דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות החינוך בהתפתחות הגור 

מאת    [ 05/08/2012 ]

מילים במאמר: 555   [ נצפה 2066 פעמים ]

כל כך הרבה פעמים מתקשרים אלי אנשים על סף יאוש. בסך הכל רצו כלב חמוד שישמש להם לחברה, שישעשע אותם ויעניק להם תעסוקה מענגת, שיהיה חבר לילדים בבית... ועוד סיבות פרוזאיות, נכונות, מתאימות. כאן ועכשיו, ברגע זה, הם רוצים שינוי מיידי או שהכלב הצעיר שלא מבין בכלל מה רוצים ממנו יעוף מהבית. אפשר להבין את התיסכול הרב כאשר מביאים גור צעיר הביתה ולפתע אנחנו מוצאים את עצמנו מתרוצצים מסביבו 24/7, יום יום. זה לא עוזר הרבה, זה מתיש והתיסכול בשמיים.

אז מה אפשר לעשות כדי להמנע מתקופת "העונש" שלא בחרנו בה?

ובכן, גור צעיר כמוהו כחומר ביד היוצר, תנחה אותו, תדריך אותו, תכוון אותו, תבנה ותחזק התנהגויות המתאימות במדוייק לאורח החיים שלך והנה לך גור צעיר שבתוך ימים מועטים מבין את מקומו בבית, לומד לעשות צרכיו בחוץ (וגם אם הוא מועד מעת לעת, זה קורה באזור מוגדר מראש שקל להשתלט עליו ולשמור עליו נקי).

לפני הכל עלינו להחליט היכן בדיוק יחיה הגור שלנו ומהו גודל המתחם שאנחנו נכין עבורו. המקום צריך להיות מתוחם והגור מהיום הראשון ילמד שזהו המרחב האינטימי שלו, שבו יש לו מקום להתכרבל ולנוח; פינה ובה מים ומזון; אזור מרווח יחסית לצעצוע או שניים שיעזרו לו כבר מהשלבים הראשונים ללמוד להעסיק את עצמו כאשר לבני הבית אין זמן, חשק או יכולת להתפנות אליו; וכמובן מקום לעשיית צרכיו עד שילמד להתאפק.

אם נכין את המקום בתבונה, נוכל לעבור לשלב הבא בלי לחץ ועצבים ונלמד אותו בפרקי זמן משתנים איך אנחנו רוצים שהוא יתנהג בשאר חלקי הבית, תוך הקפדה על השגחה אישית צמודה. גור צעיר מאוד לא יודע להתאפק וצריך לעזור לו ולכוון אותו חזרה למקום שהכנו עבורו לעשיית צרכים או להוציאו בזמנים קצובים החוצה עד שייצור הרגל וילמד להתאפק בכוחות עצמו.

חשוב מאוד גם לתרגל עם הגור תרגילי משמעת. וואו, זה נשמע ממש קשה?!... אבל לא כך הוא, הדרך ליצירת תקשורת עם הגור הצעיר היא משעשעת ומשחקית ומשולבים בה כל כך הרבה חיזוקים להתנהגויות רצויות, שהגור מהר מאוד ילמד ויפנים מה כדאי לו לעשות ו"על איזה צד של הפרוסה מרוח השוקולד" ;).

גור או כלב בהגיעו לביתו החדש מתחיל לחפש את מקומו בתוך החבורה הזאת המיוחדת שאליה הגיע. כלבים מפתחים הרגלים תוך כדי עשייה ואם אנחנו רוצים לוודא שהגור או הכלב שלנו לא יפתח הרגלים מטרידים או כאלה שיפריעו לנו בעתיד, גם אם בשלב הראשון, בהתרגשות הגדולה אנחנו נוטים לוותר לו, שומא עלינו להקפיד וליצור עבורו מסגרת ברורה מאוד של מה מותר לו בבית שלנו ומה אסור. הקפדה אין פירושה קשיחות כי אם עקביות והתמדה. אם נהיה עקביים, הגור או הכלב שלנו ילמד מהר מאוד את החוקים, אם נבלבל אותו בחוסר עקביות או במסרים סותרים, הוא לא יוכל לדעת מה מותר ומה אסור, היכן מותר והיכן אסור ומתי.

במקום להתעצבן, לכעוס ולהגיב מתוך תיסכול ויאוש, חשוב מאוד לקבל ליווי מקצועי, ממאלף כלבים איכותי המתמחה בחינוך גורים, שיהפוך כל משימה למשחק משעשע ומענג.

זיכרו שלגור יכולת למידה מדהימה ומפתיעה ובהליכי עבודה נכונים נכונו לכם הפתעות טובות. ובה בעת אל תשכחו את כלל היסוד, כלב מסוגל ללמוד ולהפנים ולפתח הרגלים המתאימים לנו אם רק נקפיד להיות עקביים ולפעול בהתמדה ובסבלנות. כל כלב יכול בכל גיל ללמוד להתנהג בתוך גבולות ברורים של מותר ואסור אם רק נציב בפניו גבולות אלה בבהירות ובאופן שיוכל להבין. כלב הוא חיה חושבת, וככזה עלינו להתייחס בכבוד ליכולת החשיבה והלמידה שלו ולאפשר לו ללמוד ולהתפתח, לטובת כולם.

 

דרורה צחור סמואל - מאלפת כלבים
חינוך גורים 054-2535258

בכל שאלה, בעיה או התלבטות אשמח לעמוד לעזרתכם
בימים א - ה בין השעות 9:00 עד 19:00




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב