דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איזה מים ראויים לשתייה 

מאת    [ 07/08/2012 ]

מילים במאמר: 451   [ נצפה 2215 פעמים ]

אחת הסוגיות היותר מתוקשרות בשנים האחרונות, קשורה לבעיית המים בארץ, מצד אחד אנו יכולים לשמוע מידי פעם כי מי הברז באזור מסוים אינם ראויים לשתייה עקב זיהום במערכות,  ומצד שני רבות דיברו על המים המינרלים שזו גניבה לאור היום, חברות מוכרות לנו משאב של המדינה בסכומי עתק וגם הם, המים המינרלים לעיתים מזוהמים. אז אילו מים באמת ראויים לשתייה? אילו חומרים מצויים במי הברז? ומזה טיהור מים? כל זאת נסקור במאמר זה.

מי הברז הלכה למעשה

מי הברז במדינתנו עשירים במינרלים שונים ביניהם אנו יכולים למצוא את המגנזיום, מינרל המצוי בטבע הוא נוסף למים בעת חלחולם אל האדמה, הוא חיוני מאוד לגופנו, לתפקוד התאים ומניעת מחלות שונות כמו טרשת נפוצה. בעבר היה דבורים להוסיף מינרל זה למי השתייה, שכן הוא לא מצוי בכמות מספקת, אך לצערנו המדינה ראתה בזה בזבוז של כסף. במי הברז אנו יכולים למצוא גם הסידן עליו אין צורך לפרט יותר מידי. אך השילוב של שני המינרלים האלו הוא הגורם להיווצרות האבנית במי הברז.

אבנית במי השתייה

היווצרות אבנית זה תהליך טבעי הנוצר ממשקעים של מינרלים, המים בישראל נחשבים "מים קשים" ולכן אנו יכולים לראות כמות אבנית במים, האבנית למרות היותה נתפסת כלא בריאה לגוף, האמת היא שונה. האבנית מוכיחה כי מי הברז בארץ ישראל הם ראויים לשתייה, קיימים בהם מינרלים שמביאים להיווצרות האבנית, הבעיה אינה שאלת הבריאות אלא בטעם המים לעיתים, הבעיה העיקרית היא אבנית בצנרת של הבית, בדודי השמש, במכונת הכביסה מדיח הכלים, הקולטים ועוד.

להילחם באבנית

הדרך העיקרית להתגבר על האבנית במי הברז ועם זאת לא לאבד את המינרלים החיוניים לגוף, היא על ידי התקנה של מטהרי מים. באמצעות המטהרים אנו מבטיחים מים מסוננים מאבנית ואם זאת עשירים במגנזיום וסידן. מים אלו נחשבים טובים יותר ממים מינרלים אשר אנו קונים במכולות או בסופרים. המים המינרלים מכילים חיידקים הרבה מעבר לממוצע, אומנם חיידקים אלה אינם אלימים אך גם אין סיבה לנוכחותם במי השתייה שלנו.

תהליך מניעת האבנית ואוסמוזה הפוכה

כשאנו מדברים על מניעת אבנית וטיהור המים אנו מדברים על תהליך של אוסמוזה הפוכה, אוסמוזה זה תהליך המתקיים בטבע בו יש מומס וממס. בתהליך זה מועברת תמיסה דרך מסנן, בטבע תהליך זה נוצר בעת החלחול, המסנן לוכד את המומס ומאפשר מעבר של הממס הטהור בצד השני. בצורה זו פועלים

מטהרי המים הביתיים, הממס אלו המים המטוהרים והמומס אלו התרכובות שלא הסתננו.

מים מינרלים לא מה שחשבנו

מחקרים רבים בתחום של המים, הביאו לתוצאות די מובהקות בנושא. מים מינרלים הנמכרים בבקבוקים אינם מטוהרים כפי שחברות המים מציגות זאת, חוקרים רבים בתחום הוכיחו כי מים ברז מטוהרים עדיפים על המים המינרלים מכמה וכמה סיבות ולא רק המחיר. טיהור מים הופך את מי הברז למים הנקרים "רכים" הם בריאים יותר לגופנו במיוחד להתפתחות תינוקות.

 

אקוסרוויס, כל הפתרונות לטיהור מים, אוסמוזה הפוכה ומערכות למניעת אבנית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב