דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חולי סוכרת- חשיבות הטיפול ותסמיני המחלה 

מאת    [ 06/08/2012 ]

מילים במאמר: 473   [ נצפה 4870 פעמים ]

 

מחלת הסוכרת הינה מחה הפוגעת בתפקדו הלבלב, הכליות והמערכות השונות בגוף ופוגעת בחוזק המערכת החיסונית. כיום תודות לגילוי האינסולין ניתן לשפר את אורח חייהם של חולי הסוכרת ולחיות עם המחלה חיים איכותיים וארוכים.

 

מהי מחלת הסוכרת?

מחלת הסוכרת נגרמת כתוצאה מירידת או העלמות האינסולין בגוף האדם, ועליה חדה ברמת הסוכר. קיימות שלושה סוגים של סוכרות: סוכרת נעורים, סוכרת מבוגרים וסוכרת הריון.

למחלת הסוכרת מאפיינים ותסמינים רבים הכוללים חולשה, עייפות, חוסר או יתר תאבון, ירידה או עליה ניכרת במשקל, צמא רב ומתן שתן רב מהרגיל כתוצאה מפגיעה בתפקודי הכליות והכבד. סוכרת הנעורים וסוכרת הנעורים בשונה מסוכרת המבוגרים מופיעה בדרך כלל לאחר מחלות קשות או כתוצר לוואי של ההיריון. ככל סוגי מחלות הסוכרת מצריכות טיפול ומעקב יומיומי ותקופתי.

 

מה ההבדל ביו חולי סוכרת מבוגרים לחולי סוכרת נעורים?

סוכרת הנעורים מופיעה באופן פתאומי בדרך כלל לאחר מחלות קשות או זיהומים קלים או קשים המחלה תוקפת בעיקר ילדים וצעירים עד גיל 30 וסיבות הופעתה המדויקות טרם התגלו. סוכרת המבוגרים היא תוצאה של אכילה לא מאוזנת וצריכה מוגזמת של דברי מתיקה הכוללים מזון ומשקה עתיר בסוכרים ושומן, מחלת סוכרת המבוגרים היא הסוכרת הנפוצה ביותר ומאופיינת  על ידי השמנה באזור הבטן וההתנפחות שלה היא סוכרת הרבה יותר מסוכנת ותרחישי התקפי הלב, לחץ הדם, תופעת הכרישים בדם וסיכוני הכריתה הם גבוהים הרבה יותר, על אף שניתן לחיות איתה זמן רב ללא תרופות שלא כמו במקרה של סוכרת נעורים.

 

מהו הטיפול הניתן לחולי סוכרת?

חולי סוכרת הנעורים מחויבים במעקב מתמיד וטיפול תרופתי קבוע, מאחר שרמת האינסולין שלהם בדם היא נמוכה עד לכדי חוסר אינסולין כלל שלא כמו סוכרת המבוגרים. סוכרת הנעורים מחייבת טיפול תרופתי אחרת המצב יוביל לקריסת מערכות. טיפול סוכרת המבוגרים הוא תרופתי גם כן אך מחייב שמירה על תזונה ואורח חייו המשלב פעילות גופנית הדרגתית ולא הסיכון ללקות בהתקפי לב ועמידה בפני כריתת אברים ואיבוד הראייה גדולים הרבה יותר.

 

הדרכים לייעול הטיפול התרופתי נגד סוכרת?

בשתי סוגי הסוכרות חשיבות המעקב אחר רמת הסוכר בדם בעיקר אחר רמת הסוכר אצל חולי סוכרת הנעורים, וסוכרת ההיריון גם יחד. אצל אלה הסובלים מסכרת מבוגרים החשיבות הרבה מונחת על שמירה על המשקל, ירידה במשקל ותזונה מאוזנת. רצוי להימנע ממצב של לקיחת תרופות ולהבין שההחלמה וההתמודדות איתה תהיה קשה הרבה יותר עם ההזנחה שלה וזאת מאחר שתהפוך לקשה יותר ויותר להתמודדות בעקבות העלייה הדרסטית במשקל המאפיינת אותה וכפועל יוצא מזה קשיים בתנועה ופעולות שגרתיות.

 

לא משנה איזו סוכרת יש לכם חשוב להניח משקל על הבקרה והטיפול, פעולות כאלה לא רק שיסייעו להקלה על המחלה אלא יתרמו לאורח בריא יותר ומניעת סיכונים ומחלות נוספות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב