דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השיקולים הקובעים בתכנון דק לחצר 

מאת    [ 07/08/2012 ]

מילים במאמר: 387   [ נצפה 1573 פעמים ]

דק מעץ הוא הפתרון האידיאלי לשדרוג אזור חיצוני כלשהו (גינה, פטיו) והוא מאפשר בנייה בצורה אקולוגית, נעימה לעין, אסתטית ונוחה. בדומה לכל תחום בנייה אחר, גם בניית דקים דורשת תכנון הנדסי קפדני וזהיר, ובראשית הדברים אציין כי מומלץ להתייעץ עם בעלי מקצוע בעלי ניסיון בתחום. יחד עם זאת, מאמר זה יציג את השיקולים העיקריים בהם יש להתחשב לקראת הקמת דק מעץ.

1. תקציב וייעוד: 

התקציב הינו הגורם החשוב ביותר בזמן התכנון והוא ישפיע על שאר ההחלטות החשובות של הפרוייקט ובהן בחירת חומרי הגלם, שיטת הבנייה וצורת העיצוב, כמובן למול ייעודו העיקרי של הדק והשתלבותו הכללית במבנה והחצר. לדוגמה: דק העומד ליד בריכה ייבנה מעץ העמיד בסביבה לחה ורטובה לאורך זמן, אך יש לקחת בחשבון שעלויות חומרי הגלם יהיו יקרות למול סוגי העץ הפחות עמידים. לכן, מומלץ לדעת מראש "לאן הולכים" ומה יהיה ייעוד הדק בשנים הבאות.

2. חומר הגלם: 


בשוק קיימים מספר חומרי גלם שונים לבניית דקים. בענף הבנייה בעץ נהוג להבחין בין סוגי עץ רך לבין סוגי עץ קשה. אפשר לזהות ולאבחן את סוג העץ בדרך כלל לפי הפרדה בין עצים המשירים את עליהם לקראת תקופת החורף לבין עצים אחרים שאינם משירים עלים בתקופת החורף (עצי מחטים). רובם הגדול של עצי העלים, כמו עץ האגוז, עץ המהגוני, עץ האלון ועץ האשור המוכר בשם עץ בוק כולם שייכים לקטגורית העצים הקשים. רוב העצים המשתייכים למשפחת עצי המחטים, כגון עץ האשוח ועץ האורן משתייכים לקבוצת העצים הרכים.

בחירת סוג העץ מהותית לפרוייקט מכיוון שלכל עץ תכונות שונות (קושי, עמידות למים ושמש, חוזק וכו') ומחיר שונה. 

3. עיצוב:


בחירת צורת העיצוב של הדק יכולה להשפיע רבות על התוצאה הסופית. סידור הקורות לרוחב או לאורך, גובה הבנייה, הוספת אלמנטים נוספים כגון מדרגות, פרגולה או מעקה - כל אלו הן שאלות חשובות בעלות השפעה קריטית על התוצאה הסופית ומומלץ להחליט עליהן מראש ע"י בחינת דוגמאות שונות, קבלת רעיונות והתייעצות עם אנשי מקצוע.

4. תחזוקה:


כאמור לעיל, עץ הינו חומר אורגני אשר חשוף להשפעות חיצוניות וסביבתיות ופגעי הזמן ולכן בעת התכנון יש לקחת בחשבון שיקולי תחזוקה שונים. סוגי עץ מסויימים לא דורשים טיפול מיוחד במשך הזמן אך לעומתם ישנם סוגי עץ אשר דוהים ומאבדים מיופיים ללא טיפול מתאים. מומלץ להתייעץ עם בעל המקצוע ולהבין מראש מה צפויות להיות דרישות התחזוקה של הדק לאחר סיום ההקמה.

וטיפ אחרון-

כמובן שמעבר לבחינת השיקולים הנ"ל, רצוי לבחון את בעל המקצוע הנבחר, לראות דוגמאות של עבודות קודמות אשר ביצע ולקבל ייעוץ מקצועי.

אחראי תכנון ועיצוב ראשי בחברת "שפץ-עץ" המספקת פתרונות עיצוב, תכנון ובנייה של דקים, פרגולות וריהוט גן. בעל ניסיון של עשר שנים בבנייה, תכנון ועיצוב מתקני עץ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב