דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך נבחר אדריכל 

מאת    [ 06/08/2012 ]

מילים במאמר: 670   [ נצפה 3502 פעמים ]

בשעה טובה רכשתם מגרש. אתם עומדים על האדמה, סלעים, לפעמים בוץ ומדמיינים איך יראה בית חלומותיכם שתבנו עליה, כאן יהיה הסלון, כאן חדרי השינה, פה נשתול עצי פרי וכאן יהיה הדשא שהילדים ישחקו עליו...

מהרגע הזה אתם מתחילים במסע. הרבה פרטים ומושגים שמעולם לא נתקלתם בהם, המון החלטות לקבל: בעלי מקצוע, הצעות מחיר, איזה שיטת בניה, וכו'. אבל הדילמה הראשונה תהיה באיזה אדריכל לבחור. העצה באינטרנט גדול, לכל האדריכלים אתרים המציגים בתים יפים, פינות חמד והכל כל כך מסודר ויפה, גם לחברים ומשפחה יש המלצות. מומלץ לבחור לבדיקה ראשונית עד חמישה אדריכלים (יותר מזה רק יבלבל), בחרו על פי תחושת הבטן שלכם או שמשהו בסגנון שלהם מצא חן בעינכם.

איך תבחרו את האדריכל, למה תשימו לב?

סגנון התכנון- איך נראה הבית, האם הסגנון שלו מתאים לכם? אך לא רק איך נראה הבית מבחוץ בקשו לראות בית מבפנים, לפחות אחד, לכל אדריכל יש בית בתהליך בניה כך שלא צריך להטריד דיירים. שימו לב לתכנון הפנימי שלו, האם המרחבים מנוצלים, האם התכנון החיצוני בא על חשבון התכנון הפנימי או להיפך, למשל אם חלון המקלחת גדול מדי בגלל שהוא נראה טוב יותר בחזית.

לקוחות עבר - דברו עם לקוחות אחרים, כאלו שכבר סיימו וגרים בבית, בררו איתם איך הייתה מערכת היחסים עם האדריכל. פעם לקוח אמר לי שאני עושה להם במקביל גם טיפול זוגי. אתם מספרים לאדריכל על הרגלים קטנים ולפעמים אינטימיים של חייכם כדי שיתאים את התכנון לצרכים שלכם, לא צריך להיות חברים אבל חשוב שתהיה הבנה בניכם, יהיו לכם הרבה שעות יחד והן צריכות להיות נעימות.

עוד מלקוחות עבר - כשאתם מבררים אם לקוחות העבר, בדקו גם איך התייחס האדריכל לבקשות, החלומות והדרישות שלהם, האם הוא כפה את רצונותיו ודעותיו עליכם, או שניסה להתחשב ולתאם בין כל הרצונות שלכם ובין המגבלות שיש, ותמיד יש, (שטח בנוי, גבול מגרש וכו'), חשוב לדעת האם האדריכל נתן מספר אופציות לתכנון הבית ועד כמה הם הרגישו שהם היו שותפים לתהליך התכנון.

אדריכל עם או בלי עיצוב פנים - האם לבחור אדריכל שהוא גם מעצב פנים, האם לקחת אדריכל ואחר כך או תוך כדי למצוא מעצב פנים אחר, או האם אדריכל בלבד כי "אנחנו כבר נסתדר עם השאר". ראשית לא מומלץ לוותר על עיצוב פנים, אתם מרגישים שאתם יודעים בדיוק מה אתם אוהבים אך כשמגיעים לחנויות והמבחר כל כך גדול שקשה להחליט ולדעת למה לשים לב, "אמרו לנו לא לקחת סיני". התאורה בחנויות שונה מהתאורה אצלכם בבית, יש אריחים עם הדפס שחוזר על עצמו, באריח בודד לא תשימו לב אך על הרצפה בבית זה יהיה נורא מעצבן, צבע הקיר נראה לגמרי אחרת ממה שנראה היה על מניפת הצבעים, ועוד. ובנוסף יש את החיבור בין כל הפרטים, שצבע הארון יתאים לאריחים באמבטיה, האם דלת עץ תתאים לריצוף האפור שבחרנו. כדי לפתור את הדילמות האלה יהיה מעצב הפנים לידכם. ואם החלטתם להפריד בין עיצוב הפנים לאדריכלות, בידקו האם יש התאמה בין הסגנונות של השניים, ודאגו שיהיה שתוף פעולה בין שניהם.   

"אדריכל ירוק"-  זהו מושג שנשמע טרנדי. נדמה לנו שמדובר בבניה של בית מקש או מבוץ, אך לא, לתכנן בית ירוק זה לתכנן בית חסכוני, בית שמתוכנן לפי כיווני האוויר והשמש, בית שיהיה מבודד כך שיחסוך בעלויות החשמל לחימום או קירור, יהיו בו הכנות להפרדת מים אפורים שיעזרו בהשקיית הגינה, הכנות במערכת החשמל כדי שתוכלו לשים על הגג פנלים סולריים ועוד, ולכן כדאי שיהיה איתכם אדריכל שלמד את הנושא, שיתכנן את הבית בהתאם לדרישות "בית ירוק" וכדי שיוכל להנחות אתכם איך לבנות לכם בית שיחסוך בעליות השותפות.

מחיר - אי אפשר להתעלם מהפרט הזה, לפעמים הוא זה שיכריע, חשוב לשים לב מה כוללת ההצעה, עד כמה היא מפורטת, האם היא עבור אדריכלות בלבד או האם כוללת עיצוב פנים, האם כוללת מספר אופציות לתכנון, האם כוללת הדמיות תלת ממדיות. רק אל תשכחו שתכנון הבית זהו הפרט החשוב ביותר בתהליך הבניה ואל תחסכו דווקא כאן, אתם עומדים להוציא על בית חלומותיכם מאות אלפי שקלים על תחסכו כמה אלפים בודדים בהוצאות על התכנון שלו.

זכרו שזהו תהליך ארוך ולפעמים מייגע, אך בסופו כשתשבו על הכורסא בסלון ותביטו אל החצר המוריקה, יהיה לכם נדמה שהבית עמד כאן תמיד והמראה של המגרש הריק יהיה כל כך רחוק...

שיהיה לכם בהצלחה!

 

ורד פולקמן אדריכלית ומעצבת פנים


http://www.veredfolkman.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב