דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין פלילי 

מאת    [ 09/08/2012 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 2628 פעמים ]

מעצם הנסיבות, עמידה מול שופט או חבר שופטים אינה דבר קל. אין זה משנה באילו ערכאות מדובר, בין אם בבית משפט מחוזי ובין אם בית דין לעבירות קטנות, כאשר אדם נאלץ לסנגר על עצמו, הוא מצוי במצב מלחיץ. דבר זה מקבל משנה תוקף כאשר האדם מואשם בעבירה פלילית. במקרה כזה, עורך דין פלילי יכול בהחלט לסייע.

באמצעות עורך דין פלילי, תוכלו לקבל את כל הזכויות המגיעות לכם, כי גם בסיטואציה כזאת יש לכם כאלה. עורך הדין יעזור לכם להוכיח את חפותכם, במידה ואכן הנכם חפים מפשע, ולצלוח ביתר קלות את הסיטואציה הלא פשוטה הזו.

מהן תביעות פליליות?

בשונה מתביעות אזרחיות, הנעשות בדרך כלל בין אדם לחברו, תביעות פליליות נעשות בין הנאשם למדינה, מול הרשות השופטת. תביעות אלו נעשות במידה והתרחשה הפרה של חוק העונשין. חוק וותיק זה נוצר עוד לפני קום המדינה והושפע רבות ממערכת המשפט הבריטית.

במסגרת חוק העונשין, נוסחו סך העבירות הפליליות הקיימות במשפט הישראלי, החל מעבירות חמורות הקשורות לביטחון המדינה ועד לעבירות שהחוק מחשיב כקלות. ניסוח החוק קובע גם את העונש, בהתאם לעבירות השונות.

עבירות פליליות

לפי החוק הישראלי, עבירות מתבצעות בעת הפרה של החוק ובעת אי- מילויו. באופן זה, עבירה פלילית יכולה להיות מוגדרת כמעשה, כגון גניבה מחנות, או כמחדל, כגון הזנחת קטינים. עורך דין פלילי מייצג נאשם, גם אם בפועל לא בוצע מעשה אלא התקיים מחדל.

בדרך כלל העבירות נחלקות לשלושה סוגים: חטא, עוון ופשע. כל אחד מהסוגים נמדד בהתאם לעונש הנקבע, אך מושפע גם מהנסיבות, ההתנהגות והתוצאה. בתוך חלוקה זו נמצאות עבירות מתחומים שונים, כמו למשל גילוי סודות רשמיים, הפרת סדרי מדינה ומשטר, פגיעות בגוף, פגיעות ברכוש, עבירות סמים, זיוף, הונאה, הלבנת הון ועוד.

הגשת כתב אישום

במקרה בו אדם הפר את החוק וביצע עבירה פלילית, מוגש נגדו כתב אישום באמצעות תובע המדינה. כתב זה מכיל את העבירות אותן ביצע ואת הראיות העומדות נגדו. בתחילת התהליך המשפטי, מוקרא כתב האישום לנאשם, כאשר הוא נדרש להגיב עליו האם הוא כופר או מודה באשמה.

לפני הקראת כתב האישום ניתן לתקנו ואף לבטלו, במידה והתובע מוצא לנכון. במידה ומוגש ביטול כתב אישום, או אז הנאשם יוצא זכאי. עם זאת, גם אם התקיים ביטול כתב אישום, ניתן להגישו מחדש, אך רק במידה וזה נעשה לפני הקראתו לנאשם.

מדוע עורך דין פלילי יכול לעזור?

במקרים של תביעות פליליות עזרתו של עורך דין פלילי היא משמעותית מאוד. ראשית, עו"ד פלילי יכול לוודא כי מתקיימות כל הזכויות המגיעות לנאשם. שנית, הוא בוחן את התביעה מלפני ומלפנים, ובוחן אם הראיות וכתב האישום אכן בעלי משקל. במידה ולא, הוא יכול להוכיח כי הנאשם חף מפשע ולהביא לזיכוי.

מעבר לכך, עורך הדין מייצג את הנאשם באופן אובייקטיבי, מבלי להיקלע לסערת רגשות העלולה להתרחש בבית המשפט. יעוץ משפטי של עורך דין פלילי יכול גם להביא לעסקאות טיעון או לערעורים בהתאם להערכה של סיכויי ההצלחה במשפט, הערכה שרק הניסיון והידע המקצועי שלו יכולים לתת.

בחסות Lawline - קו למשפט




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב