דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אומנות פסיפס מגוונת ומודרנית 

מאת    [ 05/08/2012 ]

מילים במאמר: 541   [ נצפה 1937 פעמים ]


 

אומנות פסיפס –אומנות שהיא ייחודית ומרשימה

לא משנה כיצד אתם מתייחסים לעבודות של אומנות פסיפס, ולאילו מטרות אתם מייעדים אותן, אומנות פסיפס, היא קודם כל אומנות כמו כל אומנות אחרת. מי שעוסק בתחום, הינו אומן שעושה שימוש בכישוריו וביצירתיות שלו, כדי ליצור עבודות מרשימות ביופיין וייחודיות.

כשאומן יוצר בפסיפס, לא מדובר כאן בבד או בנייר, מדובר ביכולת מיוחדת במינה, ליצור באמצעות אבנים, מסוגים וגוונים שונים, צורות מדויקות או  מופשטות.

על מנת להגיע לדיוק רב ולרמה גבוהה, על אומן פסיפס להיות בעל כישורים מיוחדים ולשלוט בטכניקות העבודה של אומנות פסיפס באופן מושלם.

היום אומני פסיפס משתמשים בטכניקות חדישות שאיתן הם יוצרים יצירות אומנות שאינן נופלות ביופיין מעבודות שנעשו לפני 2600 שנים בערך.

 

יצירות אומנות פסיפס לסלון

נסו להשוות בין יצירות אומנות פסיפס לבין ציורי שמן על בד. להשוות את אותו הנוף המיוצג בשתי האומנויות השונות. תבדקו, כמה זמן תתבוננו על הנוף המצויר על גבי הבד, וכמה זמן תשתהו על הציור המורכב מאבנים מסותתות על פסיפס.

יצירות של אומנות פסיפס, בגלל המורכבות והייחודיות שלהן, מחייבות את המתבונן להשקיע בהן תשומת לב מיוחדת, לנסות ולהבין כיצד החיבור בין אבני הנחל או הסלע המסותתות, מצליח ליצור תמונת נוף מרהיבה ומדויקת.

הציור ההרמוני העשוי מאבנים, המתקבל בתום עבודת אומן הפסיפס, מחייב התבוננות עמוקה על מנת לגלות ולהבין את החיבור בין האבנים, את המחשבה אשר עומדת מאחורי כל אבן, מה תרומת מיקומה וצורתה של כל אבן, עד שמתקבלת התמונה הגדולה שעשויה מכל הפרטים הקטנים והחשובים.

 

אומנות פסיפס – ציור הרמוני עשוי מאלפי פריטים

עוצמת כישוריו של אומן אומנות פסיפס מונחת ביכולתו לצרף את כל האבנים הקטנות, השונות בגודלן, בצורתן ובגווניהן, ולהפוך אותן לתמונה אחת גדולה ומרשימה.

אומן פסיפס יכול, באמצעות היצירתיות וכישוריו, לצקת רגעים של היומיום ביצירותיו, בין אם אלה יהיו יצירות שיהוו תמונות במסגרת, או יהוו קיר או מחיצה בחדרים שונים.

אפשר ליצור עבודות של אומנות פסיפס למטרות שונות. כפי שניתן לראות עבודות של אומנות פסיפס, המשמשות כתמונות ממוסגרות בבתים או במשרדים, אנחנו  יכולים לראות עבודות של אומנות פסיפס, המשמשות בכניסה לבניינים, במוסדות ציבוריים, בארגונים שונים, או כמחיצות בחדרי אמבטיה וכדומה.

בכל מקום שנראה יצירות של אומנות פסיפס, ההתרשמות שלנו תהיה מיידית ועמוקה.

הצבעוניות, הדיוק והשילוב המרשים של עבודות פסיפס, יוצרים עניין מיידי בכל מי שמביט בהן, וזאת גם אחת מהסיבות, מדוע במוסדות רבים, בוחרים בעבודות של אומנות פסיפס, כחלק מעיצוב הקירות והחדרים השונים.

 

יצירות של אומנות פסיפס בבית המודרני

אם בחרתם ביצירות של אומנות פסיפס כקו מנחה לעיצוב הבית, רצוי שתזמינו מעצב שיסייע לכם לקבוע מראש היכן כדאי שתמקמו את היצירות השונות.

אתם יכולים לקבוע שיהיה נושא או גוון מוביל בעבודות השונות, כדי שהעיצוב יהיה הומוגני, וניתן יהיה לזהות קו מנחה בעיצוב כולו.

אתם יכולים להחליט שיהיו לכם עבודות אומנות פסיפס עם גוון שיחזור על עצמו בכל היצירות, שיהיה לכם נושא שיהיה משותף לכל החדרים, כמו שמש, מים או צמחייה, דגים או צורות גיאומטריות מדויקת וכדומה.

אתם יכולים להחליט שלחדרים מסוימים יהיו לכם גוונים מסוימים ולחדרים אחרים נושא מרכזי ולהעניק לאומן פסיפס יכולת לרוץ עם הדמיון שלו, בתוך המגבלות שקבעתם מראש.

ברגע שקבעתם קו עיצובי מנחה, ההפתעה היחידה שעשויה להיות לכם בתום עבודתו של האומן, היא יופיין של היצירות המקוריות שלו, שבביתכם הן יוצגו לראשונה.

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב