דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כינוס נכסים בתהליך פירוק חברות 

מאת    [ 08/08/2012 ]

מילים במאמר: 467   [ נצפה 4154 פעמים ]

הליך פירוק חברות הוא הליך שונה מהליך פשיטת רגל והוא אפשרי לביצוע אחר ורק בעבור חברות בע"מ. חברות קטנות אשר אינן מהוות חברה בע"מ לא תוכלנה להיכנס לתהליך פירוק חברות אלא תאלצנה להסתפק בפשיטת רגל רגילה. במקרים בהם החברה נסגרת בעקבות בעיות כלכליות מצטרף אל התהליך כונס נכסים מטעם בית המשפט. 

פירוק חברות מתבצע בעיקר במקרים של קשיים כלכליים או במקרים בהם החברה חדלה לפעול ומעוניינת להתפרק בכדי להפסיק לשלם את תשלום אגרת הרישום. לאחר תום הליך הפירוק החברה אינה קיימת עוד. הפירוק הוא תהליך מנהלי של ביטול רישום החברה בקרב רשם החברות.

ישנם מקרים בהם פירוק החברה מתבצע באמצעות צו של בית משפט. במקרה כזה הצו מהווה צו סגירה והודעת פיטורים בעבור כל עובדי החברה. בכדי לבצע את הפירוק ולפקח על ביצוע תהליך כינוס הנכסים ממנה בית המשפט כונס נכסים מטעמו. נציג בית המשפט מקבל לידיו את הסמכות לנהל את הנכס במטרה להפיק תמורה כספית רבה ככל הניתן מפירוק החברה ומכירת הנכסים.

פעולת כונס הנכסים

צו פירוק חברה ותהליך כינוס נכסים מעביר את השליטה על החברה ועל כל נכסיה לבית המשפט. בית המשפט מייצג את הגורמים אשר החברה חייבת להם כספים. כונס נכסים מבצע רישום של כל נכסי החברה ומוכר אותם בהתאם למחירם בשוק. לאחר קבלת הכספים ממונה כונס הנכסים על סילוק החובות של החברה.

את שכרם של עובדי החברה ותשלומי פיצויי הפיטורים נוהג הנציג לשלם על אף תהליך פירוק החברה. ישנם מצבים בהם תהליך פירוק החברה מתבצע תוך הסכמה מלאה ושיתוף פעולה של בעלי החברה, וישנם מצבים בהם התהליך מתבצע ביוזמת נושים ובנקים אשר פונים לבית המשפט ומבקשים את התחלת התהליך.

בית המשפט מורה על תהליך כינוס נכסים ופירוק במקרים בהם אין לחברה אפשרות לשקם את עצמה מבחינה כלכלית. המשך פעולת החברה יביא ליצירת גירעון עמוק יותר וחובות כבדים יותר. בכדי לאפשר לבעלי החברה למצות את זכויותיהם בתהליך מומלץ להיעזר בשירותי עורך דין.

צו הפירוק מוגש לחברה כ- 14 יום לפני תחילת התהליך. במהלך פרק הזמן הזה רשאית החברה להציג פתרון ולעשות מאמצים למניעת כניסת כונס נכסים לחברה  וקבלת צו לסגירת החברה. בעלי החברה מתבקשים לפעול במהרה היות וברגע שבו יחתום בית המשפט על צו הפירוק יבוטל קיומה של החברה.

חלוקת נכסי החברה

פעמים רבות סכום הכסף אשר מצטבר בקופה לאחר מכירת כל נכסי החברה אינו מספיק לכיסוי כל החובות. במקרים אלו לא יקבלו הנושים את מלוא כספם וחלק מהחוב לא ישולם להם. את סדר העדיפויות בתשלום החובות קובע כל כונס נכסים בהתאם לדרגות של הנושים. ייתכן מצב בו נושים אשר נמצאים בתחתית סדר העדיפויות לא יקבלו את כספם כלל.

עבודתו של כונס נכסים ותהליך חלוקת הכספים הם תהליכים מורכבים אשר דורשים קבלת החלטות. את סמכותו מקבל כונס הנכסים מבית המשפט המחוזי ועליו לפעול בהתאם לחוק החברות. החוק מבקש להגן על בעלי החברה, עובדי החברה והנושים. במקרים בהם החברה חייבת כספים רשאי כל עובד חברה או נושה להגיש בקשה להוצאת צו פירוק בעבור החברה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב