להתלהב? הקושי בייצור טקסט שמתרגש מהמוצר שהוא מוכר טמון בשמירה על אמינות. אם תפריזו בתיאורים ובהתלהבות שאינה במקומה על, לדוגמא, עט פרקר פשוט, אתם עלולים להעלות ספקות בלב הקוראים. זכרו שהקורא מחפש כל הזמן את התירוץ הכי קטן כדי להפסיק לקרוא. אל תיתנו לו סיבה לעשות את זה.

10) השתמשו בטכניקות מוכחות למשיכה ולפיתוי: תפקידו של הקופירייטר או של הכותב השיווקי הוא לוודא שהקורא ימשיך לקרוא. עלינו לעשות זאת בכל דרך אפשרית כמו למשל עם כותרות משנה מעניינות, הפשטה של מסרים ארוכים באמצעות דגשים (בולטים – נקודות דגש) ושורות מחץ מסוגננות ומנוסחות היטב. כל אלו ועוד יגדילו את הסיכוי שלא תאבדו את הקוראים שלכם מוקדם מדי.

אם המאמר הזה עניין אתכם ואתם מעוניינים להציץ במאמר הראשון בסדרה, לחצו כאן

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב