דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טבעות אירוסין 

מאת    [ 08/08/2012 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 1719 פעמים ]

למגוון רחב של דגמים של טבעות  משובצות ביהלומים שבדרך כלל אנשים רואים אותם כדגמים יחסית מיוחדים המדגישים את ברק היהלומים ומתאימים בתור מתנה שבחור מעניק לבחירת ליבו כדי לבקש ממנה להיכנס אתו לקשר הנישואין קוראים טבעות אירוסין.

במשך מאה העשרים תעשיית התכשיטים של זהב ויהלומים התפתח בצורה מהירה ובהיקפים שלא קרה משך מאות השנים הקודמים. עד סוף מאה ה19 תכשיטי זהב היו מיועדים אך ורק לעשירון העליון של האוכלוסייה שבדרך כלל נהנו מסף הכנסה גבוהה כזאת שהרשו לעצמם להשקיע סכומים משמעותיים בתכשיטים.

עם פרוץ מאה העשרים וגילוי מרבצים גדולים של יהלומים וזהב בדרום אפריקה ושאר מקומות בעולם וגם התפתחות הטכנולוגיה וטכניקות של קריה גבר היצור והיצע של תכשיטים ויהלומים בכל עולם המערבי. חברת DEBEERS   יהלומים הצליח להשתלט על קריה והפצת גלם היהלומים בכל העולם בכך שחברה הזאת היווה בתקופות מסוימות מעל 50% מהיהלומים הגלם שהוצעו לסוחרים ולתעשייני התכשיטים. מצד שני המצאת צורות ליטוש חדשים שנכנסו לתעשיית יהלומים כגון ליטוש BRILLIANT  וליטוש CUSHIN   וליטוש PRINCESS  עזרו בכך שברק היהלומים המלוטשים היה יותר חזק ויופיים סנוורו את עיני המתבונן. כוח הריכוזיות של חברת  DEBEERS עזר בכך שהחברה התחילה לפרסם ולהחדיר לתודעת כלל כי הדרך הטובה ביותר להציע נישואין הינו ע"י הענקת מתנת טבעת זהב עם יהלום או בשמה טבעת אירוסין. מנהג זה הוחדר בתודעת כלל עד כדי כך שהיום בעולם המערבי כמעת ואין זוג שהצעת הנישואין שלהם לא יהיה מלווה בטבעת אירוסין. במשך המאה שנים האחרונות האופנה של הענקת טבעות אירוסין לאות מתנת אירוסין התפתח בכל העולם אפילו ביפן ובסין ואפריקה ומקומות נידחים בעולם. בעיקרון אין טבעת או מודל מסוים של טבעת שניתן לקרוא לה "טבעת אירוסין" אבל רוב האנשים נוטים לראות טבעת של מספר אבנים יהלומים או טבעת עם יהלום מרכזי ומספר יהלומים קטנים בצדדים כטבעת שבמיוחד ניתנת בזמן הצעת נישואין. בעברית בדרך כלל קוראים לטבעת הזאת טבעת אירוסין כדי להבדיל אותה מטבעת זהב בלבד שניתנת לכלה בעת הקידושין מתחת לחופה ונקראת טבעת נישואין.

בכל זאת דגמים של טבעות אירוסין אינם רק טבעת זהב ויהלום אלא שהרבה אנשים נוטים להציע נישואין עם טבעות מסוג אחר לגמרי כגון טבעת זהב עם אבן ספיר במרכז ויהלומים מסביב כפי שנסיך צארלס העניק לבחירת ליבו נסיכה דיאנה . זה אותה טבעת שנסיך וילימס נתן לאשתו. לכן מגוון דגמי טבעות אירוסין יכולים להיות רחב ביותר ואפשר ומותר לחשוב מחוץ לקופסה ולהעיז לבחור דגמים חדשניים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב