דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דוגמאות למקרי רשלנות רפואית בניתוח 

מאת    [ 07/08/2012 ]

מילים במאמר: 500   [ נצפה 2166 פעמים ]

1. רשלנות רפואית בניתוח – נסיבות וזכויות

רשלנות רפואית מערערת את האמון שחשים המטופלים ברופאים ולכן מושקעים משאבים רבים בפיקוח על הנושא הזה. בעת התמודדות עם רשלנות רפואית בניתוח יש לערב עורך דין המכיר את התחום ואת סעיפי החוק, ויכול להמליץ על הליך תביעה נכון.

2. דוגמאות לנסיבות העלולות להוביל לרשלנות רפואית

על מנת לבחון מקרים של רשלנות רפואית בניתוח כדאי קודם כל להבין על אילו סוגי ניתוחים ואופרציות מדובר. לכל ניתוח מתלווים סיכונים אחרים ולכן גם הפסיקה והתביעות המתנהלות בנושא אינן דומות אחת לשנייה. מצד שני, ניתן לסמן מספר מאפיינים ודוגמאות של רשלנות רפואית בניתוח מכל סוג. חשוב לציין כי אלו דוגמאות למקרים אשר עלולים להוביל לרשלנות רפואית, וכי תחת נסיבות מסוימות הצוות הרפואי מזהה את הרגישות ולכן פועל מבעוד מועד.

א. חוסר מקצועיות של הצוות המטפל – היבט זה בא לידי ביטוי בביצוע לא נכון של הניתוח או בשימוש בכלים שאינם מתאימים לפרוצדורה. רשלנות רפואית בניתוח יכולה להביא לתוצאות הרות אסון, וחוסר מקצועיות של הרופא הוא סיבה מרכזית בגינה נפצעים אנשים בכל רחבי העולם. בית המשפט מתייחס אל קריטריון זה באמצעות המושג "מבחן הרופא הסביר".

ב. הסכמה מדעת – במקרים מסוימים של רשלנות רפואית בניתוח הנזק הוא אינו אשמתו של הרופא, אך על הרופא חלה אחריות מלאה בכל הקשור אל יידוע המטופל. במילים אחרות, ניתוח מסוכן אינו עילה להפסקת הטיפול ולכן חשוב שהמטופל יהיה מודע להשלכות. בנסיבות כאלה, בתי משפט פוסקים לטובת התובע במקרים של רשלנות רפואית רק אם הוכח מעל לכל ספק כי הצוות הרפואי הסתיר ממנו מידע.

ג. חוסר מתן הנחיות – ניתוח חייב להיות מלווה בביצוע בדיקות דם, ולכן המנותח חייב לקבל הוראות מדויקות והנחיות כהכנה לניתוח. זו דוגמא מצוינת למצב בו המנותח אינו מגיע מוכן אל הניתוח שהוא עומד לעבור וזאת עקב רשלנות רפואית של הצוות.

ד. הפניה לניתוח למרות חוסר התאמה – לכל אדם יש מאפיינים בריאותיים אחרים המשפיעים על צורת הניתוח הדרושה עבורו. תפקידו של הרופא הוא להמליץ על הניתוח המתאים, על בסיס בחינה מדוקדקת ופרטנית של המחלה. במידה והנסיבות מצביעות על טיפול או ניתוח אחר, יש לוותר על הניתוח המתוכנן ולבחון אופציות נוספות.

ה. רישום רפואי – היות והניתוח משפיע על האדם גם שנים רבות לאחר סיומו, יש לנהל רישום רפואי מלא כנדרש על פי החוק. אל נושא זה כדאי לצרף גם את כל מה שקשור אל מעקב, היות והשגחה אחר מצבו של המנותח ובדיקת התגובות שלו הם חלק בלתי נפרד מתפקידיו הצוות הרפואי.

ו. החשה לביצוע ניתוח – רופאים צריכים להפעיל שיקול דעת בעת קבלת החלטה על הכנסת מטפל לניתוח. ניתוח מיותר הוא עילה ברורה להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית.

3. רשלנות רפואית מבחינת החוק וזכויות האזרח

לא ניתן לשער היכן ומתי תתבצע רשלנות רפואית בניתוח, אך חשוב וכדאי למצות את הדין עם האחראים במידה וישנו חשד למקרה כזה. בכל התלבטות לגבי רשלנות רפואית בניתוח מהרו לערב עורך דין. זכרו כי החוק עומד לצדכם ובתי משפט פוסקים פיצויים בסכומים גבוהים למי שנפגע מרשלנות רפואית עקב אחת הדוגמאות שהוזכרו או בכל מקרה אחר. הרשלנות הרפואית היא אמנם מצב לא נעים, אך רבים ברחבי העולם ובישראל מתמודדים איתה על בסיס יומיומי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב