דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חיה ותן לחיות - הדרך לזוגיות טובה מתחילה בקבלה אמיתית של בני הזוג 

מאת    [ 09/08/2012 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 2672 פעמים ]

חיה ותן לחיות - הדרך לזוגיות טובה מתחילה בקבלה אמיתית של בני הזוג

 

 

כוונת זדון

 

אנשים רבים מאמינים שבני הזוג שלהם יכולים להיות כל דבר שהם עצמם ירצו. הם בטוחים שכל מה שצריך הוא לבקש - ובני הזוג ייענו לבקשותיהם, יהיו מה שהם ביקשו וישתנו ללא היכר.

 

בפועל, המצב אינו כך. אנשים אינם משתנים במהירות או בקלות, ושינוי אמיתי דורש זמן, מאמץ נפשי, השקעה ולעיתים שנים על עשייה. התגובה של אנשים להכרה שבני הזוג שלהם אינם הולכים להיות מה שהם רוצים ומצפים שהם יהיו - היא לא רק תסכול וכעס אלא הרבה פעמים תחושה שעושים להם דווקא, ש"סתם" לא עושים את מה שהם רוצים ושבכוונת זדון מסרבים לבקשות או לרצונות שלהם. 

 

 

 

הניסיון הכפייתי לשנות את בני הזוג

 

הניסיון הכפייתי לשנות בני זוג הוא ניסיון נואש וחסר סיכוי. במרבית המקרים, לא ניתן לשנות בני זוג אלא במאמץ אדיר, באיומים, בסנקציות ובכפייה, וגם אז השינוי אינו אמיתי כי הוא חיצוני ולא פנימי. מה שכן ניתן לעשות הוא לחיות על פי התפיסה של "חיה ותן לחיות".

 

החכמה בזוגיות בריאה וטובה היא היכולת של שני אנשים לחיות יחד, להשיג דברים, לפתור בעיות - מבלי לשנות אחד את השני, מבלי לכפות אחד על השני, מבלי לשנוא ולהטיף, לחנך ולהעניש אחד את השני להילחם או לאנוס אחד את השני לעשות דברים.  

 

 

 

רק קבלה אמיתית מאפשרת הרמוניה

 

קבלה אמיתית של בני הזוג היא היכולת להתבונן בבני הזוג במבט כנה ולדעת מי הם, מה הם מסוגלים ומה הם לא. לקבל זאת, פירושו לקבל את בני הזוג ולאהוב אותם כפי שהם כרגע - עם הנכויות והמוגבלויות שלהם - מבלי לשנות אותם או לדרוש מהם דברים שהם אינם מסוגלים או רוצים באמת.

 

קבלה אמיתית היא הרמוניה. כאשר אתם מקבלים את בני הזוג שלכם כפי שהם - אתם נרגעים. המלחמה נגמרה והקבלה מתחילה. זו תחושת נינוחות רפויה ונעימה שבה אין צורך להגיד, לבקש, להתחנן או לאיים כי הצורך בשינוי נעלם, כי אין מקום עוד למלחמה.

   

 

 

אם אתם רוצים שמשהו ישתנה - עשו אותו בעצמכם

 

הטעות הגדולה של הרבה אנשים שחיים בזוגיות היא שהם מצפים מבני הזוג שלהם לעשות דברים וכשהדברים הללו אינם נעשים - הם מפעילים כוח ומאמץ כדי לשכנע אותם שהם חייבים לעשות זאת.

 

אם אתם רוצים שמשהו ייעשה בדרך שלכם, בצורה מסויימת, באופן שבו אתם מאמינים - עשו זאת בעצמכם. אל תיפלו למלכודת שבה אתם צריכים לשכנע את בני הזוג שלכם לבצע את מה שאתם בעצמכם יכולים לעשות. פשוט עשו זאת בדרך שלכם, בזמן שלכם - מבלי להיות תלויים בבני הזוג שלכם.

 

 

וטיפ לסיום: זוגיות כפייתית היא זוגיות שבה בני הזוג רבים, נלחמים ועצבניים - הכל במטרה לשנות אחד את השני. זוגיות הרמונית היא זוגיות שבה בני הזוג נזהרים שלא לשנות אחד את השני או להטיף אחד לשני, עושים כל אחד את מה שהוא יודע ורוצה ומכבדים את השוני העצום שקיים ביניהם.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב