דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תנו לרזות בשקט 

מאת    [ 09/08/2012 ]

מילים במאמר: 1027   [ נצפה 1748 פעמים ]

בשנתיים האחרונות, אני מקבלת יותר ויותר תלונות מאנשים שמנסים בכל כוחם לעשות שינוי אמיתי בחיים שלהם, האמת שאני שומעת את התלונות האלה שנים וגם התלוננתי בעבר בעצמי, אבל רק עכשיו אני פנוייה באמת להקשיב. אז החלטתי לכתוב ולהפיץ הלאה את המילים, אני מניחה של אחד מכם נתקל בהם, ולפעמים הוא בצד המנסה להשתנות ולרגע מאמין שאפשר, ולפעמים  בצד השני, הצד שלא מאמין, הצד הציני. כי בכל מאמין יש גם חלק שאינו מאמין, כמו שבכל חלק שלא מאמין יש חלק שמאמין  ואת יכולה להיות באותו רגע  גם וגם, לא אין לך פיצול אישיות, בכולנו יש כמה חלקים וחשוב שנתבונן על כולם.

אז אני רוצה לדבר אל החלק המאמין שלך עכשיו, ולהוציא לעולם את בקשת המרזים, את בקשת המשתנים, את בקשת המאמינים.

וכן, אני מבינה שזה בידיים שלי, כן, אני גם מבינה שזו האחריות שלי להתמודד מול האמירות, מול הבעל, מול החברות ומול כל החברה הצינית וקטנת האמונה שזורקת בצורה פאסיבית או אקטיבית את המילים הכל כך מקטינות או פוגעות כמו... במילא כולם עולים, בשביל מה לך להתאמץ. וגם שאני מנסה להסביר שזה לא במאמץ, ושאני באמת לא רוצה ושזה נעים לי ככה, אני רואה את העיניים הבלתי מאמינות שלכם, של... טוב נו, נראה אותה בעוד חצי שנה. ונכון כשאני אאמין באמת אני לא אצטרך לכתוב לכם מכתבים, אבל אני עכשיו בונה אמונה, זורעת זרעים של תקווה לשינוי, לעתיד אחר.

 גם לי יש את המחשבות האלה לפעמים, לכן הם כל כך קשות לי שהן באות מולי מכם, האנשים האהובים עלי.

וכשאני אומרת שאני לא רוצה משהו, אני באמת מתכוונת. אני יודעת שבעבר אמרתי לא וכשהבאתם בסוף אכלתי. ואולי אפילו השתמשתי ברצון שלכם לאכול כשאני התביישתי לבקש, אבל היום כשאני אומרת לא אני באמת מתכוונת ושאני מרגישה רעבה אני אוכלת את המזונות שמתאימים לי ועושים לי נעים ומסתבר שאילו מזונות שונים מבעבר. אז תקנו או תכינו רק לעצמכם בבקשה. אני לא מנסה לשנות אתכם ומשכנעת אתכם לעשות מה שאני עושה, אז אל תשכנעו אותי לעשות מה שאתם עושים, זה באמת בסדר שנאכל בצורה קצת שונה.

כן, יכול להיות שאעלה הכל חזרה . ויכול להיות שמחר לא אצליח, אבל מה זה קשור להיום לעכשיו, להרגע?

ואני יודעת שטרחתם ובישלתם ועשיתם ועמדתם כל היום במטבח וקניתם במיוחד בשבילי, אבל אני לא רוצה. אני באמת לא רוצה.

כי כשאני אומרת לא, אני מתכוונת ללא.

זה ממש לא נעים לי שדוחפים לי אוכל, ולא בא לי להרגיש אשמה שהכנתם בשבילי, רגשות אשמה יש לי בשפע, תחסכו לי כמה. אתם יכולה להפסיק להכין, אתם יכולים להמשיך להכין, אבל בבקשה תפסיקו להיעלב . מבטיחה שאדע לבקש אם ארצה משהו.

אם אתם רוצים להעניק לי אהבה או לתת לי משהו, חבקו אותי, תגידו לי כמה אני נהדרת. ספרו לי עלי דברים טובים ותנו גם דוגמאות.

ולא, הגוף שלי לא חייב קצת והנפש שלי לא חייבת קצת כדי לא להישבר, הנפש שלי נשברת כשאני מכניסה לה מזון מזיק שלא משרת את טובתי העליונה. ואם אני אצטרך משהו אני אבקש. אני מכירה היטב את גופי ויודעת מה עושה לו טוב. אל תקנו לי, אל תביאו לי, אל תכינו לי. מבטיחה שאדע לבקש אם ארצה משהו. אני לא רוצה רק קצת. באמת שלא.

אני רוצה להשתנות, אני יודעת שזה נראה מוזר.

אני מצטערת שאולי לא אהיה שותפה יותר לדברים שהיינו עושים יחד. אני כבר באמת לא נהנית להזמין פיצה באמצע הלילה, ולא לדפוק המבורגר. אבל אני ממש אשמח לעשות דברים אחרים שעושים לי היום טוב, כמו לרכב יחד על אופניים, ללכת לנשום בים או לטייל בפארק ולדבר, ואפילו לקשקש עם האנשים מסביבי, גם אם פעם אולי חשבתי שאני לא סובלת אותם במקום לשבת מול הבורקסים בפינה. אני לא יכולה להסביר לך בשנייה אחת מה אני עוברת אבל אם תרצו לשמוע בראש פתוח על התהליך שאני עושה אפשר לקבוע זמן שבו אני אספר לכם.
אני זורעת עכשיו זרעים חדשים, רוצה לדשן אותם באהבה וחמלה, אז אל תסתכלו לי בצלחת. תאמינו לי שאני יודעת מה אני עושה, אני מבינה את זה בדרכי שלי.

וכן, יכול להיות שמחר אני אוכל כל מיני דברים שאתמול לא אכלתי, זו הדרך שלי ואני משתנה בקצב שלי.

וכן, עשיתי כבר מליון דיאטות ותמיד עשליתי חזרה. וכן הסטטיסטיקות מראות ש95 אחוז עולים חזרה במשקל, וכן אולי עוד ממש לא רואים שירדתי ואני לפעמים נראית קצת פטאתית שאני סופרת בגרמים. אבל רק אני יודעת מה ירד מהנפש שלי וכמה היא מרגישה קלילה. ורק אני יודעת שהסטטיסטיקה ממש לא מעניינת אותי, כי אני יכולה להיות אחת מה5% ואני יכולה גם לשבור את הסטטיסטיקה. כי אמונה היא רק הדיעה הרווחת כרגע וזה ממש לא אומר שזו האמת.

ואולי זה קצת מבהיל שפתאם יש לי דיעה, שפתאם אני מתנהגת אחרת מכם, אבל אני מבטיחה שאם תקבלו את זה באהבה הקשר שלנו יתחזק.

כן, יש גם סיכוי סביר שאם לא תתמכו בי ותמשיכו להרפות את ידי אני אכשל, או שלא תהיו יותר בין חבריי. אני לוקחת את האפשרות הזו בחשבון. אני יודעת שיש דברים שעשינו פעם שכבר לא כיף לעשות איתי. אני יודעת. אני מצטערת שאני משנה כרגע את כללי המשחק. מאמינה שהקשר ביננו הוא הרבה יותר מזלילות משותפת.
וכן, יתכן שגם הדינמיקה ביננו תשתנה, אולי עד עכשיו עשיתי כל מה שרציתם וזרמתי איתכם וחשבתי שלא איכפת לי, אבל עכשיו מצאתי את הדיעה שלי, מסתבר שהיא הייתה שם כל הזמן, אני כמובן מוכנה להתגמש, אבל אני שומרת על הגבולות שלי ולא אזוז ממה שחשוב לי באמת. והיום באמת באמת חשוב לי מה שנכנס לזרם הדם שלי, אני מבינה את זה בצורות אחרות מבעבר. ואם תרצו באמת, נוכל לקבוע זמן שקט ואספר לך גם על זה.
אולי לרגע תרגישו מעורערים בקשר שלנו, אולי זו לא תראה לכם אני, אבל אני מבטיחה שזאת הכי אני ושאם אתם באמת אוהבים אותי ורוצים להמשיך להיות בקרבתי, אולי זה ידרוש מכם כמה סינכרונים, אבל תקבלו את האני האמיתית שהרבה יותר מרוצה מחייה וככזו יכולה להפיץ סביבה הרבה רוך ואהבה. ואולי אתם גם קצת מקנאים, זה הרי מאד הגיוני, אבל תאמינו לי שאני ממש לא שונה מכם, ואם אני יכולה כולם יכולים. קנאה קשורה לפחד, לראות אדם בשליטה יכול להיות קצת מאיים, הייתי שם לפני שנייה, אני יודעת, אני למדתי להפוך את הסיפורים האלה להשראה, האנשים האלה שהצליחו לשבור את הסטטיסטיקה מהווים לי השראה ומראים לי איך הכל אפשרי.

אני אוהבת אתכם, אני מותחת את המוח שלי מעבר לגבולות הרגילים שלו, אני אוהבת אותי
אני משתנה.
תהיו איתי.
מבטיחה שזה ישתלם.

נטע גולן
בשם כל המרזות היקרות שהכרתי שאני מכירה ושעוד אכיר.

נטע גולן -דיאטנית קלינית בשיטת NLP לקבלת מדריך התזונה להרזייה דרך מחשבה היכנסו לכאן  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב