דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מבחן אמיר- מה זה מבחן אמיר? 

מאת    [ 08/08/2012 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 3518 פעמים ]

בחינת אמיר בודקת שליטה סבילה בשפה האנגלית ברמה אקדמית, כפי שהיא באה לידי ביטוי בקריאת קטעי טקסט והבנתם.

מבנה הבחינה

מבחן אמי"ר בנוי במתכונת זהה לזו של חלק האנגלית בפסיכומטרי. למי מכם שלא מכיר את מבחן הפסיכומטרי: מבחן אמי"ר בנוי משלשה פרקים, כל אחד כולל כשלושים שאלות אמריקאיות. מבחן אמי"ר בודק את הידע שלכם באנגלית 'אקדמאית': אוצר מילים, הבנת משפטים מורכבים והבנת הנקרא.

שליטה סבילה

מבחן אמי"ר הינו הדרך האקדמית לומר, שבוחנים אך ורק על הבנת הנקרא ואוצר המילים, ולא על כתיבה ומענה תשובות פתוחות (כמו שאנו מכירים מהתיכון). אין הבחינה בודקת האם התלמיד יודע לנסח שאלות wh או לדעת past perfect, אלא מהי מידת ההצלחה שלו בהתמודדות עם משפטים, מילים וטקסטים באנגלית ברמה אקדמית ממוצעת.

קהל היעד

בעקרון, לכל אחד שלא קיבל פטור מלא מהקורסים באנגלית כדאי לעשות מבחן אמי"ר או מבחן אמיר"ם. הסיבה לכך היא שהרבה יותר קל לשפר רמה אחת או שתיים במבחן אמי"ר ולקבל פטור מקורס-שניים באנגלית, ובמקרים מסוימים אפילו מ-3 קורסים (!) מאשר ממש לעשות את הקורסים האלה במהלך הלימודים.  

משמעות ציון הבחינה

זהו דגש חשוב הנובע מההגדרה וממהות הבחינה. אמנם נרשמים למועד מבחן אמי"ר דרך המרכז הארצי לבחינות והערכה. את מיקום ותאריך מבחן אמי"ר המרכז הארצי קובע. המרכז הארצי הוא זה שכותב את הרכבו של מבחן אמי"ר ומחשב את הציון. אבל... הציון המתקבל בסוף הוא קריטריון גולמי, אשר אותו יציג התלמיד למוסד הלימודים בו ירצה ללמוד, ומוסד הלימודים, לפי הגדרותיו שלו, יחליט מהי רמת האנגלית של התלמיד ולכמה קורסי השלמות יזדקק אותו תלמיד כדי לקבל פטור באנגלית.

כלומר יכול להיות שתלמיד עם ציון מסוים אחרי מבחן אמי"ר ינסה להתקבל לשני מוסדות שונים, והמצב הבא יתרחש: באחד המוסדות דרוש לו רק קורס אחד באנגלית, ואילו, עם אותו ציון, במוסד אחר ידרשו לו שלושה קורסים. אפוא, הדירוג לרמת האנגלית (זהו שמו של המבחן, זוכרים?) בעצם מתבצע ע"י המוסדות האקדמיים ולא ע"י המרכז הארצי לבחינות והערכה וחשוב לברר עם המוסד אליו תרצו להתקבל מהן דרישותיו לאנגלית לתואר אותו תרצו ללמוד.

מדוע כדאי להיבחן?

במהלך התואר הראשון כל סטודנט חייב להשתתף ב-5 קורסי אנגלית, כאשר בכל פעם עליו לעבור את המבחן המסכם של הקורס בסוף הסמסטר, ואם הוא מצליח הוא מתקדם לקורס הבא. מכיוון שרמת האנגלית של כל אחד ואחד מאיתנו שונה, יש צורך לקבוע אותה לפני שנרשמים לקורסי האנגלית. רמת האנגלית נקבעת על ידי מבחן אמי"ר (או מבחן אמיר"ם), או על-פי ציון האנגלית בפסיכומטרי. ככל שהציון במבחנים אלה גבוה יותר, כך הסטודנט מקבל פטור מחלק מהקורסים באנגלית, ואם הציון שלו גבוה מספיק, הוא יכול לקבל פטור מכל הקורסים באנגלית, וכך לחסוך המון זמן וכסף.

טיפ לסיום

הקורסים באנגלית דורשים בדרך-כלל נוכחות חובה, בכולם יש שיעורי בית ועבודות הגשה, צריך לקרוא המון ולתרגם מאמרים, וכמובן יש מבחן בסוף הסמסטר שצריך לעבור. מעבר לבזבוז האדיר של הזמן שלכם, הקורסים הללו גם עולים אלפי שקלים, שאפשר לחסוך בקלות אם רק תיגשו למבחן אמי"ר או אמיר"ם.

 

"רק דרך החינוך אפשר לשנות את העולם לטוב יותר" יאנוש קורצ'אק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב