דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מניעת רישום משטרתי 

מאת    [ 17/01/2008 ]

מילים במאמר: 414   [ נצפה 6866 פעמים ]

מאגר המידע הפלילי של המשטרה כולל מידע על יותר ממיליון וחצי אזרחים.
מרבית הרשומים במאגר מעולם לא הורשעו בפלילים, אולם יש להם רישום משטרתי. רישום משטרתי הוא רישום של חקירה משטרתית אשר הסתיימה בהחלטה לא להעמיד לדין. כדי לצבור רישום כזה, מספיק שמישהו התלונן נגדך, והרישום בדרך כלל יתקיים אפילו אם המתלונן לא הביא שום ראיות לגרסתו.
מהות הרישום הוא שבשנה זו וזו נחשדת בעבירה כזו וכזו. זה יכול להיות מישהו שחשד בך בטעות, אולם במקרים הגרועים יותר מדובר באנשים שמשתמשים ברישום המשטרתי בזדון, ככלי לניגוח יריבים. המקרים הנפוצים הם תלונות על רקע סכסוכי שכנים, סכסוכים עסקיים או גירושין.

כאשר המשטרה מוותרת על חקירת המקרה, התיק ייסגר בדרך כלל תחת הגדרה של "חוסר עניין לציבור" או "חוסר ראיות". יש למשטרה אפשרות לסגור תיק גם מחוסר אשמה, ואז לא נותר רישום, אולם השימוש בעילת הסגירה הזו נדיר מאוד. מי שהתלוננו עליו נמצא בין הפטיש לסדן: מצד אחד נשאר כתם של רישום משטרתי שמופיע ב"תעודת היושר", ומצד שני לא ניתנה לו הזדמנות להוכיח את חפותו בבית משפט.

ישנם כמה דברים שכדאי לדעת כדי להימנע מהרישום הזה:

1. אם נקראתם לחקירה לגבי חשד שברור לכם שהוא מופרך, או שברור לכם שמדובר במשהו קל מאוד, השתדלו להבהיר כבר בהתחלה שתשמחו לשתף פעולה אולם אתם מבקשים בינתיים לא לפתוח תיק נגדכם.
2. כאשר מדובר בתלונת שווא, גם אם מוטחת בכם אשמה כבדה, הישארו רגועים, ותסמכו על החוקרים שאם באמת אין כלום מאחורי התלונה - הם יגלו את זה.
3. אם קיבלתם הביתה מכתב המודיע לכם כי תיק שנפתח נגדכם נסגר חשוב לשים לב באיזה עילה סגרו את התיק - אם התיק לא נסגר מ"חוסר אשמה" נצלו את זכות הערעור שלכם. כדאי מאוד לגשת לתחנת המשטרה, לצלם את התיק, ואז לערער בהתבסס על החומר שנמצא בו.
4. מומלץ לכתוב קצר וענייני ולתמוך את הבקשה בראיות או לפחות אינדיקציות לאמיתות גרסתכם כמו תצהירים מעד שהיה במקום, אישור רפואי המעיד כי לא תקפתם אלא הותקפתם.
5. יחד עם זאת, לצד החומר היבש אני ממליצה גם לנסות ולהיפגש אישית עם קצין החקירות. התרשמות חיובית ישירה יכולה בהחלט להקל עליו כאשר הוא מחליט על סגירה מחוסר אשמה.
6. לעיתים אדם מגלה על קיומו של רישום משטרתי מספר שנים לאחר שהתיק נסגר, כאשר כבר לא ניתן לשנות את עילת הסגירה. אם גיליתם שיש לכם רישום ישן - ניתן לפנות למטה הארצי של המשטרה, למדור מידע פלילי, ולבקש את ביטולו. מומלץ מאוד לנסות ולאתר את התיק בתחנה שבה הוא נחקר - ככה הבקשה לביטול תתבסס על מידע מפורט של מה היה בחקירה, ולא רק על נתונים יבשים שלפעמים מצירים תמונה גרועה בהרבה ממה שבאמת היה.
עו"ד יפעת וינקלר מנהלת משרד פרטי המוקדש כולו לתחום של מחיקת רישום פלילי ומניעתו. המשרד מייצג לקוחות מהארץ ומחו"ל הזקוקים לתעודת יושר, וכן מעורב בהצעות חוק בתחום המרשם הפלילי ובעתירות לבג"ץ הקשורות לנושא.
עו"ד וינקלר הינה בוגרת האוניברסיטה העברית, התמחתה בפרקליטות המדינה, עבדה במשרד המשפטים במחלקת החנינות ובמדור החנינות בצה"ל.
http://www.winkler-law.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב