מיתוסים של מלל שיווקי - מה היא ההתאמה המושלמת ללקוח שלך
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מיתוסים של מלל שיווקי - מה היא ההתאמה המושלמת ללקוח שלך 

מאת    [ 06/08/2012 ]
מילים במאמר: 439   [ נצפה 1535 פעמים ]

 
 

 

אני מניע את הראש שלי כול פעם מחדש כשאני קורא אחת מהסיסמאות חסרות הייחוד שקופירייטרים מטמיעים בדפי שיווק באתר הלקוח, כנראה הם חושבים שכולם עושים מאותו חומר.  אני תמיד מופתע מכך שכול כך הרבה אנשים חושבים שסוג אחד של כתיבה מתאים לכולם זה פשוט לא נכון.

קחו דוגמה. לא מזמן קראתי מאמר מערכת שאומר "שלקוחות פוטנציאלים שונאים שמפציצים אותם עם דפים מרובי טקסט במיוחד בדפי נחיתה". אני מצטער אבל אני ממש לא מסכים.

רק בגלל שאתר אינטרנט מייעד את עצמו לשוק הלקוחות העסקים לא אומר בהכרח שכול אחד מהאנשים שמבקרים באתר ישנא את זה. יש המון פקטורים שבאים לידי ביטוי כמה אפקטיבי המוצר או השרות עצמו, כמה מוכר השרות או המוצר לשוק הייעודי שלו, העדפות התקשורות של קהל הלקוחות העתידי ועוד אלף ואחת פקטורים אחרים שתורמים ומשפיעים על ההחלטה האם הלקוחות יעדיפו דף עם מלל קצר או מלל ארוך.

אם תשאל קופירייטרים שמתעסקים בשיווק ישיר הם ישבעו שלך שהמלל הארוך שמהול בהייפ מכירתי ושיווקי הוא אמת המידה לפיה נמדדת כתיבה שיווקית נכונה. שוב אני חוזר ואומר שום דבר לא יכול להיות רחוק מדי יותר מהאמת. אותו גישה בדיוק יכולה להיאמר על קופירייטרים שמעדיפים מלל קצר שכשם שאחרים מעדיפים מלל ארוך.

איך לעזאזל סגנון אחד יכול בכלל להתאים לכולם - זה ממש לא. אין באמת דף אחד שמתאים לכולם. לא משנה אם אתה חברה שהלקוחות שלה הם עסקים או לקוחות פרטים אתה תמיד צריך לדעת מי הוא קהל היעד שלך ולתקשר איתם בצורה בה יהיו הכי פתוחים ומוכנים לקלוט את התכנים שלך.

לדוגמה אנשים עם אופי עקבי מעדיפים מלל ארוך ואסור לשכוח שאנשים עם אופי עקבי הם כמעט מחצית מאוכלוסיית ישראל. אלה שרוצים לרצות אנשים משוועים למידע הם גם כן ירצו מלל ארוך. הדומיננטיים רוצים את השורה התחתונה קודם ואפשרות לעוד פרטים בהמשך אם הם יחשבו שזה מועיל ורלוונטי למטרות שלהם. נשארנו עם המושפעים - אלה נעים במהירות האור ומבצעים החלטות במהירות ובאינסטינקט, גם הם לא כול כך בעניין של פרטים.  

שלב את ארבעת סוגי האנשים יחד עם החשיבה השונה של גברים ושונים והידיים שלך יהיו לגמרי מלאות. רוצה להגיע לחתך סופר מדויק - שלב אלמנטים של הפרסונה/הפרופיל שמתעסקים עם איכות חיים, כול זה מספיק כדי לגרום לראש לך להסתובב ולהיות מבולבל.

הדבר הכי חשוב הוא להשתמש בכושר השיפוט שלך בין אם זה לכתוב עותק של מלל, לקבוע מחירים – השתמש בכושר השיפוט שלך. האם מה שמוצע באמת נשמע הגיוני לקהל היעד ?האם יכול להיות שאנשים ברחבי העולם מגיבים בצורה דומה לאותו גירוי מוחשי - ממש לא. כולנו מתקשרים בצורה שונה, קונים בצורה שונה. אנו מקבלים החלטות שמבוססות על קריטריונים שונים. אנו מגיבים בצורה שונה לגירוים שונים, אם כבר יש מכנה משותף הוא שכולנו שונים.

 

איציק עומרי קידום אתרים ותוכן שיווקי חברת Creative Brilliance  מילים פשוטות - רעיונות גדולים טל: 054-5205985 www.creativebrilliance.co.il    

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב