דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עקב תשעב ויענך וירעיבך ואכלת ושבעת 

מאת    [ 09/08/2012 ]

מילים במאמר: 383   [ נצפה 1555 פעמים ]

 

ויענך וירעבך ..... ויאכלך.......את המן.......ואכלת ושבעת

וזכרת את-כל-הדרך אשר הוליכך יהוה אלהיך זה ארבעים שנה במדבר  למען ענתך לנסתך לדעת את-אשר בלבבך התשמר מצו‍תו אם-לא.  ג ויענך וירעבך ויאכלך את-המן אשר לא-ידעת ולא ידעון אבתיך  למען הודיעך כי לא על-הלחם לבדו יחיה האדם כי על-כל-מוצא פי-יהוה יחיה האדם. 

כי יהוה אלהיך מביאך אל-ארץ טובה  ארץ נחלי מים עינת ותהמת יצאים בבקעה ובהר.  ח ארץ חטה ושערה וגפן ותאנה ורמון ארץ-זית שמן ודבש.  ט ארץ אשר לא במסכנת תאכל-בה לחם לא-תחסר כל בה ארץ אשר אבניה ברזל ומהרריה תחצב נחשת.  י ואכלת ושבעת וברכת את-יהוה אלהיך על-הארץ הטבה אשר נתן-לך. 

אומרת התורה, קודם לכניסה לא"י, קודם קבלת הטוב והשפע האלוקי, יש צורך בהכנה.הכנה שענינה ניקוי, מרוק והוצאת העבר ע"מ לאפשר מקום, נכון ומתאים, לחדש.

היכולת לקבל השפע, תלויה בהכרת מקומו, בהכרת הנותן.הכרה זו מחייבת ביטולמ ועקירת ההנחה ש"חי ועוצם ידי עשו לי את החיל הזה.ההכרה שכל אשר יש לי, איננו בשלי אלא הכל ממשור עליון, בורא עולם, כדברי הפסוק  על-כל-מוצא פי-יהוה יחיה האדם.חיותו של האדם מקורה מפי ה'. 

אומרת הגמ'  תניא רבי שמעון בן יוחאי אומר שלש מתנות טובות נתן הקדוש ברוך הוא לישראל וכולן לא נתנן אלא ע"י יסורין אלו הן תורה וארץ ישראל והעולם הבא.קבלת מתנה מחייבת הכנה.

מתנה הינה קשר בין שנים, בין הנותן לבין המקבל.ע"מ לתת מתנה צריך שיהיה המקבל ראוי ומוכן לקבלה.ראוי ומוכן, צריך שתהיה התאמה בין הנותן למקבל בענינה של המתנה.מתנה הניתנת ביד צריך שתתקבל גם היא ביד.מקבל המתנה צריך לפתוח ידו ע"מ לקבל המתנה מידו של הנותן.ללא תיאום ביניהם לא תינתן המתנה.בבקש אדם ללחוץ יד חברו כהכרת תודה וכדו', המקבל, האדם אשר ידו מבקשים, צריך לפתוח ולהושיט ידו לקבלת היד המושטת.הנתינה מצריכה שנים, נותן ומקבל.בהיות נותן ללא מקבל, ללא רצון ו/או צורך לקבל, לא תהיה נתינה לא תהיה מתנה.בייקר (מלשון להוקיר) המקבל את הנותן וברצון הנותן לתת, תתקיים הנתינה, תהיה מתנה.

אומרת התורה, הליכת בני ישראל ארבעים שנה במדבר, העינוי וההרעבה בדרך, כלך ענינם להכין את האדם לקבל השפע  האין סופי, ארץ טובה  ארץ נחלי מים עינת ותהמת יצאים בבקעה ובהר.ארץ חטה ושערה וגפן ותאנה ורמון ארץ-זית שמן ודבש.ארץ אשר לא במסכנת תאכל-בה לחם לא-תחסר כל בה ארץ אשר אבניה ברזל ומהרריה תחצב נחשת.ואכלת ושבעת.לקבלת שפע זה על האדם להכיר האדם כי על-כל-מוצא פי-יהוה יחיה האדם.ולהוקיר וברכת את-יהוה אלהיך.

ואכלת ושבעת, שבת שלום

דויד לקס אמת

דויד לקס - מאבחן ומטפל הוליסטי מומחה מאבחן ומטפל הוליסטי, ניסיון מעל 10 שנים. . מתמחה בשילוב כלים טיפוליים, בהתאמה למטופל. מטפל בראיה יהודית ב: פסיכותראפיה גופנית, איזון גוף נפש, רפלקסולוגיה, אירדיולוגיה, עיסוי רקמות עמוק, דמיון מודרך, תנועה, מודעות עצמית. מתמחה במצוקות על רקע נפשי, דיכאונות, פוריות, עיכול, נשימה ועוד. בנוסף מטפל בחולים במחלות "סופניות". מנחה קבוצות ויחידים, למודעות עצמית, זיהוי וסיוע בפתרון בעיות התנהגותיות. מרצה למודעות יהודית.בוגר ומורה לשעבר במכללת "רידמן" ירושלים | 052-6409251




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב